TOP 09 má detailní vyúčtování kampaně

TOP 09 je lídrem v transparentnosti kampaní mezi českými parlamentními stranami. I tentokrát zveřejňuje detailní přehled nákladů na volební kampaň pro krajské a senátní volby. Do kampaně pro kraje investovala celkem 24,5 milionu korun, tedy o půl milionu méně než původně plánovala. část ušetřených peněz pak využila na podporu kandidátů ve druhém kole senátních voleb.

15. 12. 2016

Krajské organizace vydaly na kampaň dalších 6,5 milionů. Nejvíce v krajích Plzeňském (přes 1,4 miliony korun) a ve Středočeském (1,25 milionu korun). Naopak jednu z nejmenších částek dala do kampaně například organizace v Karlovarském kraji – přes 200 tisíc korun, kde i přes nízké náklady získala krajského zastupitele.

Kandidáti do Senátu za TOP 09 investovali do svých kampaní celkem 6,6 milionu korun. Nejvyšší sumu využili pro dvě kola kampaně pražští kandidáti - Jiří Růžička – 1,4 milionu a Jiří Holubář – 1,2 milionu korun. Zhruba polovinu (700 tisíc) vynaložil na kampaň další úspěšný kandidát Tomáš Czernin.

Největší částku v krajské kampani směřovala TOP 09 tentokrát do on-line prostoru. V této části kampaně využila necelých 5 milionů korun, v kontaktní kampani pak přes 4 miliony korun. Podobnou sumu využila strana na inzerci v médiích a na venkovní reklamu. Součástí kampaní TOP 09 jsou také podporovatelské kampaně, které letos přinesly zatím největší zapojení členů a příznivců strany a v rozpočtu na ni směřoval milion korun.

„Je to největší překvapení těchto voleb a příslib pro TOP 09 do budoucna. Lidé se rozhodli podpořit TOP 09, její kandidáty, její politiku, protože chtěli. Zapojilo se jich bezmála tisíc,“ řekl volební manažer Jaroslav Poláček.

Součástí volební kampaně byly i dva finanční dary pro Paměť národa, které TOP 09 věnovala v rámci speciálního projektu Kilometry za svobodu.

Veřejnost mohla už v průběhu kampaně sledovat veškeré výdaje strany na transparentním účtu, který je dohledatelný přes webové stránky strany, stejně tak všichni sponzoři TOP 09 ještě před schválením daru.

Podrobnější výdaje kampaní

Výdaje z celostátního rozpočtu na krajské volby

částkakategorierozpočet
4 659 783 Kč on-line 5 000 000 Kč
4 615 035 Kč kontaktní kampaň 4 700 000 Kč
4 221 544 Kč inzerce 4 318 000 Kč
4 155 426 Kč venkovní reklama 4 160 000 Kč
2 260 328 Kč direct mail 2 261 000 Kč
2 177 042 Kč kreativa, foto 2 171 000 Kč
999 903 Kč výzkumy 1 000 000 Kč
946 391 Kč podporovatelé 990 000 Kč
398 739 Kč dárkové předměty 400 000 Kč
24 434 191 Kč celkem 25 000 000 Kč

Výdaje krajů na krajské volby

krajčástka
PHA 0 Kč
STC 1 254 614 Kč
JHC 290 367 Kč
PLZ 1 405 002 Kč
KVA 213 208 Kč
ULA 213 618 Kč
LIB 120 048 Kč
HKR 611 458 Kč
PCE 148 315 Kč
VYS 387 262 Kč
JHM 336 771 Kč
OLM 586 217 Kč
MSL 674 738 Kč
ZLN 271 545 Kč
součet 6 513 163 Kč

Výdaje kandidátů do Senátu

kandidát do Senátučástka
Dort (7 - Plzeň-město) 271 500 Kč
Žák (10 - Český Krumlov) 146 169 Kč
Klíma (13 - Tábor) 552 216 Kč
Trč (16 - Beroun) 105 656 Kč
Lepš (19 - Praha 11) 663 060 Kč
Holubář (22 - Praha 10) 1 254 350 Kč
Růžička (25 - Praha 6) 1 454 591 Kč
Tajchnerová (31 - Ústí nad Labem) 109 919 Kč
Hromádka (34 - Liberec) 158 800 Kč
Czernin (37 - Jičín) 683 466 Kč
Čáslavka (43 - Pardubice) 406 069 Kč
Zedník (46 - Ústí nad Orlicí) 159 090 Kč
Kolář (52 - Jihlava) 159 000 Kč
Antonová (58 - Brno-město) 461 018 Kč
součet 6 584 904 Kč

(poznámka - po publikaci tiskové zprávy byly zaúčtovány dodatečné faktury v celkové výši 990 252 korun)

Martina Macková, tisková mluvčí TOP 09

Praha 15. prosince 2016

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme