Co prosadíme
- Odpovědnost konkrétního policisty za konkrétní lokalitu. Budeme prosazovat princip intenzivní spolupráce a komunikace Policie ČR s veřejností.
- Analýzu nových bezpečnostních hrozeb, například v drogové nebo kybernetické oblasti. Na základě těchto analýz budeme schopni efektivně chránit ohrožené cíle.
- Zdokonalování systému fyzické i kybernetické ochrany kritické infrastruktury.
- Vedle pravicového a levicového extremismu se budeme věnovat přípravám a snižování rizik islámského extremismu, který tvoří dominantní podhoubí pro teroristické aktivity v Evropě.
Co nepřipustíme
- Cílené zneužívání policejních pravomocí a omezování osobních svobod, které by vedly k ustavení policejního státu.
- Vznik vyloučených lokalit s vlastním „právním“ systémem, v nichž by stát nebyl schopen prosazovat právo.
- Přijetí legislativy obsahující zásahy do občanských práv a svobod a soukromí občanů.
- Etablování ozbrojených paramilitárních skupin, postavených na extremistických základech a odmítajících demokratické zřízení a euroatlantické ukotvení.
Organizovaný zločin a s ním spojená korupce představují jednu z největších hrozeb pro stabilitu ekonomiky a celého demokratického zřízení. V současné době bezprostřední nebezpečí představuje také terorismus a využívání organizovaného zločinu cizími mocnostmi. Tyto aktivity mohou v extrémním případě způsobit rozpad právního státu. Úkolem státu není pouhá obrana, ale spíše razantní ofenzíva proti všem formám organizovaného zločinu a terorismu. Toto úsilí může být úspěšné pouze, pokud bude koordinované jak na národní, tak na mezinárodní úrovni. Bezpečnostní opatření však musí být pečlivě zvažována, jelikož musí sloužit zájmům občanů a nesmí nepřijatelnou měrou zasahovat do jejich práv a svobod.
Naše postoje k bezpečnosti a boji s kriminalitou a korupcí a návrhy řešení naleznete v plné šíři v příslušné kapitole volebního programu 2017. Další potřebné informace a vize do budoucna se dočtete i v příslušné kapitole naší VIZE 2030: Moderní stát.
Níže najdete nejvýznamnější články k tématu bezpečnosti.
29. 7. 2020
Hybridní hrozba je manipulace života v zemi v mnoha kontextech. Nemůžeme si myslet, že hybridní hrozba z Ruska má vyvolat obraz skvělého Ruska - ta hrozba vyvolává pocit špatného Česka, špatné Evropské unie, slabé demokracie, bezmoci.
Číst více
7. 7. 2020
TOP 09 bude na dnešní schůzi Sněmovny požadovat zařazení mimořádného bodu, v rámci kterého by poslanci projednali vládní odmítnutí rezoluce Evropského parlamentu vymezující se proti střetu zájmů premiéra Babiše.
Číst více
29. 6. 2020
Stále si myslím, že se valná část polistopadového vývoje odvíjela správným směrem, ale v poslední době se množí příznaky ohrožování toho vůbec nejzákladnějšího, v čem spočíval ten étos listopadu 89, a sice svobody.
Číst více
26. 6. 2020
Jedním z rizik jsou i zahraniční investice. To je velmi časté u Číny, kde je to nastaveno tak, že mají zákon, podle kterého je každá firma povinna předávat informace bezpečnostním složkám.
Číst více
16. 6. 2020
Česká republika je jedním z cílů hybridních útoků. Ty jsou dlouhodobým ohrožením bezpečnosti i nezávislosti země.
Číst více