Na Jahodnici nově platí zákaz vjezdu nákladním vozidlům

14. 2. 2019

Zhruba od poloviny ledna platí do Jahodnické části ulice Českobrodská zákaz vjezdu nákladním vozidlům o tonáži nad 3,5 tuny. Radnici Prahy 14 se na tom po několika letech marných snah podařilo dohodnout s magistrátem hl. m. Prahy. Od tzv. dopravní zátky si městská část slibuje nejen snížení hluku, ale také zvýšení bezpečnosti.

„Vycházeli jsme z odborných posouzeni, vlastních zkušenosti i z dlouhodobých podnětů místních lidi, kterým vysoká koncentrace nákladní dopravy pochopitelně ztrpčovala život. Jsem rad, že se ji tímto krokem podařilo eliminovat,“ říká místostarosta Prahy 14 Ing. Petr Hukal, do jehož gesce doprava v městské časti spadá. Bez souhlasu magistrátu by se radnice neobešla, protože správcem komunikace není Praha 14, ale hlavni město. „Naše městská část má vybudovanou nadřazenou komunikační sít, která umožňuje přesunout nákladní dopravu z obytné zástavby do míst, kde nikomu nevadí. Proto jsme se ještě ve spolupráci se zástupci Dolních Počernic rozhodli usilovat o její odklon mimo naše území,“ vysvětluje místostarosta Hukal. Usek, kam nyní „nakládaly“ nesměji, je mezi výjezdem z průmyslového areálu Coca-Coly a odbočkou do ulice Travná. K rozhodnuti instalovat v oblasti zákazovou značku podle místostarosty Hukala přispěla i nedávno zřízena křižovatka s ulici Objízdná. „Obě opatřeni mají za cil dopravu z areálu napojit na Průmyslovou přes tuto komunikaci tak, aby nemusela vest přes Jahodnici a Dolní Počernice,“ uvádí místostarosta Hukal.

Dopravní zátka

Omezeni je podle něj promyšleno tak, aby snižovalo negativní dopady tranzitní dopravy na život obyvatel, a přitom neznemožňovalo dopravní obslužnost. Popisované úpravě provozu se říká „dopravní zátka“ a nejen v metropoli jako takové, ale ani v Praze 14 není ničím výjimečným. Funguje na mnoha místech. „Jedna se o efektivní řešeni pro omezeni konkrétního druhu dopravy se zákazovou dopravní značkou v oblasti, kde dochází k nežádoucím průjezdům. Instaluje se zpravidla v místě, kde se nenachází žádné vjezdy do objektů a dotčena oblast se následně obsluhuje z jedné nebo druhé strany. Výsledkem je omezeni tranzitní dopravy při zachovaní přiměřené dopravní obsluhy lokality. Navíc tento typ opatřeni řidiči obvykle respektuji,“ doplňuje místostarosta.

Copyright © 2009-2019  TOP 09  |  Všechna práva vyhrazena

Nastavení cookies |  Osobní údaje |  Informace o webu |  Mapa stránek

Jiří Pospíšil:Spolupráce středopravicových stran musí začít hned.
Děkujeme