Heger: Čekárny jsou jako závodní jídelny, nečekejte komfort restaurace

Rozhovor s ministrem zdravotnictví Leošem Hegerem

25. 9. 2010

* Z testu MF DNES vyplynulo, že objednaní pacienti čekají i více než hodinu. Co s tím?

Čekání u doktora je důležité měřítko kvality. Ministerstvo zdravotnictví však teď nemá žádné páky, jak to ovlivňovat. Může jen přemlouvat své přímo řízené organizace, aby se tomu věnovaly. Už teď sledujeme kvalitu hospitalizací a byl bych rád, aby se to rozšířilo i na ambulance a aby doba čekání byla jedním z klíčových ukazatelů.

* Nehraje někdy roli vžité arogantní myšlení z dřívější doby, že "pacient přece může počkat"?

Není to snad arogance. Pokud lékař pracuje s napjatým rozpočtem, dává přednost tomu, aby měl prostředky na materiál, léky, a menší důraz pak klade na komfort. Aby objednávkový systém fungoval perfektně, potřebuje lékař rezervu. A pak se může stát, že zrovna v té pauze nikoho nemá, a tím se jeho efektivita snižuje. To nejde dělat v době, kdy jsou rozpočty napjaté.

* Takže jde o peníze?

Nerad bych, aby to vyznělo, že se na to vymlouvám, ale zmínit to musím: když se stravujete v závodní jídelně, je to levnější, ale máte tam menší komfort. Někdy musíte čekat, nemůžete si objednat, co byste chtěla. Když jdete do restaurace, věnují se vám víc, můžete si vybrat místo u stolu, ale je to dražší.

jas

Mf Dnes, 25. 9. 2010, Rubrika: Z domova, Strana: 3

Štítky
Osobnosti: Leoš Heger
Témata: Zdravotnictví
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme