TOP 09: Náklady volební kampaně

TOP 09 vyčíslila náklady volební kampaně konané při volbách do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Centrálně vydané prostředky nabyly výše 36 966 836Kč, náklady krajských organizací TOP 09 činily 16 664 081 Kč. Detailni rozpis jednotlivých rozpočtových kapitol naleznete v přiložených tabulkách.

5. 12. 2010

TOP 09 investovala z centrální úrovně zejména v oblastech, jejichž cílem bylo seznámit veřejnost s novou stranou, jejím programem a představiteli.

Nejvyšší náklady proto tvořily rozpočtové kapitoly na nákup reklamního prostoru. Za pro nájem billboardů utratila TOP 09 zhruba 3 miliony korun, tedy necelou desetinu celkového rozpočtu.

Oproti schválenému rozpočtu TOP 09 překročila náklady především v oblasti podporovatelů. Odhad jejich počtu byl vůči roku 2009 podceněn a vyšší četnost aktivních příznivců strany si vyžádala i vyšší výdaje na materiály pro ně určené. TOP 09 zaznamenala i nárůst výloh zejména v reakci na útok ODS, který chtěl upozornit na možné povolební spojení TOP 09 a ČSSD. Úspory byly naopak dosaženy v kapitolách webové prezentace (ta byla připravena již v loňském roce) nebo organizace akcí.

Celkově TOP 09 v rámci své kampaně investovala 58 % svých nákladů do reklamy a inzerce. Zhruba 10 % nákladů bylo věnováno přímo podporovatelům TOP 09 (včetně nákladů na produkci aktivit na facebooku). Kreativní produkce kampaně se pohybovala ve výši 6 % a investice do kampaně v Praze činila zhruba desetinu celkového rozpočtu. Podobná částka byla také vynaložena na kontaktní kampaň, zajištění všech volebních akcí, konferencí či prezentací.

V závěrečném vyúčtování za rok 2010, které mapuje nákady na volební kampaně, je v rámci voleb do Poslanecké sněmovny započítána také faktura s odloženou splatností ve výši 5,2 mil. Kč za kampaň v roce 2009.

Následuje

Příloha 1: Struktura volebních nákladů

Příloha 2: Volební náklady krajů (volby do PSP 2010)


Příloha 1:

Struktura volebních nákladů

 

Kategorie

Fakturace

(v tis. Kč)

Out of Home

(venkovní reklama)

9573

Vlastní produkce

452

Podporovatelé

2419

Inzerce

5044

Eventy

2327

WWW

0

Kreativa

2108

On line

3192

Dárkové předměty

1203

Fotograf

36

Video

2435

Výzkumy

755

Direct mail

3241

Praha

4164

Nezařazeno

15

Celkem

36 964

 


Příloha 2:

 

Volební náklady krajů (volby do PSP 2010)

 

Kraj

Volební náklady

(v Kč)

Praha*

1 951 314

Středočeský

2 025 803

Jihočeský

314 291

Plzeňský

1 761 290

Karlovarský

937 884

Ústecký

1 234 029

Liberecký

197 297

Královéhradecký

1 591 787

Pardubický

1 494 081

Vysočina

835 804

Jihomoravský

1 676 717

Olomoucký

696 338

Moravskoslezský

1 737 357

Zlínský

210 089

Celkem

16 664 081

TOP 09

V Praze 1. 12. 2010

Štítky
Osobnosti: Jaroslav Poláček
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme