Obyvatelé Spořilova se nesmí stát pokusnými králíky (Tučňák)

20. 8. 2014

V uplynulých týdnech a měsících přinášely sdělovací prostředky informace ohledně úpravy a rozšíření parkovacích zón v Praze. V prvních návrzích koncepce parkování se hovořilo i o spuštění zón placeného stání i na Praze 4, které by zahrnovaly parkování v nejbližším okolí stanic metra C.  Koncepce vycházela z návrhu, který si v minulých letech nechalo vypracovat vedení radnice největší městské části. Šlo o návrh kvalitní, který obsahoval jednu podstatnou slabinu – špatně řešenou oblast Nového a Starého Spořilova.

Z nejbližšího okolí stanice metra Roztyly byly v návrhu zcela opomenuty nebo vynechány právě tyto dvě nejhůř zkoušené čtvrti Prahy 4. „Plán počítal s tím, že právě ze Spořilova, který leží v docházkové vzdálenosti od stanice metra Roztyly, by se stalo bezplatné parkoviště pro řidiče z blízkého okolí i pro mimopražské. Ti by po zaparkování ve spořilovských ulicích, které svou kapacitou jednoznačně tak velkému objemu nestačí, pohodlně došli pěšky nebo MHD do práce či za zábavou,“ uvedl konkrétní příklad zastupitel Alois Těšitel (TOP 09).

Že se nejedná o planý poplach je zřejmé již dnes, v souvislosti s parkováním zaměstnanců některých nových administrativních budov na Praze 4, jako například centrály T-Mobile. „Představa, že by k této situaci opravdu došlo, je hrůzostrašná. Oblast Nového i Starého Spořilova se potýká se špatným životním prostředím a ze spořilovských obyvatel by se stali pokusní králíci, na kterých se testuje, co vydrží. Parkování na naší městské části se musí řešit komplexně,“ tvrdí Těšitel.

Řešení pro Spořilov

Praha 4 ve finální podobě aktuální podoby rozšíření parkovacích zón nakonec nefiguruje a hovoří se, že se připojí pravděpodobně v roce 2015. Pokud se předpokládaný časový harmonogram naplní, bude nutné, aby se v něm počítalo i se Spořilovem jako s nejbližším okolím stanice metra Roztyly.

„S řešením problémů Spořilova se musí počítat i do budoucna. Kromě úpravy parkovacích zón je potřeba zrealizovat dostavbu jihovýchodní část Pražského okruhu. Dále zmírnit dopady narůstající osobní dopravy odhlučněním jižní část Starého Spořilova, křížení Jižní Spojky a 5. května a nechráněného úseku Sliačská – Hlavní. Nesmíme také zapomenout na zabránění dalšího zatížení oblasti, jako je například realizace záměrů developerů u Roztyl podél 5. května. Po volbách chceme na výše uvedených realizacích spolupracovat se všemi spořilovskými občanskými sdruženími, jelikož všechny tyto úpravy Spořilovu velmi pomohou,“ doplnil Alois Těšitel.

Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme