TOP 09: Náklady volební kampaně

5. 12. 2010

TOP 09 vyčíslila náklady volební kampaně konané při volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Centrálně vydané prostředky nabyly výše 36 966 836Kč, náklady krajských organizací TOP 09 činily 16 664 081 Kč. Detailni rozpis jednotlivých rozpočtových kapitol naleznete v přiložených tabulkách.

TOP 09 investovala z centrální úrovně zejména v oblastech, jejichž cílem bylo seznámit veřejnost s novou stranou, jejím programem a představiteli.

Nejvyšší náklady proto tvořily rozpočtové kapitoly na nákup reklamního prostoru. Za pro nájem billboardů utratila TOP 09 zhruba 3 miliony korun, tedy necelou desetinu celkového rozpočtu.

Oproti schválenému rozpočtu TOP 09 překročila náklady především v oblasti podporovatelů. Odhad jejich počtu byl vůči roku 2009 podceněn a vyšší četnost aktivních příznivců strany si vyžádala i vyšší výdaje na materiály pro ně určené. TOP 09 zaznamenala i nárůst výloh zejména v reakci na útok ODS, který chtěl upozornit na možné povolební spojení TOP 09 a ČSSD. Úspory byly naopak dosaženy v kapitolách webové prezentace (ta byla připravena již v loňském roce) nebo organizace akcí.

Celkově TOP 09 v rámci své kampaně investovala 58 % svých nákladů do reklamy a inzerce. Zhruba 10 % nákladů bylo věnováno přímo podporovatelům TOP 09 (včetně nákladů na produkci aktivit na facebooku). Kreativní produkce kampaně se pohybovala ve výši 6 % a investice do kampaně v Praze činila zhruba desetinu celkového rozpočtu. Podobná částka byla také vynaložena na kontaktní kampaň, zajištění všech volebních akcí, konferencí či prezentací.

V závěrečném vyúčtování za rok 2010, které mapuje nákady na volební kampaně, je v rámci voleb do Poslanecké sněmovny započítána také faktura s odloženou splatností ve výši 5,2 mil. Kč za kampaň v roce 2009.

Následuje

Příloha 1: Struktura volebních nákladů

Příloha 2: Volební náklady krajů (volby do PSP 2010)


Příloha 1:

Struktura volebních nákladů

 

Kategorie

Fakturace

(v tis. Kč)

Out of Home

(venkovní reklama)

9573

Vlastní produkce

452

Podporovatelé

2419

Inzerce

5044

Eventy

2327

WWW

0

Kreativa

2108

On line

3192

Dárkové předměty

1203

Fotograf

36

Video

2435

Výzkumy

755

Direct mail

3241

Praha

4164

Nezařazeno

15

Celkem

36 964

 


Příloha 2:

 

Volební náklady krajů (volby do PSP 2010)

 

Kraj

Volební náklady

(v Kč)

Praha*

1 951 314

Středočeský

2 025 803

Jihočeský

314 291

Plzeňský

1 761 290

Karlovarský

937 884

Ústecký

1 234 029

Liberecký

197 297

Královéhradecký

1 591 787

Pardubický

1 494 081

Vysočina

835 804

Jihomoravský

1 676 717

Olomoucký

696 338

Moravskoslezský

1 737 357

Zlínský

210 089

Celkem

16 664 081

TOP 09

V Praze 1. 12. 2010

ŠTÍTKY

Osobnosti:
Jaroslav Poláček
TOP 09 Facebook Twitter YouTube Instagram

KONTAKTUJTE NÁS

CELOSTÁTNÍ KANCELÁŘ TOP 09

Opletalova 1603/57
110 00 Praha 1

info@top09.cz
ID datové schránky: 86ttzqc
telefon: 255 790 999

 

TISKOVÉ ODDĚLENÍ

Lenka Brandtová

tisková mluvčí

Lenka.Brandtova@top09.cz

tel.: 255 790 951

mob.: 606 709 954

REGISTRACE PRO NOVINÁŘE

PODPOŘTE NÁS

JAK FINANČNĚ
PODPOŘIT TOP 09?

 

TRANSPARENTNÍ ÚČET
TOP 09 PRO DARY

 

TRANSPARENTNÍ
VOLEBNÍ ÚČET PRO EP

  

TRANSPARENTNÍ ÚČET
PRO KOMUNÁLNÍ VOLBY

 

FAKTURAČNÍ ÚDAJE
A BANKOVNÍ SPOJENÍ

IČ: 71339728
DIČ: CZ71339728
(nejsme plátci DPH)
č. účtu: 10909090 / 5500

Váš názor

Copyright © 2009-2019  TOP 09  |  Všechna práva vyhrazena

Nastavení cookies |  Osobní údaje |  Informace o webu |  Mapa stránek

Karel Schwarzenberg:Chci, abychom byli v hlavním proudu Evropské unie.
Děkujeme