× Staňte se našimi členy!

Cempírek: AGV s elektrickým pohonem v Hamburku

Komentář poslance Václava Cempírka

12. 12. 2011

Vývoj vozidel aGv (automated Guided vehicle – automaticky vedené vozidlo) s bateriovým napájením a jejich nasazení do provozu pro automatizaci manipulace s kontejnery realizuje společnost Gottwald pro efektivní provozní procesy v přístavech. nízká spotřeba energie a nulové emise umožňují dosáhnout efektivního a ekologického provozu.

Společnost Gottwald Port Technology je dcerou akciové společnosti Demag Cranes AG se sídlem v Düsseldorfu. Založena byla před více než 100 lety, výrobky s označením Gottwald představují špičková technická zařízení pro překládku zboží v přístavech a terminálech kombinované přepravy. Výrobky s elektrickým pohonem jsou exportovány do více než 90 zemí světa a uživatelé mají rostoucí požadavky na efektivnost a ekologičnost jejich provozu. InovatIvní koncept pohonu Ve srovnání s diesel-elektrickým pohonem je vozidlo AGV s bateriovým pohonem vybaveno sadou baterií s vysokým výkonem namísto dieselového motoru, generátoru a vedlejších agregátů. K výhodám patří vysoká účinnost, zjednodušení pohonu, minimalizace spotřeby energie při prostojích, snížení výdajů na údržbu, plně automatizovaná výměna baterií.

Vysoká účinnost bateriově-elektrického pohonu vozidla AGV ve spojení s úsporami energie při prostojích výrazně snižují provozní náklady. K tomu ještě přichází úspory nákladů na provozní údržbu vozidla.

Kromě silné redukce hluku bateriový pohon plně eliminuje emise výfukových plynů v přístavech. Jakmile budou baterie dobíjeny elektrickým proudem z obnovitelných zdrojů, pak celková bilance CO2 bude nulová. Jako průkopník v automatizaci přístavní logistiky využívá společnost Gottwald již řadu let velké příležitosti plynoucí z automatizace přepravy kontejnerů pomocí vozidel AGV.

První vozidlo AGV bylo na trh uvedeno před téměř 20 lety. Technologie byla dále vyvíjena a zdokonalována až na pohon elektrickou energií s důrazem snížit hmotnost a zjednodušit stavbu vozidla. S ohledem na rostoucí požadavky na efektivitu a příznivý vliv na životní prostředí bylo vyvinuto automatizované vozidlo s bateriovým pohonem. vývoj vozIdel aGv 1993 – předání prvního vozidla AGV s dieselhydraulickým pohonem do běžného provozu,2006 – představení prvního vozidla AGV s diesel-elektrickým pohonem,

2008 – optimalizace procesů zavedením vozidla AGV (diesel-elektrický pohon) se zdvihem kontejnerů Lift-AGV

2009 – vývoj vozidla AGV s bateriovým napájením,

2011 – vozidla AGV s napájením z baterií v reálném provozu.

Provoz vozidel vyžaduje zřízení stanice pro výměnu baterií a jejich dobíjení. Výměna baterie je prováděna plně automaticky za cca 5 minut, dobíjení je řízeno inteligentním systémem, který optimalizuje zatížení proudové sítě. Baterie s vysokým výkonem jsou olověné, recyklovatelné a nevyžadují dodatečné chlazení nebo kontrolu, vyznačují se velmi dobrým poměrem cena – výkon. Vozidlo bylo představeno i ve variantě s možností zdvihu kontejneru a jeho následným odložením na odstavnou pozici. Tím dochází k další optimalizaci procesů v přístavu při manipulaci s kontejnery a ke snižování provozních nákladů a ekologického zatížení.

Další využití této technologie se předpokládá u jiných přístavních zařízení, u těžkotonážních vozidel na letištích a vozidel pro vnitropodnikové přepravy.

vysoká produktIvIta a efektIvnost Rozhodujícím směrem pro společnost Gottwald je automatizace přístavů a s tím spojená optimalizace logistických řetězců. Pro automatizaci přepravy kontejnerů a automatizaci skladování kontejnerů je dodávána duo technologie systémů AGV a ASC (Automated Stacking Cranes), s nimiž lze dosáhnout nejvyšší stupeň automatizace. Provozovateli terminálu duo technologie přináší následující výhody: výrazné zlepšení překládkových výkonů a s tím spojené výrazné zlepšení výkonů terminálu, snížení mzdových nákladů, lepší využití skladovacích ploch, zvýšenou produktivitu a zároveň snížení nákladů na manipulaci.

Pokrok ve vývoji vozidel AGV je výsledkem dlouhodobých vývojových prací a zkoušek v reálném provozu. Více než 300 vozidel je v každodenním a bezporuchovém provozu více než 15 let např. v kontejnerovém terminálu CTA Container-Terminal Altenwerder. Nyní jsou zde nasazena nová vozidla s bateriovým pohonem. Počátkem devadesátých let byla vozidla s dieselelektrickým pohonem předána do provozu v terminálu ECT European Container Terminal v Rotterdamu.

Také portálové jeřáby pro automatické skladování kontejnerů ASC zaručují vysokou inovativní sílu v automatizaci překládky v přístavech. První dodávka takových jeřábů byla realizována již v roce 2005 pro belgické přístavy.

Václav Cempírek
poslanec a univerzitní profesor

Logistika, 12. 12. 2011, Rubrika: Projekty, str. 16

ŠTÍTKY

Osobnosti:
Václav Cempírek
Témata:
Doprava
TOP 09 Facebook Twitter YouTube Instagram

KONTAKTUJTE NÁS

CELOSTÁTNÍ KANCELÁŘ TOP 09

Opletalova 1603/57
110 00 Praha 1

info@top09.cz
ID datové schránky: 86ttzqc
telefon: 255 790 999

 

TISKOVÉ ODDĚLENÍ

Lenka Brandtová

tisková mluvčí

Lenka.Brandtova@top09.cz

tel.: 255 790 951

mob.: 606 709 954

REGISTRACE PRO NOVINÁŘE

PODPOŘTE NÁS

JAK FINANČNĚ
PODPOŘIT TOP 09?

 

TRANSPARENTNÍ ÚČET
TOP 09 PRO DARY

 

TRANSPARENTNÍ
VOLEBNÍ ÚČET PRO EP

  

TRANSPARENTNÍ ÚČET
PRO KOMUNÁLNÍ VOLBY

 

FAKTURAČNÍ ÚDAJE
A BANKOVNÍ SPOJENÍ

IČ: 71339728
DIČ: CZ71339728
(nejsme plátci DPH)
č. účtu: 10909090 / 5500

Váš názor

Copyright © 2009-2019  TOP 09  |  Všechna práva vyhrazena

Nastavení cookies |  Osobní údaje |  Informace o webu |  Mapa stránek

Karel Schwarzenberg:Za demokracii a svobodu musí bojovat každá generace.
Děkujeme