TOP 09 nesouhlasí s neuváženým a překotným slučováním škol

17. 5. 2011

Předseda klubu zastupitelů TOP 09 Prahy 4 Martin Plíšek seznámil dnes na tiskové konferenci se stanoviskem TOP 09 k záměru radnice na sloučení základních škol: „Zastupitelé TOP 09 v Praze 4 jsou znepokojeni rychlostí a překotností, s jakou radnice městské části přichází s návrhem na sloučení základních škol Plamínkové a Sdružení. TOP 09 je zastoupena ve školské radě ZŠ Sdružení, proto považuje za zásadní o tématu, které bude mít dopad na budoucnost několika set dětí, vést věcnou a konstruktivní diskusi. Místostarostka Staňková, do jejíž kompetence školství patří, musí zastupitelům předložit koncepci rozvoje školství v Praze 4 na základě demografických údajů, s dlouhodobým výhledem, a to co nejdříve. Teprve poté můžeme přijmout rozhodnutí o dalším postupu. V tuto chvíli nevidíme jediný rozumný důvod pro rušení základní školy Sdružení“, konstatoval Martin Plíšek.

Zastupitel Prahy 4 za TOP 09 Jan Vlček na tiskové konferenci upozornil na dlouhodobé neřešení problému parkování vozidel rezidentů na území Prahy 4.

„Okolí stanic Metra C a dalších významných uzlů MHD slouží Pražanům z jiných městských částí a mimopražským jako jakési bezplatné parkoviště P + R, kde zanechají svůj vůz a dále do centra pokračují městskou hromadnou dopravou. Obdobné je to s parkováním zaměstnanců a návštěvníků business center, kteří vesměs parkují v okolních ulicích a nevyužívají podzemních garáží těchto komplexů, které jsou prakticky prázdné.“ říká Jan Vlček.

Zároveň upozorňuje, že pouhá výstavba parkovacích domů, tak jak byla plánována v minulosti ODS, problematiku parkování neřeší a navíc není o místa v parkovacích domech za současných podmínek mezi lidmi zájem. K systému Jednotné zóny placeného stání, tzv. Pražské zóny, o jejímž zřízení uvažuje v současnosti vládnoucí garnitura, dodává: „Na první pohled vypadá tento systém zajímavě, avšak z dopravních průzkumů vyplývá, že parkování mimopražských tvoří pouze malou část dopravy v klidu ve srovnání s parkováním vyvolaným vnitropražskou dopravou. Tím pádem by se situace v blízkosti Metra či business center nezlepšila, jelikož i nadále by zaměstnance těchto center nic nenutilo užívat vesměs placená podzemní parkoviště a dále by parkovali v okolních ulicích. Navíc by si občané oprávněně stěžovali, že platí za parkovací kartu, ale jejich neutěšená situace zůstává prakticky beze změny.“.

Na tiskové konferenci dále zaznělo, že při hledání skutečného řešení problému dopravy v klidu nemusíme zacházet daleko a lze se inspirovat v městských částech, kde byla zavedena zóna placeného stání. Jan Vlček k tomuto dodává: „Většina obyvatel si přes počáteční nesouhlas zavedení tohoto systému pochvaluje. V blízkosti domova v klidu zaparkují, ulice jsou volnější a komfort bydlení se zvýšil. Obdobné výsledky lze očekávat i při zavedení smíšené zóny na území naší městské části Prahy 4. Rezidenti v nejvíce postižených územích by mnohem lépe našli místo k parkování, došlo by k tlaku zaměstnanců business center na jejich zaměstnavatele, aby jim umožnili parkování v podzemních garážích těchto komplexů za rozumných finančních podmínek a celkově by se snížil počet aut v ulicích.“

Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme