Nový starosta Prahy 5 čistí úřad a řeší kauzy z minulosti

Rozhovor se starostou Prahy 5 Radkem Klímou

5. 1. 2011

* Jak městské části v tomto případě vznikla škoda?

Hlavně tím, že se dlužné částky nevymáhaly. Agentura Praha 5 měla vymáhat pohledávky za nájemné, ale vmnoha případech se tak nedělo. Další problém je v tom, že sice něco vymohla, ale už to nepostoupila městské části. Navíc lhůta řady pohledávek končí v březnu. A pokud se nezačnou vymáhat co nejdřív, budou promlčeny. To je další problém. Díky nevýhodné smlouvě je radnice totiž přímo vymáhat nemůže.

* Milan Jančík den před odstoupením z funkce starosty uzavřel nevýhodnou smlouvu s Pražskou energetikou, která má trvat do roku 2020 a PRE na ní vydělá až 177 milionů. Dá se nějak změnit?

S PRE jsme se dohodli na úpravě dodatku smlouvy, který ruší to, co podepsal pan Jančík. I PRE uznala, že to bylo proti dobrým mravům. Je to odsouhlaseno na obou stranách a připraveno k podpisu. Smlouva bude nově obsahovat obvyklou výpovědní lhůtu šest měsíců.

* Řešíte něco dalšího, co tu zanechalo bývalé vedení?

Nyní procházíme podobně velký balík smluv se společností Centra, která spravuje veškerý městský majetek.

* Je tam také nějaký problém?

To ne. Spíš je ta smlouva příliš obsáhlá a nepřehledná. Navíc si myslím, že část městského majetku, který městská část přímo užívá, bychom si měli spravovat sami. Jde například o budovu radnice.

* Týká se to nějak přímo obyvatel Prahy 5?

Poznají to například obyvatelé městských bytů. Všechny nové prodeje se totiž zastaví a bude se v nich pokračovat až po zpracování koncepce bytové politiky. Ta tu dosud chyběla. Netýká se to ale bytů, o jejichž prodeji už bylo rozhodnuto. To necháme doběhnout, protože jejich majitelé už mohou mít domluvené hypotéky.

* Nezabírají vám podobné kauzy většinu pracovní doby?

Víc času, než bych chtěl, mi zabírají dvě věci. Kontroly smluv z let minulých a někteří úředníci.

* Bojkotují nové vedení?

Část jich zatím příliš nespolupracuje. Jestli se bojí o svá místa nebo je v tom jiný důvod, to bohužel nevím.

* Jako se to projevuje?

Někteří pracují jen na konkrétní příkaz a neudělají nic navíc. Když já či jiný radní řekneme, že potřebujeme zjistit nějakou informaci, tak úkol sice splní, ale už nedodají nic dalšího, co s tím souviselo.

* Už jste odsouhlasili personální změny. Koho se budou týkat?

Už se dotkly tajemníka úřadu, tiskového mluvčího, poradce bývalého starosty a personálního ředitele. Ti z úřadu odešli. Teď nás čekají výběrová řízení na místa většiny vedoucích odborů.

* Znamená to, že odejdou i ti?

V současnosti zůstávají na svých místech. Zároveň běží výběrová řízení na jejich pozice, do nichž se mohou přihlásit. O tom, zda zůstanou, nebo je někdo nahradí, bude jasno v březnu. Kdo neuspěje, bude přeřazen na nižší funkci, případně se budeme muset dohodnout na ukončení pracovního poměru.

* Říkáte, že výběrová řízení se týkají vedoucích odborů. Jakých konkrétně?

Nechci personifikovat, ale určitě se to dotkne odborů souvisejících s majetkem a obchodními aktivitami.

Ondřej Kinkor

Mf Dnes, 5. 1. 2011, Rubrika: Praha, Strana: 2

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme