Doprava
Co prosadíme
- Ročně uvedeme do provozu zhruba 70 km dálnic.
- Zrychlíme rekonstrukce a přestavby silnic 1. třídy.
- Připravíme realizaci rychlých železničních spojení včetně speciálního zákona.
- Připravíme projekt e-dálnice.
Co nepřipustíme
- Výstavbu kanálu Labe – Odra – Dunaj.
- Krácení prostředků na dopravní infrastrukturu ve prospěch spotřeby.
- Zvýhodňování státních dopravců před soukromými.
Kvalitní infrastruktura představuje páteř prosperující ekonomiky. Při její výstavbě je potřeba zohlednit nejnovější technologické trendy a plánovat strategicky. Dopravní dostupnost totiž představuje klíčovou podmínku rozvoje jednotlivých regionů. Naprostou nutností je dobudovat propojení České republiky se sousedními zeměmi pomocí sítě dálnic a železnic. Vzhledem k vysokým finančním nákladům a častému protahování doby stavby je potřeba, aby se partnerem státu při infrastrukturních projektech staly soukromé společnosti.
Naše postoje k dopravě a návrhy řešení naleznete v plné šíři v příslušné kapitole volebního programu 2017. Další potřebné informace a vize do budoucna se dočtete i v příslušné kapitole naší VIZE 2030: Moderní hospodářství.
Níže najdete nejvýznamnější články k tématu dopravy.

Poslanec Michal Kučera: Dostavba D7 má nadále prioritu, řešíme sucho i chráněnou krajinou oblast Krušné hory
Jak to bude dál s dostavbou dálnice D7? A proč má smysl vyhlašovat chráněnou krajinnou oblast Krušné hory? A jak pomoci vyřešit sucho, které škodí místním zemědělcům? Na to jsme se ptali poslance Michala Kučery, který byl zvolen za Ústecký kraj v koalici SPOLU, která je jednou z vládních stran.

Michal Zuna: Negativní vlivy sdílených koloběžek a kol nemůžeme ignorovat
Poslanec Michal Zuna (TOP 09) inicioval v Poslanecké sněmovně seminář k problematice sdílených koloběžek a bikesharingu. Semináře se zúčastnil primátor Bohuslav Svoboda (ODS), zástupci Ministerstva dopravy, Ministerstva vnitra, samospráv i provozovatelů sdílené dopravy.

Radoměřská: Omezíme tranzit Prahou 1
Před Prašnou bránu nepatří kruhový objezd typu předměstí, myslí si starostka Prahy 1 Terezie Radoměřská z TOP 09. Za problém své městské části považuje mimo jiné dopravu, chce proto omezit tranzit a také vzít parkovací karty skořápkovým firmám se sídlem v centru města.

Nový: VRT Praha – Plzeň – Norimberk umožní udržet v Plzni kvalifikovanou pracovní sílu
Chceme-li v Plzni udržet vysoce kvalifikovanou pracovní sílu a mladé lidi s hodnotnou pracovní perspektivou, musíme zajistit rychlé dopravní spojení s Prahou a Bavorskem, říká poslanec Nový. Kapacita stávajících tratí by se navíc uvolnila a mohli bychom přenést více nákladní dopravy na železnici, dodává.

Pavera: Železniční síť má ambici nahradit leteckou dopravu
Zkvalitněním a zrychlením železniční dopravy opravdu dojde k omezení létání, především na kratší tratě, říká senátor Pavera. Cestování se urychlí po celé ČR, podpoří se cestovní ruch, růst našeho hospodářství, a to nejen v bohatých regionech, dodává.