Naše názory
Vydaváme nejen své oficiální tiskové výstupy, ale naši představitelé poskytují elektronickým i tištěným médiím rozhovory a komentáře. Ve formuláři níže můžete zadat, čí názory a z jaké oblasti chcete vyhledat.

Hranice u přijímaček potíže neřeší, naopak
Když nepřijmeme někoho na střední školu, budeme mít lepší výsledek státní maturity. Jak podivuhodný přístup! Opravdu je právě toto podstatou a smyslem kvalitního vzdělávání?

Kania: Máme čtrnáct vzdělávacích politik, školský systém je roztříštěný
Nemá univerzitní tituly, podnikání ve školství vymyslel na páté avenue a úspěch si tvrdě odpracoval. „Kdybych vystudoval školy, nikdy bych takovou ‚hloupost‘ neudělal. Vůbec jsem nevěděl, co všechno se může stát a tak jsem se ničeho nebál. A vyšlo to," říká o budování sítě škol Ondřej Kania.

Růžička: Budoucnost musíme řešit teď
Studenti se ve školách připravují na současná zaměstnání, která ovšem za 20 let z velké části zaniknou, upozorňuje Jiří Růžička, prvním místopředseda Senátu PČR a bývalý ředitel gymnázia Gymnázia Jana Keplera. Problémy českého školství se podle něj řeší pomalu, nebo vůbec.

Adamová: Dětské skupiny bychom měli podporovat
Myslím si, že je to skvělé doplnění péče a je důležité, abychom to financování, které případně skončí z evropských fondů, byli schopni nahradit, protože už jich dneska je bezmála tisíc. Bylo by potřeba ještě dalších několik stovek, aby byly schopny pokrýt veškerou poptávku.

Vácha: O předškolním vzdělávání si mají rozhodovat rodiče
My zastáváme názor, že o předškolním vzdělávání si mají rozhodovat rodiče, měla by o tom rozhodnout svobodná vůle rodičů, jestli dítě pošlou do školky nebo ne. Tím myslíme i poslední rok předškolního vzdělávání.

Priority TOP 09 pro kvalitnější školství
Různorodost škol, důraz na jazykovou gramotnost, schopnost studentů komunikovat a učit se, ale také dostatek škol a klasických i alternativních školek v místě, kde děti a žáci bydlí. To jsou priority, které u příležitosti konce školního roku představili experti TOP 09.

TOP 09: Chceme vyšší kvalitu škol už v příštím školním roce
Různorodost škol, důraz na jazykovou gramotnost, schopnost studentů komunikovat a učit se, ale také dostatek škol a klasických i alternativních školek v místě, kde děti a žáci bydlí. To jsou priority, které dnes u příležitosti konce školního roku představili experti TOP 09.

Růžička: Výsledky maturit jsou problém celé společnosti
My se bavíme o testování. Ale matematika je obor, který má rozvíjet věci, které jiné obory nerozvíjí. To je například schopnost analyzovat věci, logicky uvažovat, dojít k ověřitelnému výsledku. To jsou přece krásné věci, které nic jiného než matematika nemůže rozvíjet.

Růžička: Maturitní test je závod s časem
Náročnost předmětu, podcenění ze strany studentů a nedostatečná příprava. To jsou podle ředitele gymnázia Jana Keplera a senátora za TOP 09 Jiřího Růžičky hlavní problémy.

Růžička: Maturanti by sloh psát neměli
Maturita z českého jazyka má ve státní části tři části. A to je didaktický test, písemná práce a ústní zkouška. Pro zjištění kvality výstupů středoškoláků i pro srovnání a garantování nějaké úrovně by stačil jenom didaktický test.