Volební program

ZDRAVOTNICTVÍ

TOP 09 prosazuje v Královéhradeckém kraji takový systém zdravotní péče, který zabezpečí kvalitní péči odpovídající zdravotnímu stavu pacienta. Cílem je dostupnost, kvalita, úspora a pořádek v hospodaření.

  • Prosazujeme, aby krajský zdravotní systém byl organizován tak, aby se každý člověk se zdravotním problémem dostal v bezpečné době, která pacienta neohrozí na zdraví a životě, do zdravotnického zařízení, které bude schopno poskytnout potřebnou a kvalitní péči.
  • Čím specializovanější je péče, tím je personálně, materiálně i logisticky náročnější a tedy nákladnější, proto je nutné ji centralizovat. Myšlenkou TOP 09 je specializovat každou z páteřních nemocnic Královéhradeckého kraje s maximální kooperací všech nemocnic mezi sebou.
  • Budeme prosazovat sjednocení informačních systémů zdravotnických zařízení v majetku kraje s cílem podpořit efektivnímu řízení zdravotní péče i ekonomicko-provoznímu řízení a ušetřit peníze.
  • Prosazujeme otevřenou komunikaci s veřejností – aktivní zveřejňování informací o hospodaření, investičních projektech a financování zdravotnických zařízení v majetku kraje. Finance vynaložené na krajské zdravotnictví jsou veřejné finance a lidé mají právo vědět, za co jsou utráceny.
  • Vybudujeme veřejný informační portál krajského zdravotnictví.

SOCIÁLNÍ OBLAST

Sociální služby posuneme co nejblíže k občanovi tak, aby bylo možné na jeho potřeby reagovat ještě v době počínajícího problému. Podporu a pomoc budeme plánovat společně s ním a s jeho přičiněním. Tím zvýšíme efektivitu, hospodárnost a v neposlední řadě i kvalitu sociálních služeb a celé sítě v kraji.

  • Ve spolupráci se státem a s neziskovými organizacemi vypracujeme analýzu současné situace a mapu příležitostí pro jednotlivé sociální oblasti tak, abychom mohli kvalitně rozvíjet sociální služby v kraji.
  • Budeme účelně spoluvytvářet prospěšná místa a zapracovávat nová pravidla v sociální oblasti včetně toho, že budeme v rámci kompetence kraje aktivně vystupovat proti zneužívání sociálního systému
  • Zasadíme se o podporu obcí s rozšířenou působností a kvalitních neziskových organizací, které budou pomáhat vytvářet podmínky pro to, aby občané mohli problémy v sociální oblasti řešit sami a mohli jim lépe přecházet. Cílem je, aby obce a neziskové organizace mohly poskytovat podporu občanům, kteří na řešení své situace nestačí formou efektivní intervence.
  • Zasadíme se o takový systém nastavení sociální pomoci, kdy Kraj dodá obcím informace, pomůže jim hledat zdroje a sám přispěje v rámci vlastích dotačních programů tak, aby mohly obce nebo společenství obcí budovat pečovatelské služby nebo malé domy s pečovatelskou službou pro své občany případně pro občany společenství obcí. Kraj v rámci své cítě sociálních služeb bude garantovat finanční podporu na provoz těchto služeb na dané období. V rámci těchto služeb si mohou obce přednostně zaměstnávat své občany. (Postaráme se Vám o dědečka a k tomu Vám dáme práci)
  • Zlepšíme informovanost občanů kraje. Aby občané mohli svoje problémy řešit včas, částečně ještě i preventivně, což je ve výsledku levnější pro veřejné rozpočty, musejí mít dostatek informací o dostupných službách a možné podpoře a pomoci.
  • Vzhledem k množství velmi malých obcí a osad v kraji, který je částečně horský je nezbytné přinést informace až do těch nejmenších obcí. Kraj vytvoří systém vzdělávání pro pracovníky obcí, kteří budou schopni předat občanům základní informace.
  • Dále bude ve spolupráci s obcemi vytvořen systém, kdy na žádost obce přijede do obce sociální pracovnice z PO3 a základní sociální poradenství bude s občany obce realizovat přímo v obci (prostory obecních úřadů)
  • Budeme pokračovat v definování a budování sítě sociálních služeb v kraji tak, aby byla uspíšena.  Stanovíme přesná pravidla po zařazení sociálních služeb do sítě, podpoříme víceleté financování ze strany kraje) 

DOPRAVA

Kvalitní dopravní cesty a dopravní obslužnost jsou základem fungující ekonomiky kraje. Naší prioritou jsou kvalitní silnice, které spolu s obchvaty měst zajistí plynulou dopravu na území Královéhradeckého kraje. Budeme usilovat o maximální účast státu a Evropské unie na financování potřebných prvků infrastruktury. Důraz klademe i na kvalitní údržbu komunikací. Naším cílem je další rozvoj železniční dopravy a hradeckého letiště.

Rozvoj dopravních cest

  • Budeme prosazovat kroky k urychlenému řešení problémů s výstavbou R 35 ve směru Liberec a D 11 z Hradce Králové na státní hranice s Polskem. U kritických úseků budeme prosazovat výstavbu po částech, aby byl možný provoz alespoň v polovičním profilu a byly tak odlehčeny přetížené komunikace nižších tříd.
  • Pro zklidnění měst zatížených nadměrnou intenzitou dopravy prosazujeme výstavbu obchvatů.
  • Zkvalitníme údržbu stávajících komunikací. Pro výběr dodavatelů oprav a údržby budeme prosazovat transparentní výběrová řízení a ucelené opravy, aby nedocházelo k opakovaným uzavírkám silnic.
  • Budeme iniciovat zapojení soukromých subjektů do operativní údržby komunikací ve spolupráci se Správou a údržbou silnic tak, aby byla rychle zajištěna sjízdnost většiny silnic při nižších nákladech na údržbu.
  • V železniční dopravě je naší prioritou zdvoukolejnění páteřních tratí z Hradce Králové s vysokou intenzitou dopravy – trať 031 Pardubice-Jaroměř, 020 do Týniště n. O. 
  • Budeme usilovat o vybudování přestupních terminálů hromadné dopravy a parkovišť P+R u intenzivněji využívaných přestupních uzlů.
  • Podporujeme elektrifikaci ostatních páteřních tratí, zejména do Liberce, Trutnova a Vamberka, s nasazením moderních vozidel.
  • V nákladní železniční dopravě podpoříme vznik lokálních terminálů kombinované dopravy, které umožní lépe využívat výhod jednotlivých druhů dopravy.
  • Budeme prosazovat vyšší využití letiště v Hradci Králové a jeho rozvoj pro přepravu nákladu jako alternativu k již existujícím letištím v Praze a Pardubicích.

Dopravní obslužnost

Naším cílem je zajištění efektivní a dostupné veřejné dopravy občanům v kraji do škol, zaměstnání a zdravotnických služeb a posílení cestovního ruchu v atraktivních oblastech kraje a zároveň ke snižování automobilové dopravy.

  • Budeme prosazovat, aby obce a města mohly rozhodovat o dopravní obslužnosti uvnitř kraje i mezi kraji navzájem.
  • Urychleně zpracujeme optimalizaci dopravní sítě pro efektivní využití kapacit dopravních prostředků veřejné dopravy tak, abychom mohli pružně reagovat na potřeby obcí, škol, výrobních závodů a podnikatelských subjektů. Jednou z možností je například rozvoj radiobusů, které šetří náklady na jinak velmi ztrátových trasách.
  • Připravíme jasná a průhledná pravidla pro výběrová řízení na poskytovatele veřejné dopravy tak, aby nebyly zvýhodněny velké dopravní společnosti a do soutěží se mohly zapojit i menší dopravci. To přispívá kromě snížení ceny také k potírání prostředí pro vytváření nátlaku a korupce, jak tomu je v případě jednoho nebo dvou monopolních dopravců.
  • V železniční dopravě provedeme revizi smluv ČD s Královéhradeckým krajem a budeme usilovat o otevření trhu soukromým dopravcům. To povede k rychlejší obnově vozového parku a zvýšení komfortu osobní železniční dopravy.

Alternativní doprava

Cyklistiku považujeme za účinný a důležitý alternativní druh individuální dopravy, který účinně snižuje dopravní zátěž a je tak přátelský k lidem i životnímu prostředí.

  • Podporujeme rozšiřování cyklostezek a cyklotras v kraji, zejména v příměstských aglomeracích. Za tímto účelem jsme připraveni vyvinout větší tlak na Státní fond dopravní infrastruktury, aby uvolnil prostředky na jejich budování.
  • Zároveň budeme usilovat o sdružování finančních prostředků státu, kraje, obcí a evropských fondů, k čemuž kraj může velmi výrazně napomoci.
    Prosazujeme, aby projekty vycházely především z potřeb regionů a obcí na území kraje, z jejich návrhů a realizovaných cyklotras a potřebnosti napojení cyklotras na sousední regiony a kraje.

VÝCHOVA A VZDĚLÁNÍ

Úloha kraje v procesu vzdělávání spočívá v garantování kvality a dostupnosti nabízených služeb. Záměrem TOP 09 a STAN je prosazování systémových opatření, která povedou k vytvoření kvalitního, ekonomicky efektivního a potřebám současné společnosti odpovídajícího vzdělávání. Správně nastavený a spravovaný systém vzdělávání je nezbytnou podmínkou pro dlouhodobý společenský a ekonomický rozvoj kraje.

  • TOP 09 a STAN se zasadí o zpracování dlouhodobé koncepce rozvoje vzdělávací soustavy pro období 2013 - 2025. Předcházet jí bude analýza současného stavu a v předpovědi budoucího vývoje, zejména s ohledem na demografický vývoj. Za pomocí názorů odborné veřejnosti a zástupců jednotlivých obcí provedeme inventarizaci vzdělávacích oborů a jejich kapacit jako důležitý podklad pro další kroky.
  • Nastavíme soustavnou spolupráci škol a zaměstnavatelů. Budeme prosazovat opatření, která povedou k efektivnímu transferu kvalifikovaných lidí do praktického prostředí. Prohloubíme spolupráci mezi školami a zaměstnavateli v soukromém i veřejném sektoru. Tato spolupráce povede ke zvýšení kvality výuky, snadnějšímu uplatnění absolventů na trhu práce, snížení nezaměstnanosti a zvýšení konkurenční výhody kraje.
  • Budeme prosazovat tzv. inkluzivní vzdělávání, tzn. zařazení všech dětí, včetně zdravotně či mentálně postižených, do běžných mateřských, základních a středních škol. Tento systém je výhodný jak pro postižené, kteří se naučí lépe žít v běžné společnosti, tak pro majoritní skupinu, která se naučí toleranci. Oba tyto aspekty v ČR dlouhodobě chybí.
  • Prosadíme, aby základními principy pro rozhodování o optimalizaci středních škol byly možnost uplatnění absolventů, kvalita pedagogického sboru, dostupnost školy, a další kritéria. Optimalizace SŠ nesmí dále probíhat na základě politických požadavků či jiných neobjektivních ukazatelů.
  • Povedeme dialog s univerzitami na území kraje s cílem zjistit možnosti spolupráce na krajské úrovni. Maximálně podporujeme vysoké školství v oblasti vzdělávání a výzkumu.
  • Atraktivitu učňovského školství zvýšíme cíleným informováním o jeho výhodách. Budeme prosazovat zvláštní formy ochrany pro zachování škol s unikátními obory (zejména s učňovskými obory).
  • Podpoříme modernizaci školských zařízení vedoucí k vytvoření motivujícího prostředí. Budeme prosazovat dostupnosti tříd pro nadané žáky v každé obci s rozšířenou působností.
  • Zpracujeme školní plány mobility, které podporují neautomobilovou dopravu žáků do škol. Zohlednění požadavků školských institucí při tvorbě integrovaného dopravního systému.
  • Podpoříme mimoškolní aktivity, které vedou k rozvoji mladých lidí.
  • Budeme prosazovat vyšší důraz na zohlednění aktuální poptávky pracovního trhu při tvorbě systému dalšího vzdělávání.

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A ZAMĚSTNANOST

TOP 09 a STAN se v oblasti životního prostředí zaměří zejména na udržení kvality a množství podzemních vod jako kvalitního zdroje pitné vody.

  • Nepřipustíme experimenty typu těžba břidlicových plynů, zplyňování uhlí v podzemních ložiscích, vedoucí k možnému ohrožení těchto zdrojů.
  • Podpoříme úpravy krajiny vedoucí k udržení vod v jejich přirozených tocích, podpoříme protipovodňová opatření v lokalitách Broumovska, Rychnovska.
  • Podpoříme v likvidaci odpadů prioritně jejich třídění, recyklaci a možné energetické využití.

Cílem TOP 09 a STAN je, aby stávající obyvatelé kraje neodcházeli za prací či bydlením mimo náš kraj.

  • Využijeme efektivněji finančních zdrojů fondů EU a vlastních peněz k tvorbě nových pracovních míst ve spolupráci s podnikatelským sektorem, zejména firem střední velikosti.
  • Budeme více investovat do dopravní infrastruktury zejména silnic druhé a třetí třídy, zároveň přehodnotíme rušení některých obslužných tratí ČD.
  • Atraktivitu kraje pro jeho obyvatele i návštěvníky posílíme přesunem peněz z vlastního rozpočtu na rozvoj vytipovaných lokality (např. Krkonoše, Broumovské stěny, ZOO, Rozkoš).
  • Budeme stabilizovat dostupnost kvalitní zdravotní péče reformou Krajského zdravotního holdingu.

SPORT

TOP 09 a Starostové podporu sportu a sportovních aktivit chápe jako prostředek vedoucí k lepšímu fyzickému i psychickému zdraví obyvatel kraje.

  • Budeme prosazovat inventarizaci sportovišť a zajistíme jejich maximální využívání. Podpoříme rozvoj multifunkčních sportovišť, která budou využívána jak školními zařízeními, tak širokou veřejností (příkladem je model zvolený u rekonstrukce areálu Bavlna v Hradci Králové).
  • Podpoříme další budování a rozvoj sítě cyklostezek. Ty slouží nejen pro sportovní činnosti, ale také ke každodenní dopravě, která je ekologickou alternativou osobní automobilové dopravy.
  • Budeme podporovat sportovní akce včetně jejich důraznější propagace s cílem šíření povědomí o důležitosti sportu pro zdravý životní styl. Základem bude výběr akcí reprezentujících kraj. Budeme podporovat občanské projekty v oblasti volného času a sportu (formou grantů a dotací).
  • Podpoříme privatizaci sportu. O rozvoj nejrůznějších sportovních aktivit se musí zasloužit zejména soukromý sektor, který disponuje dostatečným kapitálem i personálními možnostmi.

EKONOMIKA KRAJE

Základním pravidlem pro hospodaření kraje je pro TOP 09 a Starostové vyrovnaný rozpočet. Budeme šetřit především na provozu kraje. Naším cílem je mít dost peněz na investice, zejména do krajských silnic a dalších infrastrukturních prvků.

  • U výdajů na investice budeme zkoumat jejich efektivitu, tedy to, kde vydaná koruna přinese největší efekt. Nové investice nesmí zatížit příští rozpočty.
  • U krajem řízených organizací budeme dbát na jejich rozpočtovou střídmost. Základní otázkou bude nutnost existence určitého zařízení, následně přesné definování úkolů určité organizace. Stanovení úkolů bude základem pro nutné personální a materiální vybavení.
  • Přehodnotíme dlouhodobé smlouvy uzavřené krajem nebo jeho organizacemi na poskytování služeb, pronájmů aj. s ohledem na jejich potřebnost. U ostatních smluv budeme hledat řešení finančně výhodnější pro kraj, především budeme jednat o snížení ceny nebo větším množství poskytovaných služeb za stávající cenu.

Veřejné zakázky

  • Veřejné zadávané krajem a jeho organizacemi budeme již od částky 50 tis. Kč zveřejňovat na internetových stránkách. Soutěžitelům poskytneme minimálně měsíc na předložení návrhů.
  • Po termínu ukončení veřejné soutěže budou všechny nabídky včetně vítězné zveřejněny na internetu Všechny případné změny a to v především v peněžním a časovém plnění budou rovněž uvedeny na internetu a zdůvodněny. Odkaz na veřejné zakázky bude umístěn na titulní stránce webu krajského úřadu.
  • Slučování zakázek pro krajský úřad, školy a další organizace povede ke snižování ceny. V praxi to bude vypadat tak, že např. na dodávku kancelářského papíru nebo výpočetní techniky bude vypsána jedna velká veřejná zakázka.

Hospodaření kraje

  • Budeme prosazovat přehledné, průhledné a pod veřejnou kontrolou hospodaření kraje a jeho organizací.
  • Informace o hospodaření kraje i jeho organizací včetně komentářů budou zveřejňovány na internetových stránkách.
  • Zavedeme také sdílený bankovní účet krajského úřadu a jeho organizací, čímž dosáhneme výrazně vyššího úročení úložek na účtech kraje a jeho organizací.

Dotace

  • Budeme prosazovat, aby kraj získával dotace především na projekty v infrastruktuře. Prioritou jsou především silnice (krajské i státní) a vodohospodářská infrastruktura, dále oblast služeb a zdravotnictví.
  • Dotované projekty musí být realizovány velice odborně, tak, aby požadavky poskytovatele dotace byly naplněny a dotace se nemusela, byť částečně, vracet.  
  • Budeme důsledně kontrolovat využití dotací poskytnutých krajem jiným subjektům, zda jsou použity v souladu se zadáním.

MAJETKOVÁ POLITIKA

Kraj vlastní po celém svém území přes 9 000 pozemků a více než 900 budov. Vlastní především pozemky, na kterých je 3500 km silnic 2. a 3. třídy. V jeho vlastnictví jsou budovy středních škol, domovů důchodců a sociálních ústavů, kulturních zařízení a i nemocnic.

Sídlo kraje v Hradci Králové je ve vlastnictví leasingové společnosti, celkově za něj kraj zaplatí 1,87 miliardy korun. Už pět let vedení kraje splácí z peněz daňových poplatníků po 70 milionech korun ročně při vysokém úroku 6 %. Aktuálním problémem jsou vady stavby.

  • TOP 09 a Starostové budou prosazovat přeúvěrování splátek na sídlo kraje, v současné době by kraj v konkurenci bank dostal i úrok cca 2 %.
  • Při správě majetku budeme prosazovat jeho řádnou údržbu a aktivní přístup. Majetek, který kraj nepotřebuje, budeme prodávat nejvyšší nabídce, případně jej za symbolickou cenu přenecháme obci, kde se nachází.
  • Nově pořizovat budeme jen majetek, u kterého bude jasně zdůvodněna jeho dlouhodobá potřeba. Přechodnou potřebu budeme prosazovat řešit pronájmem.
  • Výdaje na údržbu, opravy a rekonstrukce budeme navrhovat rozdělit do priorit dle odvětví v pořadí: silnice, nemocnice, školy, sociální ústavy, kultura, sport.
  • V rámci odvětví budeme peníze rozdělovat nejprve na havárie a protiprávní stavy. Následně dle důležitosti z hlediska uživatelského, tedy z hlediska občana.
  • Kraj musí spravovat majetek i z hlediska územního rozdělení. Zpracujeme dlouhodobý plán oprav budov kraje.

TRANSPARENTNÍ ROZPOČET -  DESATERO

  1. Zajistíme, aby zadlužení kraje nepřesáhlo 50 % jistých (daňových) příjmů kraje. Samospráva nesmí riskovat v takovém rozsahu jako podnikatelské subjekty.
  2. Pohlídáme permanentní likviditu – zůstatky na účtech odpovídající příjmům běžně dosahovaným za 3 měsíce.
  3. Prosadíme stabilizaci výdajů na organizační složky a příspěvkové organizace - je třeba ustát jejich tlak při sestavování rozpočtu a nepřipustit jejich požadavky na vyšší mzdy a další náklady.
  4. Budeme připraveni na spoluúčast. Budeme prosazovat, aby kraj měl separátně k dispozici neustále prostředky pro podporu investičních dotací. Podmínkou pro poskytnutí dotace je často spoluúčast příjemce, a tak je třeba být připraven.
  5.  Naší zásadou je schvalovat rozpočet jako mírně přebytkový, vždy s rezervami, výslovně určenými i skrytými. Nutná je všeobecná rezerva 1 % z celkových výdajů, pro investice 10 % investiční rezervu, podle celkových výdajů na investice.
  6.  Jasně definujeme a vyznačíme priority. Musí být jasně projednáno a rozhodnuto, co kraj chce rozvíjet. Neměl by se jen pasivně přepisovat rozpočet posledního období.
  7. Prosadíme dlouhodobé plánování. Budeme plánovat na dobu delší než jeden rok a nezatěžovat příští zastupitelstva svými krátkodobě, byť politicky důvodně motivovanými rozhodnutími.
  8. Budeme prosazovat vazbu úvěrů jen na krytí investic, úvěr by neměl být nikdy využit na provozní výdaje. Splácení úvěrů nesmí přesáhnout životnost investice.
  9. Při prodeji kapitálového aktiva budeme bránit redukci kapitálu. Výnos je třeba znovu použít k pořízení jiného kapitálového aktiva.
  10. Provozní rozpočet bude napevno schválený vždy před započetím roku. V případě investic je možné čekat na dotace a také reagovat na nutnost oprav.

OTEVŘENÝ KRAJ

Otevřít krajský úřad občanům patří k našim nejdůležitějším prioritám. Veškerá rozhodování musí být co nejvíce transparentní, neměla by probíhat žádná tajná jednání, do samotného rozhodování kraje chceme zapojit co nejvíce obyvatel.

  • Občan by měl vždy mít možnost zjistit, jak jednotliví zastupitelé a radní hlasovali. Prosazujeme, aby každé hlasování bylo po jménech, což zajistí jednoduchou kontrolu občanů nad rozhodováním jimi volených zástupců. Informaci o tom, jak kdo hlasoval, si budou moci občané sami nalézt v zápisech ze zastupitelstev a rad.
  • Na webových stránkách kraje budeme rovněž zveřejňovat výsledky jednotlivých výběrových řízení, a to včetně všech dalších nabídek i od neúspěšných firem.
  • Od společností, které se budou hlásit do výběrových řízení, pak budeme vyžadovat prohlášení, že souhlasí s následným zveřejněním zaslaných nabídek.
  • Budeme pořádat ankety k zásadním rozhodnutím. Na jejich základě budeme zjišťovat skutečné potřeby obyvatel kraje.

Průhledná výběrová řízení

  • Budeme prosazovat, aby byla výběrová řízení vedena takovým způsobem, aby nemohla vzbuzovat pochybnosti občanů o jejich transparentnosti. Především musí být řádně popsán konkrétní způsob organizování výběrových řízení. Samotný zákon je koncipován obecně a ponechává konkrétní postupy na vyhlašovateli řízení.
  • Hodnoticí kritéria ve výběrových řízeních musí být stanovena tak, aby v co nejvyšší míře zúžila prostor pro subjektivní hodnocení. Hlavním kritériem musí být vždy nabídnutá cena. Toto kritérium je zcela průhledné a vylučuje možnost ovlivnění výsledků subjektivními názory o "vhodnosti" či "nevhodnosti" nabídky z různých důvodů, které nejsou objektivně měřitelné.

Zastupitelstvo, rada a další orgány

  • Nejen zasedání zastupitelstva kraje, ale i jeho výborů budou otevřená a veřejnosti přístupná. Zasedání zastupitelstva bude přenášeno online a záznam je zveřejněn na webových stránkách kraje.
  • Stejně tak zajistíme zveřejnění informace, jak kteří zastupitelé, radní a členové zřízených výborů a komisí hlasovali.
  • Rada kraje bude občany s dostatečným předstihem informovat o záměrech kraje, které mají významné rozpočtové dopady nebo zásadní vliv na fungování kraje.

Rozpočet kraje a zveřejňování platů a odměn

  • Rozpočet budeme zveřejňovat v uživatelsky přívětivé rozklikávací formě s doprovodným komentářem, pochopitelným i laickou veřejností.
  • Společně s rozpočtem bude zveřejněn také seznam plánovaných investičních akcí, včetně předpokládaných vynaložených částek.
  • Odměny všech volených funkcionářů a platy zaměstnanců v nejvyšších pozicích (včetně zřízených organizací) budeme zveřejňovat, a to včetně mimořádných odměn. Rovněž budou zveřejněny hromadné statistické údaje o platech a odměnách na úřadu.
  • Všechny výdaje kraje nad 100 000 Kč (bez DPH) budeme zveřejňovat včetně údajů o datu, příjemci, výši a důvodu platby.

Veřejné zakázky a smlouvy uzavírané krajem

  • Prosadíme, aby kraj postupoval dle vlastního předpisu pro zadávání všech zakázek, který je přísnější než platný zákon o zadávání veřejných zakázek. Přísnější postup uplatníme u všech veřejných zakázek s hodnotou plnění 100 000 Kč (bez DPH) a vyšší.
  • Prosadíme, aby tyto principy transparentnosti platily i ve všech organizacích zřizovaných krajem.
  • Na internetových stránkách kraje budeme zveřejňovat přehled nemovitého majetku kraje včetně informace o jeho současném využití.
  • Prodej nemovitého majetku bude probíhat formou veřejné obchodní soutěže nebo veřejné aukce. O výjimce z tohoto pravidla bude rozhodovat zastupitelstvo a své rozhodnutí přiměřeně zdůvodní.
  • Všechny smlouvy, na jejichž základě se disponuje nemovitostmi, budou zveřejňovány na webových stránkách.
  • Na krajském úřadu zavedeme institut „odpovědné osoby“, což znamená, že za každé rozhodnutí bude odpovídat konkrétní osoba, která ručí za to, že je v souladu se zákonem a není pro kraj nevýhodné. Jméno této osoby bude s každým rozhodnutím zveřejněno.
  • Opozice bude zastoupena ve všech dozorčích radách společností s rozhodujícím postavením kraje i v hodnotících a grantových komisích na úrovni kraje aspoň jedním členem.
  • Kraj zadá forenzní audit svého hospodaření v předchozím volebním období a důsledně vymáhá náhradu případně zjištěných škod.

Nemovitý majetek kraje

  • Na internetových stránkách kraje budeme zveřejňovat přehled nemovitého majetku kraje včetně informace o jeho současném využití.
  • Prodej nemovitého majetku bude probíhat formou veřejné obchodní soutěže nebo veřejné aukce. O výjimce z tohoto pravidla bude rozhodovat zastupitelstvo a své rozhodnutí přiměřeně zdůvodní. 
  • Všechny smlouvy, na jejichž základě se disponuje nemovitostmi, budou zveřejňovány na webových stránkách.

Odpovědnost

  • Na krajském úřadu zavedeme institut „odpovědné osoby“, což znamená, že za každé rozhodnutí bude odpovídat konkrétní osoba, která ručí za to, že je v souladu se zákonem a není pro kraj nevýhodné. Jméno této osoby bude s každým rozhodnutím zveřejněno. 
  • Opozice bude zastoupena ve všech dozorčích radách společností s rozhodujícím postavením kraje i v hodnotících a grantových komisích na úrovni kraje aspoň jedním členem. 
  • Kraj zadá forenzní audit svého hospodaření v předchozím volebním období a důsledně vymáhá náhradu případně zjištěných škod.

EFEKTIVNÍ ÚŘAD

K naplňování potřeb veřejného zájmu jsou alokovány veřejné finanční zdroje. Při makroekonomické závislosti neomezených potřeb a omezených zdrojů je tedy nutné zajistit efektivní výkon při naplňování potřeb veřejného zájmu s optimálním využitím dostupných lidských, finančních, technických a materiálních zdrojů podle lokálních (místních) podmínek nastavených právních řádem České republiky (smart administration).

Zaměření: Vyšší územní samosprávný celek - Královéhradecký kraj, krajský úřad, příspěvkové nebo organizace zřízené ÚSC.

Vytyčené cíle: Optimalizace a zefektivnění práce kraje, krajského úřadu a organizací zřízených ÚSC v oblasti personální, informační, finanční se zaměřením zejména na procesní postupy při řízení úřadu či organizací zřízených ÚSC.

Oblast řízení lidských zdrojů

Jedná se o nejkomplikovanější oblast efektivního řízení v rámci daného úřadu

  • Zavedeme cyklicky opakovaný personální audit zaměřený na prověření vytíženosti pracovní kapacity zaměstnanců města včetně příspěvkových nebo organizací zřízených ÚSC.
  • Prosadíme průběžné odborné vzdělávání vedoucích pracovníků v oblasti ŘLZ, se zaměřením na systémové řízení úřadu v návaznosti na stávající (fungující) model systémové struktury úřadu, dále na personální strategii včetně možností finančního a nefinančního motivačního ŘLZ, dále na sebehodnotící a hodnotící systémy – tzv. zpětná vazba.
  • Nastavíme systém pravidelných výběrových řízení na vedoucí úřednická místa.
  • Vytvoříme kompetenční profily - schopností, dovedností, znalostí a dalších předpokladů pro každou úřednickou pozici.
  • Budeme provádět ravidelné vyhodnocování (tj. nejméně 4 x ročně) plnění manažerských (úřednických) kompetencí, vzdělávání, chování, atd.
  • Vytvoříme a zavedeme komplexní motivační systém hodnocení pracovníků (při omezení finančních zdrojů se nejedná pouze jen o finanční odměnu ale nadstavby v souladu se  zákonem č. 312/2002 Sb. Zákon o úřednících územních samosprávných celků).
  • Vytvořtíme etický kodex pracovníků úřadu organizací zřízených ÚSC a zastupitelstva.
  • Zavedeme systém dobrovolného odborného vzdělávání zastupitelstva (nejen v oblasti ŘLZ).

Oblast efektivního řízení a správy dat (informací) bez snížení jejich zabezpečení

  •  Nastavíme systém bezchybné (rychlé, efektivní) autorizace a autentizace subjektu (tj. procedura ověření pravosti identity objektu nebo subjektu (časový zámek, záznamová stopa, autorizace oprávněných osob, …), odstranění duplicity úkonů.
  • Vyhodnotíme a doplníme stávající systému managementu informační bezpečnosti ISMS ((Information Security Management System)
    1. podmínka tam, kde se zpracovávají informace a data občanů, integrální součástí IS a IMS, stejně jako funkčnost, dostupnost a důvěrnost informací,
    2. nastavení systému  ISMS v oblasti outsourcingu,
    3. výsledkem je vyhodnocení ISMS (Systém řízení bezpečnosti informací) dle norem ISO - ISO/IEC 27001 (BS 7799-2) a ISO/IEC 27002:
  1.                                           i.    dokumentace informačních aktiva z hlediska ochrany
  2.                                         ii.    dokumentace řízení rizik bezpečnosti informací (jak jsou řízena)
  3.                                        iii.    popis zavedení opatření s požadovanou úrovní opatření a jejich kontrol
  4.                                        iv.    případná certifikace ISMS podle ISO 27001.
  • Zabezpečíme přesnost a úplnost informací včetně systému (metod) jejich zpracování – efektivita integrity systému.
  • Zajistíme bezpečnost informací - ochranu důvěrnosti, osobní odpovědnosti (ŘLZ), autentičnosti, integrity, dostupnosti informací, časového zámku a záznamové stopy o vstupu do systému včetně prohlášení o aplikovatelnosti bezpečnostního systému. To povede k omezení největších rizik, která vznikají zejména při aktualizací dat (SOA - Statement of Applicability).
  • Vypracujeme havarijní plány pro případ největšího ohrožení včetně zálohování.
  • Nastavíme průběžné i namátkové monitorování a zlepšování ochrany dat a bezpečnosti informací.

Oblast výkonnosti organizace a řízení kvality

  • Zavedeme a budeme využívat CAF (Common Assessment Framework).
  • Při řízení výkonnosti a nastavení změn budeme aplikovat poznatky IPSG (výsledky pracovní skupiny pro inovaci veřejných služeb vcházející z EFQM - iniciativa ministrů a generálních ředitelů států Evropské unie).
  • Průběžně budeme analyzovat analýza a redesignovat procesy jako podklad pro výběr celků ke zpracování projektového řízení.
  • Zavedeme vyvážené řízení výkonnosti úřadu (Balanced Scorecard) s ohledem na potřeby (legislativu) a dostupné zdroje.
  • Budeme sledovat zpětnou vazbu výkonnosti / kvality – „spokojenost se službami úřadu a analýza potřeb“ od občanů Královéhradeckého kraje a nižších ÚSC

Postup přípravy procesu:

  • Provedeme vstupní audity (analýzy) optimalizace (zefektivnění) procesu či systému – tzv. projektovou analýzu.
  • Stanovíme cíle a potřeby (např. zefektivnění vzdělávání a zlepšení kvality ŘLZ).
  • Vytvoříme návrh a metodiku zavádění /řízení změn (časové, legislativní, finanční…) včetně identifikace rizik v průběhu procesu a jejich ošetřní (zejména v době jeho zavádění).
  • Budeme koordinovat všechny úrovně procesu - multiprojektové řízení/ meziprojektová synchronizace.
  • Nastavíme sběr zpětné vazby (občané, ÚSC).
  • Uzavřeme a vyhodnotíme.
  • Kontinuálně budeme monitorovat a průběžně hodnotit podle definované časové osy.

Kandidátka pro volby: 2012 zastupitelstva krajů

Kraj: Královéhradecký
Volební strana: TOP 09 a Starostové pro Královéhradecký kraj (koalice TOP 09 a STAN)

Poř. Jméno Věk Povolání Bydliště Polit. přísl. Navrhovatel
2. Ing. Aleš Cabicar

Ing. Aleš Cabicar

46 let

ředitel CIAF, radní Náchoda

Náchod, TOP 09

Kdo jsem?

Jsem neuvolněným radním města Náchoda, kde trvale žiji. Založil jsem a jsem ředitelem prestižní mezinárodní letecké CIAF a spolumajitelem CZECH AIRSHOW AGENCY, s.r.o.  Jsem čestným členem Svazu letců ČR. Vystudoval jsem vysokou školu ekonomickou v Praze (Ing.).

Mezi mé koníčky patří literatura faktu, rovněž sport, jako je tenis, lyžování, přístrojové potápění, motorka. Na motorku i pod vodu beru svého syna. Mám čtyři děti a je mi 46 let.

 

Proč kandiduji za TOP 09 a Starostové?

TOP 09 je subjektem, který ochraňuje osobnostní práva občana spolu s jeho prostorem pro individuální realizaci, ale neopomíjí ani sociálně slabé jedince, kteří se dostávají do životních nesnází ne svým přičiněním. V TOP 09 zastávám funkci člena předsednictva Krajského výboru Královéhradeckého kraje a místopředsedy Regionálního výboru TOP 09 Náchod.

 

Jaká je moje přidaná hodnota?

Jako zastupitel města Náchoda pracuji rovněž jako předseda Komise pro obnovu lázeňství a cestovní ruch. Působím ve statutárních orgánech městských společností, jako je Beránek Náchod a.s., Správa budov Náchod s.r.o., či Letecké služby Hradec Králové a.s., kde se zaměřuji zejména na ekonomiku daných firem. Provedl jsem restrukturalizaci v uvedených firmách s prokazatelným ekonomickým přínosem těchto společností. Za mého vedení např. společnost Správa budov historicky poprvé vytvořila kladný hospodářský výsledek.

 

Co chci přinést voliči?

Mým volebním mottem je „Krajské peníze jsou Vaše peníze“.

Prosazuji názor, že se svěřenými prostředky na jakékoli úrovni, tedy na městské, krajské či celostátní, se musí nakládat maximálně efektivně, investičně uváženě bez vytváření dluhů a závazků pro další generace. Jakýchkoli úřad musí pracovat účinně, být k občanovi vstřícný a otevřený, úředník zde není „z vůle lidu“ ale pro občana, který přispívá na jeho mzdu formou daní.

 

Co budu prosazovat?

Kromě profesionálního hospodaření je dalším tématem, které bych chtěl napomoci řešit, např. maximální využití soukromé techniky v horských a podhorských oblastech Královéhradeckého kraje. Musí být zachována pružnost a zejména efektivnost zimní údržby komunikací a zároveň umožněna bezproblémové dojíždění občanů do zaměstnání a dětí do škol.

 

Jaká je moje přidaná hodnota?

Jako člověk, který již 19 let stojí ve vedení velké letecké přehlídky, vím, co je efektivnost a zodpovědnost za svá vlastní rozhodnutí. Mám zkušenosti s náročnou organizační prací, řízením spolehlivého týmu i se zvládáním pracovní tlaku.

46 ředitel CIAF, radní Náchoda Náchod TOP 09 TOP 09
4. Bc. Tomáš Frýba

Bc. Tomáš Frýba

38 let

jednatel společnosti, radní Jičína

Jičín, TOP 09

Kdo jsem?

Jsem radní města Jičína, je mi 38 let, jsem ženatý a mám dvě děti. Zabývám se vydavatelskou činností a obchodem. Absolvoval jsem bakalářské studium na fakultě sociálně-ekonomické Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem.

 

Proč kandiduji a proč za TOP 09 a Starostové?
Protože mi je toto uskupení nejbližší. Konečně je na naší politické scéně subjekt, který lidem neslibuje pouze různá zbožná přání, ale nebojí se jít s pravdou ven, i když je to většinou velmi nepopulární. Do politiky by měli vstupovat lidé typu Karla Schwarzenberga, kteří politiku berou jako službu a ne jako výtah k osobnímu prospěchu. Právě Karla Schwarzenberga jsem se rozhodl při zakládání TOP 09 podpořit.

 

Jaké mám zkušenosti?

Zkušenosti mám především z komunální sféry. Ještě do nedávné krize na jičínské radnici jsem působil v pozici místostarosty města, nyní jsem po rozpadu předchozí radniční koalice opět ve funkci radního. Za dobu našeho působení se nám podařilo zprůhlednit systém zadávání veřejných zakázek a městu ušetřit desítky milionů korun. Navíc se zavedl celý systém různých protikorupčních opatření. Hlasování na radnici jsou uváděna po jménech, každý tak může kontrolovat, kdo jak hlasoval, veškerá jednání jsou veřejná.

 

Co chci přinést voliči?

Voliči chci přinést nejen zkušenosti z působení na jičínské radnici, ale i v soukromé sféře. Do politiky, bohužel, vstupuje málo podnikatelů, a je to podle mého velká škoda. Královéhradecký kraj má velmi špatnou pověst právě v zadávání veřejných zakázek z evropských fondů, hovoří se o možné korupci. Kraj je pro běžného občana příliš vzdálen, většinou se lidé zajímají o dění v obci, pak prostřednictvím kamer dohlédnou při zprávách přímo do parlamentu. Stačí si přitom připomenout nedávné odhalení korupce Davida Ratha, které se dělo na krajské úrovni dlouhá léta. Neměli bychom si tedy dělat iluze ani o našem kraji, který potřebuje rovněž zvýšenou kontrolu a rozkrytí sporných zakázek.

 

Moje volební témata?

Především otevřený kraj a průhledná výběrová řízení. Hlavním kritériem musí být nabídnutá cena. Hodnotící kritéria ve výběrových řízeních musí být stanovena tak, aby v co nejvyšší míře zúžila prostor pro subjektivní hodnocení. Kritérium nabídnuté ceny je zcela průhledné a vylučuje možnost ovlivnění výsledků subjektivními názory o „vhodnosti“ či „nevhodnosti“ nabídky z různých důvodů, které nejsou objektivně měřitelné. Současný stav prakticky vylučuje možnost, aby se širší veřejnost detailně seznámila s průběhem řízení, a pouze podporuje úvahy veřejnosti o jeho netransparentnosti.

38 jednatel společnosti, radní Jičína Jičín TOP 09 TOP 09
5. PaedDr. Jindřich Vedlich, Ph.D.

PaedDr. Jindřich Vedlich, Ph.D.

46 let

náměstek primátora Hradce Králové, vysokoškolský pedagog

Hradec Králové, TOP 09

Kdo jsem?

Narodil jsem se před 46 roky v Hradci Králové. Mezi největší úspěchy svého osobního i profesního života bych jistě zařadil participaci na revolučním dění v roce 1989, kterého jsem se účastnil jako člen Studentského stávkového výboru v Hradci Králové. V následujícím období jsem spolupracoval se senátorem Karlem Bartákem a následně s hradeckým zastupitelem a současným ministrem zdravotnictví Leošem Hegerem. Díky této praxi jsem získal množství zkušeností v manažerských funkcích veřejného sektoru. V současné době zastávám pozici radního a náměstka pro rozvoj, investice a dotace (za TOP 09) v Hradci Králové.

 

Proč kandiduji za TOP 09?

Členství ve straně TOP 09 chápu jako příležitost k prosazování cílů, které považuji za důležité. Tedy prosazování principů efektivní veřejné správy. Odpovědnost za činěná rozhodnutí, spravedlivé a věcně správné rozhodování, sledování veřejného zájmu, efektivita vynakládaných veřejných prostředků. To jsou oblasti, kterým se v ostatních politických stranách nevěnuje dostatečná pozornost. Jejich prosazování vede k výraznému zlepšení fungování veřejného sektoru.

 

Co chci přinést voliči? Jaká je moje přidaná hodnota?

Na krajské úrovni je mým hlavním cílem prosazování principů etiky a efektivity v běžném chodu úřadu. Takové kroky vedou k hospodárnému vynakládání veřejných prostředků a zvýšení účinnosti všech přijímaných opatření. Tedy k úspoře prostředků a zároveň k lepším výstupům. Mimo obecného cíle prosazování efektivní veřejné správy bych na úrovni kraje rád využil svých bohatých profesních zkušeností ze sociální oblasti a školství.

 

Co budu prosazovat, budu-li zvolen?

Jsem toho názoru, že vzdělávání je zásadní pro zvyšování životní úrovně v kraji. Kvalitní základní školství by mělo naše děti připravovat na reálný život. Učit primárním dovednostem a schopnostem samostatného řešení problémů. Síť středních škol musí být optimalizována na základě kvality jednotlivých institucí a možnosti uplatnění jejich absolventů. Také musí být aktivně podporována spolupráce škol a zaměstnavatelů, za účelem transferu kvalifikovaných lidí ze studia přímo do praxe.

V sociální oblasti by cílem kraje měla být integrace zdravotně a jinak postižených osob do většinové společnosti. Žádná indispozice by neměla být důvodem sociálního vyloučení. Pro naplnění tohoto cíle je nutná fyzická integrace postižených, zejména prostřednictvím podpory jejich zaměstnávání a bydlení. Důležitá je také změna v myšlení většinové společnosti, směrem k větší toleranci. Dalším významným problémem sociální oblasti je nedostatek financí. Rozpočtový deficit by mohl být snížen další individualizací sociálních dávek. Je nutné rozlišovat mezi lidmi skutečně závislými na sociálních příspěvcích a těmi, kteří je zneužívají či je berou pouze jako přilepšení rodinného rozpočtu. Pokud tyto skupiny odlišíme, zbude více prostředků občanům, kteří je skutečně potřebují. Neméně důležitým úkolem je zkvalitnění sociálních služeb. Toho je možné docílit například víceletým financováním sociálních institucí či výraznějším zapojením soukromého sektoru.

Kombinace správných vzdělávacích a sociálních politik povede k rovnoměrnému socio-ekonomickému rozvoji kraje. Stejně tak i v ostatních oblastech řízení kraje (investice, doprava, územní uspořádání či životní prostředí) je nutné dbát na koncepčnost a efektivitu přijímaných rozhodnutí. V dnešní ekonomické situaci by většina peněz měla být vynakládána na vytváření příznivého prostředí pro podnikání a zlepšování dopravní infrastruktury, tedy podporu nových pracovních míst. Stranou ale nesmí zůstat ani urbánní kvalita rozvoje či ochrana přírodních zdrojů. Tedy rovnoměrný rozvoj hospodářské, sociální a environmentální oblasti.

 

www.vedlich.info

 

46 náměstek primátora Hradce Králové, vysokoškolský pedagog Hradec Králové TOP 09 TOP 09
8. Zdeněk Harapát

Zdeněk Harapát

53 let

ředitel společnosti

České Meziříčí, TOP 09

Kdo jsem?

V současné době jsem ředitelem středně velké soukromé společnosti. Zároveň druhé volební období pracuji ve funkci předsedy krajského výboru TOP 09 a jsem také členem výkonného výboru strany. Je mi 53 let a jsem ženatý, mám dvě děti a jednu vnučku

 

Jaká je moje přidaná hodnota? Jaké mám zkušenosti?

Mám zkušenosti s vedením týmu lidí, s realizací podnikatelských projektů a mám dostatečné osobní zázemí ke své práci.

 

Jaké je moje volební téma?

V případě svého zvolení a nadále v roli předsedy krajského výboru TOP 09 budu rozvíjet komunikací se zvolenými zastupiteli. Jsem připraven podílet se na efektivním a účelném vynakládání veřejných prostředků při správě kraje, zejména v oblasti životního prostředí a regionálního rozvoje, což jsou má volební témata.

 

Co budu prosazovat?

Za velké vítězství bych považoval uskutečnění programu udržitelnosti vodních zdrojů v krajině, realizaci protipovodňových opatření v Týništi nad Orlicí, Mělčanech a na Broumovsku. V oblasti regionálního rozvoje budu hledat jasná a uskutečnitelná témata pro zatraktivnění života obyvatel našeho kraje.

53 ředitel společnosti České Meziříčí TOP 09 TOP 09
9. Mgr. Ing. Miloš Dohnálek, LL.M.

Mgr. Ing. Miloš Dohnálek, LL.M.

47 let

starosta Hřibojed

Hřibojedy, TOP 09

Kdo jsem?

Jsem starostou obce Hřibojedy, kterým jsem se stal díky nejvyššímu počtu preferenčních hlasů od občanů obce, za což jim děkuji. V obci již čtvrté volební období zasedám v obecním zastupitelstvu.

 

Proč kandiduji a proč za TOP 09 a Starostové?

Ztotožňuji se s nutností provedení reforem, protože není možné dál zadlužovat naši zemi, tedy ani kraj. Není možné žít na úkor budoucích generací, proto je nutné snížení výdajů státu a nastavení optimálního a co nejspravedlivějšího daňového systému. Velmi důležité je posílení role samospráv včetně zajištění financování bez nutností vytvářet zdroje z ne vždy efektivních dotačních titulů. Vítám spravedlivé nastavení rozpočtového určení daní z dílny TOP 09 a Starostové. Každý by měl být co nejlepším hospodářem, tedy i samosprávný celek, jakým je kraj. Ten se musí co nejefektivněji postarat o veřejné peníze vybírané z daní občanů a firem. Budu prosazovat co nejtransparentnější postupy při využívání veřejných zdrojů.

 

Jaké mám zkušenosti?

Mám zkušenosti ze svého čtrnáctiletého působení v komunální politice. Více jak 25 let jsem pracoval ve vedení společností (manažer, ředitel, ekonom). Pracoval jsem také jako krizový manažer pro řízení restrukturalizací ve společnostech. Dobře se orientuji v daňovém systému. V roce 2011 jsem ukončil vysokoškolské vzdělání s červeným diplomem v oboru Ekonomika a insolvence se specializací vedení krizového řízení. V bakalářské práci jsem se věnoval tématu: „Analýza daňových předpisů z pohledu daňových úniků“.

 

Co chci přinést voliči?

Naplňování potřeb kraje z dostupných (alokovaných) finančních zdrojů bez dalšího zadlužování kraje.

Efektivní výkon územní samosprávy při naplňování potřeb veřejného zájmu, zejména s důrazem na optimální využití dostupných lidských, finančních, technických a materiálních zdrojů podle lokálních (místních) podmínek. Kontinuální prosazování optimalizace a zefektivnění procesů při řízení kraje, krajského úřadu a organizací zřízených městem.

 

Jaká je moje přidaná hodnota?

Mám ekonomické znalosti v oblasti korporátních i veřejných financí a schopnost vést tým lidí (na základě zkušeností vedení společností, vedení územního samosprávného celku - obce a vedení regionální organizace TOP 09). Mám srozumitelný a jasný deklarovaný názor na efektivní využívání veřejných zdrojů s ohledem na makroekonomický vývoj ČR, na její hospodářský růst.

 

Moje volební téma?

VYROVNANÝ ROZPOČET = rovnováha při využívání veřejných zdrojů mezi potřebami kraje (neomezenými) a zdroji (omezenými). Zrušme praktiky omezující otevřenost a transparentnost zadávacích (výběrových) řízení.

Důvěra a hlasy občanů a voličů zavazují. Politická funkce je zásluha nikoliv trvalá výsluha.

 

Co konkrétně budu prosazovat?

  • Vyrovnaný rozpočet.
  • Snížení kapitoly provozních (režijních) výdajů a alokací těchto prostředků na zvýšení kapitoly investic (včetně jejich opravy, údržby) se zásadou vyrovnaného rozpočtu.
  • Průběžný a opakovaný personální audit se zaměřením vytíženosti pracovní kapacity zaměstnanců města včetně příspěvkových nebo ÚSC zřízených organizací.
  • Posílení role samospráv (kraj, obce) včetně zajištění financování bez nutností vytvářet zdroje z ne vždy efektivních dotačních titulů.
  • Transparentní postupy při využívání veřejných zdrojů, především systému zadávacích řízení. Zvýšení transparentnosti a efektivity zadávacího řízení, procesů, smluv a zrušení stávajících praktik omezujících otevřenost zadávacích řízení. Zavedení systému pravidelných výběrových řízení na vedoucí úřednická místa včetně vytvoření kompetenčních profilů (schopností, dovedností, znalostí a dalších předpokladů pro každou úřednickou pozici).
47 starosta Hřibojed Hřibojedy TOP 09 TOP 09
11. Vít Kotrbáček

Vít Kotrbáček

34 let

kamenosochař, radní Hořic

Hořice, TOP 09

Kdo jsem?

Jsem živnostník v oboru restaurování a konzervace kamene. Byl jsem zastupitelem v Hořicích, od roku 2009 jsem člen Rady města Hořice. Předsedám občanskému sdružení "Za Hořice krásnější". V letech 2006 - 2010 jsem byl členem výkonného výboru TJ Jiskra Hořice. Aktivně sportuji: hraji tenis, kuželky, nohejbal (jsem člen sportovního klubu Sporting Havana). Pořádám štafetový běh Hořicemi "Běh vítězství" a nohejbalový turnaj trojic "O Krakonošův pohár". Příležitostně dopisuji do Hořických občasných novin. Je mi 34 let, jsem ženatý a mám jedno dítě.

 

Proč kandiduji?

Nesnáším korupci a nesmyslné a hlavně předražené projekty, za které jsou vyhozeny peníze daňových poplatníků tohoto kraje.

 

Co chci přinést voliči?

Za pomoci selského rozumu předraženým a nesmyslným projektům zamezit.

34 kamenosochař, radní Hořic Hořice TOP 09 TOP 09
13. Mgr. Renata Pitrová

Mgr. Renata Pitrová

50 let

středoškolská učitelka

Hradec Králové, TOP 09

Kdo jsem?

Jsem středoškolská učitelka. Mezi mé koníčky patří sport jako tenis, golf, lyžování, literatura faktu a divadlo.



Proč kandiduji za TOP 09?

Jsem členkou této strany téměř od jejího vzniku a rovněž členkou regionálního výboru.

 

Co chci přinést voliči?

Poctivě pracovat a být zodpovědná, slušná a vstřícná ke spoluobčanům. Především v resortu školství, které mi je nejbližší, prosazovat rovnice: kvalitní škola = spokojený žák + spokojený učitel + spokojený rodič.

50 středoškolská učitelka Hradec Králové TOP 09 TOP 09
15. Mgr. Bc. Emil Kudrnovský, Ph.D.

Mgr. Bc. Emil Kudrnovský, Ph.D.

36 let

ředitel základní a mateřské školy, zastupitel Dvora Králové nad Labem

Dvůr Králové nad Labem, TOP 09

Kdo jsem?

Člověk, otec, profesně kartograf, geoinformatik a pedagog. V současné době pracuji na pozici ředitele základní a mateřské školy. Od roku 2010 působím v komunální politice (člen Zastupitelstva města Dvůr Králové nad Labem). Vystudoval jsem na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci obor učitelství (aprobace matematika - zeměpis) a poté obor geoinformatika. Doktorát z téhož oboru jsem získal na Masarykově univerzitě v Brně.

 

Proč kandiduji a proč za TOP 09 a Starostové?

Kandiduji proto, že jsem občanem Královéhradeckého kraje, kterému není lhostejná regionální politika a má zájem se podílet na rozvoji kraje. TOP 09 je mi názorově nejbližší.

 

Jaké mám zkušenosti?

Zkušenosti mám z oblasti regionálního rozvoje, informačních technologií, školství a řízení příspěvkové organizace. Profesní kolečko jsem absolvoval v akademickém sektoru, komerčním sektoru i ve veřejné správě.

 

Co chci přinést voliči?

Dobrý pocit z toho, že ho zastupuje někdo, kdo má o náš kraj zájem, má přehled, schopnosti a znalosti.

 

Jaká je moje přidaná hodnota?

Schopnost otevřeně komunikovat a řešit problémy, korektní jednání. Znalosti a přehled a na základě nich nacházet řešení problémů či rozvoj vybraných tematických oblastí regionu.

 

Moje volební téma?

Vyrovnaný rozpočet kraje a jeho trvale udržitelný rozvoj.

36 ředitel základní a mateřské školy, zastupitel Dvora Králové nad Labem Dvůr Králové nad Labem TOP 09 TOP 09
17. Bc. Miloš Tichý

Bc. Miloš Tichý

54 let

vedoucí výroby

Častolovice, TOP 09

Kdo jsem?

Mám bakalářské vzdělání v oboru ekonomika a management. Pracuji v rychnovské tiskárně jako vedoucí výroby. Můj celý život je poznamenán zájmem o sport, tím dominantním je pak fotbal. Po aktivních více než třiceti letech na fotbalových trávnících jsem přesedlal na dráhu funkcionářskou. Dlouhé roky i teď aktuálně působím jako prezident častolovického fotbalového klubu.

 

Proč kandiduji a proč za TOP 09?

Jsem členem TOP 09. Druhý rok jsem předsedou regionální (okresní) organizace TOP 09 Rychnov nad Kněžnou. Konzervativní, pravicové principy této strany mi jsou blízké. Zvyšování daní však mezi to nepatří! Nesouhlasím s vnímáním naší společnosti, že pravicová strana zastupuje jen podnikatele, bohaté. Měla by být šancí volby pro všechny pracovité a odpovědné. Odpovědné nejen za sebe, svou rodinu, ale i zemi. Větší část svého života jsem prožil za socialismu. Nepovažuji proto poslední dvě desítky let za omyl. Dopustili jsme zneužití svobodného prostoru grázly a lumpy! Ti nacházejí své uplatnění i v politice, napříč všemi stranami. Zdá se proto, že slušnost, morálka a čest je nejhorší možnou výbavou pro tuto dobu! Pro práci politika také. Tak to být nesmí. Hodlám proto pomoci.

 

Co nabízím voliči? Jaké mám zkušenosti?

Nabízím své zkušenosti a ponaučení z životních i pracovních vzestupů i pádů, nabízím slušnost, zodpovědnost a morálku! A také dlouholeté, s přestávkami, téměř 20-ti leté zkušenosti z komunální politiky, na postu radního či zastupitele v městysi Častolovice.

 

Co budu prosazovat, budu-li zvolen?

Sport. Pro mnoho našich lidí naprosto neznámý prostor, maximálně objevený při významných sportovních televizních událostech, které pak spojují společnost a mobilizují národní hrdost. Pro jiné, menší část, nezbytná součást životního stylu. Povědomí o prospěšnosti pohybu mají všichni.

A jakou pozornost věnují významu sportu pro společnost politici? Mizernou! Je jen další oblastí, kde je ještě možné něco rozkrást! Státní koncepce žádná, podpora organizovanému amatérskému sportu tristní! Zdravotnictví je celospolečenské téma. Proč ne sport? Raději taháme nebo nám někdo tahá peníze z kapes na stále rostoucí zdravotní náklady. Řešit mnoho moderních zdravotních problémů se dá jednoduše, pohybem! Proč nepomůžeme prevenci – sportu?! Proč nemáme společné Ministerstvo zdravotnictví a sportu?

Myslím, že i na krajské úrovni se dá pro podporu sportu a sportovních aktivit udělat mnohé a tomu chci pomoct!

54 vedoucí výroby Častolovice TOP 09 TOP 09
19. Ing. Josef Merta

Ing. Josef Merta

34 let

ředitel společnosti

Náchod, TOP 09

Kdo jsem?

Manažer, ekonom, aktivní sportovec.

 

Proč kandiduji a proč za TOP 09 a Starostové?

Z toho důvodu, že mohu nabídnout své zkušenosti v oblastech, ve kterých jsem odborníkem, a pokusit se tak zlepšit některé věci v našem kraji.

 

Jaké mám zkušenosti?

Zkušenosti mám především z řízení podniku, z členství ve výboru městského zastupitelstva, z členství v dozorčí radě, z členství ve sportovním klubu.

 

Co chci přinést voliči?

Maximální transparentnost, slušnost, ochotu komunikovat a diskutovat s voliči, změnu k lepšímu.

 

Moje volební téma?

Ekonomika, sport, doprava, etika podnikání.


Co konkrétně budu prosazovat, budu-li zvolen?

Budu se maximálně zasazovat o transparentnost veřejných zakázek, podporovat sportovní kluby při práci hlavně s mládeží, podporovat rekonstrukce sportovišť a dětských hřišť, prosazovat opravy veřejných komunikací a výstavbu obchvatu Náchoda.

34 ředitel společnosti Náchod TOP 09 TOP 09
21. Ing. Zdeněk Švorc

Ing. Zdeněk Švorc

46 let

starosta Starých Hradů

Staré Hrady, TOP 09

Kdo jsem?

Od roku 2010 jsem starostou obce Staré Hrady, kde žiji. Je mi 47 let. Absolvoval jsem vysokou školu ekonomickou, obor finance a úvěr. V letech 1989 – 1995 jsem pracoval ve funkci ekonomického ředitele postupně v několika společnostech.

 

Jaké mám zkušenosti?

Mám dlouhodobé zkušenosti ze samosprávy obce. V letech 2006 - 2010 jsem byl členem finančního výboru obce Staré Hrady, kde jsem nyní starostou. Dlouhodobě také pracuji v  oblasti ekonomického poradenství.

 

Proč kandiduji? Jaká je moje přidaná hodnota?

Jsem přesvědčen o tom, že správou věcí veřejných by se měli zabývat lidé, kteří ve svém profesním i soukromém životě již něco dokázali. Myslím si, při troše neskromnosti, že mezi tyto lidi patřím. Toto je myslím i moje přidaná hodnota.

 

Proč kandiduji za TOP 09 a Starosty?

Proto, že jsem člen strany TOP 09.

 

Co chci přinést voliči?

Spravedlivé rozdělování krajských peněz podle potřeb jednotlivých regionů a ne podle toho, odkud je jaká osoba, která je zrovna u moci.

 

Co budu prosazovat, budu-li zvolen?

Jednoznačně investování krajských peněz jen na základě veřejných soutěží, kde jediným kritériem je cena (nazvěme to třeba transparentní kraj). Ze svých zkušeností mám jednoznačně potvrzeno, že takto vysoutěžená cena je o 25 - 35% nižší oproti rozpočtované ceně.

46 starosta Starých Hradů Staré Hrady TOP 09 TOP 09
23. Ing. Milan Sommer

Ing. Milan Sommer

55 let

ředitel finančního úřadu, zastupitel Hradce Králové

Hradec Králové, TOP 09

Kdo jsem?

Pracuji jako ředitel Finančního úřadu v Jaroměři. Od svého narození žiji v Hradci Králové. Jsem absolventem stavební fakulty ČVUT, oboru ekonomika a řízení. Před dvěma lety jsem byl zvolen členem zastupitelstva města Hradce Králové, které mě zvolilo předsedou svého finančního výboru. K výkonu této funkce nejsem uvolněn a vykonávám ji po pracovní době ve svém volném čase.

 

Jaké mám zkušenosti?

Moje ekonomické znalosti a zkušenosti mě vedou k tomu, že stát, obce ani kraje nemohou zbytečně plýtvat svými finančními prostředky a hospodaření těchto celků by mělo být co nevíce vyrovnané a nezatěžovat příliš velkými dluhy naši budoucnost. Malé přiškrcení opasku dnes zabrání velkému a pro všechny občany nepříjemnému škrcení opasku třeba za pět nebo deset let.

Proč kandiduji? Proč za TOP 09?

Vznik TOP 09 jsem přivítal s nadějí, že konečně vznikla politická strana, která chce provádět ekonomickou politiku, se kterou se mohu ztotožnit. Proto jsem neváhal a do TOP 09 jsem vstoupil jako jeden z prvních členů v regionu a jsem potěšen, že za ni kandiduji v krajských volbách.

 

Jaké mám zkušenosti?

Jako předseda finančního výboru zastupitelstva města Hradce Králové jsem významnou měrou přispěl k vyrovnanému výsledku hospodaření města především postupným snižováním provozních nákladů a významnými změnami v naplňování veřejných zakázek, a to nejen u magistrátu města, ale i podniků, škol a organizací městem zřízených. Podařilo se mi prosadit výhodné sjednocení pojištění majetku a vozidel do větších bloků a zapojení finančních toků městských podniků do jednoho výhodněji úročeného účtu. Inicioval jsem hledání rezerv v počtu pracovníků a tím jsem přispěl ke snižování mzdových nákladů. Tyto své praktické zkušenosti z komunální politiky bych rád aplikoval ve stejné míře i v politice krajské.

 

Moje přidaná hodnota?

Mám přehled a znalosti v oblasti státní správy, daňové problematiky, rozpočtového určení daní, rozpočtování a financování obcí a mám dobrý makroekonomický přehled. V minulosti jsem již pracoval jako člen finančního výboru zastupitelstva Královéhradeckého kraje.

 

Moje volební téma?

Moje osobní téma do krajských voleb je snaha o výrazné zlepšení hospodaření našeho kraje včetně podniků, škol a organizací krajem založených.

55 ředitel finančního úřadu, zastupitel Hradce Králové Hradec Králové TOP 09 TOP 09
25. Zdeněk Vondra

Zdeněk Vondra

47 let

lektor, trenér a konzultant ve vzdělávání dospělých

Vítězná, TOP 09

Kdo jsem?

Pocházím z Vysočiny a postupně jsem žil v Hradci Králové a Bílé Třemešné, až jsem zakotvil v roce 1990 v obci Vítězná, v místní části Huntířov u Dvora Králové nad Labem. Zde jsem zapustil kořeny a načerpal zkušenosti v oblasti samosprávy.  Byl jsem brzy aktivním členem místního veřejného života a patriotem obce. Byl jsem obecním kronikářem a novinářem i místostarostou. Od roku 2005 podnikám ve vzdělávání dospělých a mám stovky úspěšných účastníků svých seminářů v celé České republice i na Slovensku. Učím především manažerské dovednosti, personalistiku, psychologii prodeje, prezentační dovednosti a rétoriku. Od roku 1990 jsem ženatý a se ženou Simonou mám dcery Kláru a Šárku.

 

Proč kandiduji? A proč za TOP 09?

Kandiduji proto, že chci přinést do politiky více pokory, trpělivosti, důslednosti a hlavně naslouchání. Bude mi ctí pomáhat odstranit z politiků a politiky v České republice nálepku neserióznosti a arogance.

Kandidaturu do krajského zastupitelstva za TOP 09 jsem přijal s úctou a pokorou. Do strany jsem vstoupil ihned po jejím založení. Začal jsem aktivně pracovat jako člen Revizní komise RV Trutnov a člen výboru MO Dvůr Králové nad Labem. V roce 2011 jsem byl zvolen za člena RV TOP 09 Trutnov, v roce 2012 jsem se účastnil celostátního sněmu strany v Hradci Králové.

 

Jaká je moje přidaná hodnota?

Za sdružení nezávislých kandidátů jsem byl roku 1998 zvolen do zastupitelstva obce Huntířov a čtyři roky jsem pracoval v komunální politice, z toho dva poslední roky jako místostarosta obce. Díky mé iniciativě a spolupráci s heraldikem Stanislavem Kasíkem má Vítězná od roku 2003 svůj krásný znak s květy upolínu evropského.

Nabízím dokonalou znalost regionu, znalost potřeb jeho obyvatel.  Řada voličů jsou moji bývalí spokojení a nadšení klienti, kteří si díky mému poradenství a proklientské vstřícnosti splnili své sny a přání. Nabízím znalost lidí, mám schopnost rozpoznat typy a povahy lidí kolem a schopnost s nimi asertivně jednat tak, aby nikdo neměl pocit, že ho hladí proti srsti. Umím získávat a předávat informace. Navíc, dělám politiku, protože mě to baví.

Mým krédem a přidanou hodnotou do politické kultury je motto: „Znám tři druhy řešení: Moje, tvoje a správné.“


Co chci přinést voličům?

Svým voličům můžu nabídnout svůj sluch a schopnost jednoznačně formulovat jejich stanovisko na správných místech a ve správnou chvíli. Nabízím jim úctu a loajalitu, proaktivitu a nedemagogické pozitivní myšlení, schopnost tvrdě, přitom korektně vyjednávat.

 

Co budu prosazovat?

Pokud budu zvolen, chci v regionu udělat to, co je zrovna potřeba a ne to, co potřebují momentálně významné firmy a bohatí lobbisté. Pokud to budou zdevastované silnice, budu bojovat o jejich obnovu, pokud to bude řítící se památka, chci vymýšlet projekty na její záchranu. Budou-li to nespokojení soukromí drobní zemědělci, budu hledat síly na podporu a pomoc lidem, kteří zvelebují krajinu, ve které žijeme. Obory, ve kterých bych ve prospěch Královéhradeckého kraje pracoval nejraději, jsou kultura, památková péče, regionální rozvoj a cestovní ruch, protože vím, že člověk uspěje pouze v práci, která ho baví a naplňuje. Výše uvedená témata jsou moje koníčky od dětství.

Rovněž můžu být kraji užitečný v naplňování programů výchovy, vzdělávání a zaměstnanosti, protože je to moje současná profese, ve které uspívám v komerčním sektoru od roku 2005.

 

Co jsem studoval a kde jsem pracoval dříve?

Vystudoval jsem Střední zemědělskou technickou školu v Jihlavě, poté jsem pracoval ve Východočeské ZOO Dvůr Králové nad Labem, nejprve jako ošetřovatel a později jako vedoucí chovu nosorožců. Zde jsem se podílel se svými kolegy a týmem na záchraně severního bílého nosorožce a rozmnožování dalšího vzácného druhu, nosorožce dvourohého. Od roku 1994 jsem pracoval jako OSVČ pro Českomoravskou stavební spořitelnu v pozicích obchodníka, obchodního ředitele a interního lektora a trenéra.

47 lektor, trenér a konzultant ve vzdělávání dospělých Vítězná TOP 09 TOP 09
27. Libor Koldinský

Libor Koldinský

47 let

žurnalista, zastupitel Týniště nad Orlicí

Týniště nad Orlicí, TOP 09

Kdo jsem?

Bydlím v Týništi nad Orlicí, je mi 47 let a pohybuji se hodně mezi lidmi. Pracuji v novinářském prostředí, řídím redakci novin a jsem také šéfredaktorem menšího městského zpravodaje.

 

Jaké mám zkušenosti?

V místní komunální politice vedu kulturní komisi města. Zabývám se tedy v největší míře touto sférou, a to mě přivedlo před lety k TOP 09. Líbil se mi v jejím programu postoj ke kulturním hodnotám.

 

Co chci přinést voliči?

Za TOP 09 kandiduji v krajských volbách za region Rychnovsko, kde bych v případě zvolení chtěl pomáhat především v kulturní a společenské oblasti, protože zde mám dlouhodobé zkušenosti a protože se mi v poslední době zdá, právě forma tohoto života je opomíjena.

 

Co budu prosazovat?

Rád bych prosazoval více prostředků pro neziskové organizace, spolky a občanská sdružení pohybující se v kulturní oblasti, protože právě v těchto malých uskupeních se vytváří vztah k místu, tedy to, čemu se říká lokální patriotismus.

A přestože je jistě mnoho dalších důležitých témat, tak zde já spatřuji velký význam kulturních hodnot. Sounáležitost s místem kde žijeme a láska k němu je velmi důležitý faktor v životě každého z nás.

47 žurnalista, zastupitel Týniště nad Orlicí Týniště nad Orlicí TOP 09 TOP 09
29. Ing. Petr Urbánek 67 ředitel odboru Náchod TOP 09 TOP 09
31. Ing. arch. Martin Pour

Ing. arch. Martin Pour

35 let

architekt, radní Hořic

Hořice, bezpp

Kdo jsem?

Vystudoval jsem architekturu, je mi 35 let a jsem svobodný, nestraník. Jsem zaměstnán jako specialista Národního památkového ústavu, ÚOP v Josefově; od roku 2009 jsem radním v Hořicích. Od roku 2007 působím jako městský architekt v Hořicích. Jsem autorem publikace "Drobné památky Podchlumí".

V letech 2005 - 2009 jsem působil jako profesor na Sochařsko - kamenické škole v Hořicích; závodně hraji tenis, florbal a hokej (člen sportovního klubu Grey Grizzlies Hořice). Jsem absolutní mistr republiky z roku 2009 v závodech motocyklových veteránů.

35 architekt, radní Hořic Hořice bezpp TOP 09
33. Jan Hoznedr

Jan Hoznedr

38 let

živnostník

Hradec Králové, TOP 09

Kdo jsem?

Od roku 1992, kdy jsem maturoval, se věnuji truhlářskému řemeslu. Nejprve jako zaměstnanec a od roku 2003, kdy jsem dal přednost nezávislosti před jistotou, jako podnikatel. Svobodu rozhodovat sám o sobě pokládám za největší přínos posledních dvaceti let, i přesto, že s sebou nese také mnohem víc odpovědnosti a starostí.

 

Proč kandiduji a proč za TOP 09?

I když politické dění sleduji dlouhá léta, aktivně jsem do něho vstoupil až v roce 2010 členstvím v TOP 09. Dnes jsem členem krajského předsednictva a přesto, že nad některými kroky naší strany nejásám štěstím, stále TOP 09 pokládám za dobrou volbu. Osobně dělám všechno pro to, aby těch přešlapů bylo co nejméně.

 

Co chci přinést voliči? Jaké mám zkušenosti?

Do krajského zastupitelstva bych chtěl přinést to, s čím mám vlastní zkušenost. Osobní odpovědnost za svá rozhodnutí. Vědomí, že peníze, o kterých rozhoduji, musel před tím někdo vydělat. Že nejde pouze o to, aby rozhodnutí byla transparentní, ale taky o to, aby měla hlavu a patu. Už jsem se smířil s tím, že dotace jsou a budou. Chci však udělat všechno pro to, aby se nevymýšlely projekty kvůli dotacím, ale dotace kvůli projektům, které lidem něco přinesou. Kongresových sálů a vzdělávacích středisek už jsme postavili víc, než je zdrávo.

38 živnostník Hradec Králové TOP 09 TOP 09
35. Ing. Jan Doubek, CSc.

Ing. Jan Doubek, CSc.

63 let

ředitel společnosti, zastupitel Vrchlabí

Vrchlabí, TOP 09

Kdo jsem?

Jsem ředitelem a předsedou představenstva akciové společnosti Labit ve Vrchlabí. Jsem ženatý, mám jednoho vnuka.



Proč kandiduji?

Strana TOP 09 je mě blízká svým zaměřením a způsoby, jakými dokáže prosazovat zvolené zásady. Rád bych pomohl ve větší míře s řešením problémů na krajské úrovni.



Jaké mám zkušenosti

Zkušenosti mám především s vedením různě velkých kolektivů spolupracovníků při řešení složitých úkolů. Dokáži vhodně motivovat spolupracovníky. Během své výzkumné činnosti jsem osvědčil tvůrčí myšlení a schopnost prosazovat nové myšlenky.



Co chci přinést voliči?

Záruku poctivého a solidního řešení problémů na všech úrovních. Dále využití svých schopností při prosazování zájmů regionu.



Moje přidaná hodnota?

Schopnost výběru optimálních variant při rozhodování, důraz při prosazování rozumných názorů a projektů.



Moje volební téma?

Rozvoj odborného školství potřebujeme víc, než si myslíte!!!



Co budu prosazovat?

Rozvoj odborného školství, především učňovského a středního, budování průmyslových zón a podporu podnikání v kraji.

63 ředitel společnosti, zastupitel Vrchlabí Vrchlabí TOP 09 TOP 09
37. PaedDr. Miroslava Knapovská

PaedDr. Miroslava Knapovská

52 let

odborná referentka MěÚ

Rychnov nad Kněžnou, TOP 09

Kdo Jsem?

V současnosti bydlím v Rychnově nad Kněžnou, přestože jsem se zde nenarodila. Líbí se mi zde překrásná příroda v okolí a především Orlické hory s možností všestranného sportovního vyžití. Je mi 52 let.

 

Jaké mám zkušenosti?

Po absolvování gymnázia a Pedagogické fakulty v Olomouci jsem pracovala jako vysokoškolská pedagožka, dále pak jako středoškolská učitelka na VOŠ, SOŠ a SZŠ v Kostelci nad Orlicí a jako učitelka ve Vamberku. Většinu času jsem věnovala mládeži v oblasti sportu a tělovýchovy. Následně jsem se věnovala oblasti životního prostředí jako odborná referentka na odboru životního prostředí Okresního úřadu v Rychnově nad Kněžnou a Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, později též na Náchodsku v Jaroměři.

 

Proč kandiduji?

Rozhodla jsem se kandidovat za TOP 09 a Starostové z toho důvodu, že mám dlouholeté zkušenosti v rámci Královéhradeckého kraje jak z oblasti školství, tak z oblasti životního prostředí. Náš program TOP 09 je programem pro odpovědné lidi, kteří, ač nejsou ekology nebo proklamovanými ochránci přírody, budou všechny svoje činy poměřovat jejich vlivem na životní prostředí, ať už v profesním nebo osobním životě. Je programem zaměřeným na českou krajinu, ochranu ovzduší, lesy, vliv dopravy na krajinu, a ctí zásady trvale udržitelného rozvoje.

 

Jaké jsou moje zkušenosti?

Ráda bych uplatnila své dlouholeté zkušenosti v rámci Královéhradeckého regionu jako zastupitelka kraje. Myslím si, že v rozhodovacích procesech je nejdůležitější dobrá znalost regionu včetně návaznosti na okolní regiony a Česko-polské příhraničí.

 

Moje volební téma?

Hodlám podpořit priority kraje jak v oblasti školství, tak zejména v oblasti životního prostředí, týkající se ochrany kvalitních podzemních vod (Polická pánev a prameniště Litá), přírodě blízkých protipovodňových opatření a zachování biologické cennosti Orlice, soustavu zvláště chráněných území. Zejména je potřeba uchránit fenomén přírodních krás našeho kraje před průzkumnými vrty pro těžbu břidlicových plynů. Dále ještě konkrétně podpořím zásadové územní plánování, kterým by došlo k zabránění šíření skladových, průmyslových zón do volné krajiny.

 

Co budu prosazovat?

Vzhledem ke zkušenostem z mé práce i v malých městech přeji obcím jejich další rozvoj. Díky novele zákona o RUD z ministerstva financí dostane většina obcí a měst v České republice více peněz do svých rozpočtů a narovná se tak dosavadní nespravedlnost v přerozdělování daní. Ráda bych se jako krajská zastupitelka zasadila o další rozvoj Královéhradeckého kraje, vyrovnaný rozpočet a transparentní výběrová řízení - to je moje krédo do krajských voleb 2012.

52 odborná referentka MěÚ Rychnov nad Kněžnou TOP 09 TOP 09
39. MUDr. Lenka Romanová

MUDr. Lenka Romanová

53 let

lékařka

Náchod, TOP 09

Kdo jsem?

Jsem oční lékařka. Vystudovala jsem Lékařskou fakultu Univerzity Karlovy v Hradci Králové. Po ukončení studií jsem pracovala v nemocnici v Náchodě. Od roku 2004 mám soukromou oční ambulanci v Rychnově nad Kněžnou.

 

Proč kandiduji za TOP 09 a Starostové?

Protože chci pomoci v oblasti krajského zdravotnictví. Politicky se angažuji v místní organizaci v Náchodě.

 

Co chci přinést voliči?

Řeknu to svým volebním mottem: Záleží mi na Vás. Zdravotnictví pro Vás, ne pro cizí kapsy!

53 lékařka Náchod TOP 09 TOP 09
41. MUDr. Jindřich Macoun 72 praktický lékař Holín bezpp TOP 09
43. Jaromír Kotěra 53 živnostník, radní Černožic Černožice TOP 09 TOP 09
45. Ing. Zdeněk Kraus

Ing. Zdeněk Kraus

59 let

starosta Černého Dolu

Černý Důl, TOP 09

Kdo jsem?

Jsem starosta městyse Černý Důl. Je mi 59 let, jsem ženatý a mám dva dospělé syny.

 

Proč kandiduji a proč za TOP 09 a Starostové?

Jako jeden ze zakládajících členů TOP 09 v regionu Trutnov chci podpořit TOP 09 v krajských volbách a naplňovat programová východiska a hodnotové desatero TOP 09.

 

Jaké mám zkušenosti?

Mám bohaté zkušenosti z komunální politiky – 8 let místostarosta, 10 let starosta, 4 roky člen Rady Královéhradeckého kraje. Další zkušenosti jsem získal v oblasti zemědělství, cestovním ruchu, regionálním rozvoji a zejména v krajském školství.


Co chci přinést voliči?

Voličům bych přinesl srozumitelnou politiku a schopnost naslouchat jejich názorům.

 

Jaká je moje přidaná hodnota?

Vzhledem k nabytým zkušenostem se moje přidaná hodnota projevuje v každé konkrétní situaci, kterou ve své funkci starosty řeším. Spočívá zejména v širokém posuzování souvislostí, nevidím černobíle. Tuto přidanou hodnotu plánuji přenést i do krajské politiky.

 

Moje volební téma?

Moje volební témata jsou dvě. Krajské školství v souvislosti s potřebami národního hospodářství – trhu práce, a cestovní ruch v Krkonoších.

 

Co konkrétně budu prosazovat, budu-li zvolen?

V oblasti krajského školství budu prosazovat zpracování jeho koncepce s důrazem na vybudování optimální sítě škol, a to optimální nejen z ekonomického pohledu, ale i z hlediska dostupnosti škol a potřeb zaměstnavatelů.

V oblasti cestovního ruchu v Krkonoších se zasadím o zlepšení zejména dopravní infrastruktury, o propojování lyžařských areálů a o rozšiřování marketingového projektu Regioncard Krkonoše.

59 starosta Černého Dolu Černý Důl TOP 09 TOP 09
46. Ing. Richard Nádvorník

Ing. Richard Nádvorník

51 let

stavební inženýr, radní Hradce Králové

Hradec Králové, TOP 09

51 stavební inženýr, radní Hradce Králové Hradec Králové TOP 09 TOP 09
47. Kamil Slezák 42 místostarosta Broumova Broumov TOP 09 TOP 09
48. MUDr. Jiří Řehůřek 54 praktický lékař, zastupitel Trutnova Trutnov TOP 09 TOP 09
49. Ing. František Faměra 50 ředitel společnosti Sobotka TOP 09 TOP 09

Jedničkou do krajských voleb za TOP 09 a STAN je JUDr. Ing. Rudolf Cogan, Ph.D.
11. 4. 2012

Jedničkou do krajských voleb za TOP 09 a STAN je JUDr. Ing. Rudolf Cogan, Ph.D.

Do Senátu za Náchodsko jedná TOP 09 s Prof. RNDr. Bedřichem Moldánem, CSc.

První desítku kandidátů do podzimních krajských voleb představila dnes na tiskové konferenci TOP 09 Královéhradeckého kraje.

Celý článek
Životopis
10. 4. 2012

Životopis

JUDr., Ing. Rudolf Cogan, Ph.D.

Budu usilovat o přesměrování finančních zdrojů na opravy silnic 2. a 3. třídy, a to i za cenu úspor v ostatních oblastech činnosti kraje. Základním pravidlem hospodaření kraje a činnosti kohokoli vůbec je vyrovnaný rozpočet.

Celý článek
1 2 3
Články 21 - 22 z 22
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme