Kubata: Zahraniční vysílání jako forma marketingu

23. 5. 2012

Veřejnoprávní média bývají stále častěji podrobována otázce, zda plní veřejnoprávní zájmy. Intenzivně probíraným tématem se přitom v posledních dnech stává konkrétní případ zahraničního vysílání Českého rozhlasu, které se musí vyrovnat se zásadními finančními a legislativními otázkami.

V tuto chvíli je přirozeně zásadní postoj Vlády České republiky, která jednak rozhoduje o jednotlivých výdajích státu a jednak určuje zahraničně-politické priority země. Zahraničního vysílání veřejnoprávního média do této oblasti spadá,“ uvedl poslanec Václav Kubata, který včera o věci diskutoval právě se zástupci Rozhlasu i ostatními politiky.

Český rozhlas 7 – Rádio Praha je financován z rozpočtu Ministerstva zahraničních věcí. Peníze určené na provoz byly ale přesunuty do celkových prostředků určených na prosazování zahraničně-politických priorit státu. „Vysílání zaměřené na politiky, diplomaty, zahraniční novináře a mezinárodní instituce, ale především na naše sousedy, s kterými máme živý obchodní i turistický styk, tedy vysílání ČRo 7, je jednoznačně dobrou formou zahraničního marketingu,“ vysvětlovat Václav Kubata, který se sám v oblasti marketingu pohyboval mnoho let. Podle Kubaty nemá být vysílání utlumováno, ale naopak se musí pracovat na jeho rozvoji. „Nyní je nutné urychleně přijmout buď legislativní, nebo technicky rozpočtové řešení,“ dodal Kubata.

Na semináři konaném 22. 5. vystoupil také generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan, který představil zahraniční vysílání v evropském kontextu, a dále ředitel zahraničního vysílání Miroslav Krupička, šéfredaktor zahraničního vysílání Českého rozhlasu Gerald Schubert a Petr Pleva, poradce generálního ředitele Českého rozhlasu.

Alžběta Plívová
tisková mluvčí TOP 09

V Praze 23. 5. 2012

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme