Naše názory
Vydaváme nejen své oficiální tiskové výstupy, ale naši představitelé poskytují elektronickým i tištěným médiím rozhovory a komentáře. Ve formuláři níže můžete zadat, čí názory a z jaké oblasti chcete vyhledat.

Růžička: Maturitní test je závod s časem
Náročnost předmětu, podcenění ze strany studentů a nedostatečná příprava. To jsou podle ředitele gymnázia Jana Keplera a senátora za TOP 09 Jiřího Růžičky hlavní problémy.

Růžička: Maturanti by sloh psát neměli
Maturita z českého jazyka má ve státní části tři části. A to je didaktický test, písemná práce a ústní zkouška. Pro zjištění kvality výstupů středoškoláků i pro srovnání a garantování nějaké úrovně by stačil jenom didaktický test.

Válek: Bezlepková jídla do škol patří
Zajistit dietní jídlo dětem ve školních jídelnách je problém. Přitom podle mého názoru zbytečný. Pokud vše po systémové stránce funguje, je to dané především nezájmem. Nezájmem politiků, pod které školy spadají, nezájmem školních družin a jejich vedení.

Feri: Studenti na kolejích si zaslouží důstojné bydlení
Podle Feriho jde především o to, aby studenti na kolejích „mohli konečně bydlet důstojněji“. Že není podpora kolejí valná, připouští i ministerstvo školství. Situace by se však mohla změnit.

Růžička: Školky by neměly povinně přijímat dvouleté děti
Představa, že se ve školkách, kde je běžné 20, ale také 28 dětí na jednu učitelku, budou míchat 1,5leté nebo dvouleté děti je dost děsivá. Podle mě jsou daleko lepším řešením dětské skupiny. Myšlenka dětských skupin mně přijde naprosto skvělá.

Kania: České školství potřebuje změnu
Největší problém je v tom, že v Česku a vlastně i ve všech postkomunistických zemích zatím nedošlo k žádné zásadní aktualizaci školského systému. Klasická škola u nás vypadá tak, že jsou tam třídy po pětadvaceti až třiceti studentech, kteří jsou do nich rozděleni podle věku.

Musíme se zaměřit na budoucnost nejmladších generací
Krom reformy penzí považuji za důležitou reformu školství, zaměřit se na budoucnost nejmladších generací. Aby mladí lidé obstáli v rychle se proměňujícím světě, neměli by se donekonečna učit jen formou memorování.

Růžička: O kvalitě školy a učitelů spolurozhoduje ředitel
Pokud vedu školu nebo nějakou instituci, tak samozřejmě chci, aby fungovala co nejlépe. Se špatnými učiteli, které budu odměňovat jenom proto, že jim nadržuju, tak škola nikdy dobrá nebude. A k čemu bych byl ředitel, kdybych nechtěl, aby moje škola byla co nejlepší.

Pomáháme vědě, přidáváme učitelům a lidem v sociálních službách
TOP 09 navrhne konkrétní změny ve státním rozpočtu na příští rok. Její poslanci chtějí například změnit rozdělování peněz na vědu nebo více peněz pro učitele a pracovníky v sociálních službách.

Kalousek: Od montoven musíme přejít k ekonomice nápadů
Musíme přejít od levných montoven k ekonomice nápadů s vysokou přidanou hodnotou lidské práce. To je samozřejmě běh na dlouhou trať a vyžaduje to změnu celé řady politik, nejenom hospodářské, ale i politiky vědy, výzkumu, vzdělávání.