Naše názory
Vydaváme nejen své oficiální tiskové výstupy, ale naši představitelé poskytují elektronickým i tištěným médiím rozhovory a komentáře. Ve formuláři níže můžete zadat, čí názory a z jaké oblasti chcete vyhledat.

Audit ministryně školství Valachové
Audit práce ministryně školství, který udělala TOP 09, ukazuje pouhých pět měsíců před volbami na tristní výsledky. Za odcházející ministryní z ČSSD zůstává mnoho pokusů o velké změny, které jsou nedotažené a mohou poškodit české školství.

Nováková: Ministryně Valachová v roli chytré horákyně
Jak poznáte ministryni od chytré horákyně? Podle přístupu k návrhům opozice – trochu z nich zachová, podstatné změní. Ministryně školství Valachová, která na konci května rezignuje kvůli aféře kolem sportovních dotací, byla v této roli důsledná.

Kalousek: TOP 09 nabízí svobodnou budoucnost
Mladým by mělo záležet na svobodné budoucnosti a na tom, aby nebyli v roli poddaného vůči státu. Také by si měli uvědomit, že TOP 09 nabízí budoucnost, kdy jsme součástí Evropské unie, ve které budeme moct přispívat k nezbytným reformám uvnitř EU.

Nováková: Holky a kluci v jedné třídě. Anebo radši ne?
V honbě za inkluzí a za genderovou rovností jsme zapomněli, že ženy a muži jsou si rovni, ale nejsou stejní. A pro svůj rozvoj, zejména ve školním věku, potřebují trochu jiný přístup. Všechny děti potřebují vzory, od kterých se učí především nevědomky.

Adamová: Naši voliči nestojí o spasitele
Věřím, že v naší republice žije dostatek lidí, kteří sdílejí stejný pohled na svět, že se primárně máme každý starat o sebe a své nejbližší. Přece to není tak, že potřebujeme spasitele, který to tu povede jako rodinnou firmu a postará se o své ovečky.

Putnová: Kvalitní školu určují výsledky státních maturit
Obávám se, že jsou dva zásadní faktory. Umožnili jsme školám, aby nebyly jednotné osnovy, které by byly povinné a závazné. Takto chceme děti testovat jednotně. Současně ale nestanovíme jednotné požadavky.

Feri: Přístup státu k učitelům se musí zlepšit
Stát by měl na učitele myslel jinak, než že jim předá medaile a poděkuje za práci, kterou asketicky vykonávají. Stát by měl na učitele myslet třeba formou celoživotního vzdělávání.

Růžička: Jednotné přijímací zkoušky musí mít smysl
Měli bychom je využít jako nástroj, kdy si student napíše třeba 15 škol a systém by řekl: „Ano, napsal jsi přijímací zkoušky, tak patříš na nejlepší školu nebo patříš na školu, kterou sis napsal až na 10. pořadí.“ To by mělo smysl.

Růžička: Vyšší platy učitelů jsou investicí do dětí
Jde o to, abychom měli pro svoje děti ty nejlepší učitele. Samozřejmě, že ze špatného učitele tím, že mu přidáte 10 tisíc, dobrého neuděláte. Ale budete mít šanci si učitele sehnat, vybrat a také je zaplatit.

Růžička: U matematiky je důležitá její výuka
U matematiky je důležitá správná výuka. Myslím si, že na střední škole by měl každý projít v dostatečném rozsahu výukou matematiky, protože učí věci, které jiné obory ne.