TOP 09 má detailní vyúčtování kampaně
TOP 09 je lídrem v transparentnosti kampaní mezi českými parlamentními stranami. I tentokrát zveřejňuje detailní přehled nákladů na volební kampaň pro krajské a senátní volby. Do kampaně pro kraje investovala celkem 24,5 milionu korun, tedy o půl milionu méně než původně plánovala. část ušetřených peněz pak využila na podporu kandidátů ve druhém kole senátních voleb.
Krajské organizace vydaly na kampaň dalších 6,5 milionů. Nejvíce v krajích Plzeňském (přes 1,4 miliony korun) a ve Středočeském (1,25 milionu korun). Naopak jednu z nejmenších částek dala do kampaně například organizace v Karlovarském kraji – přes 200 tisíc korun, kde i přes nízké náklady získala krajského zastupitele.
Kandidáti do Senátu za TOP 09 investovali do svých kampaní celkem 6,6 milionu korun. Nejvyšší sumu využili pro dvě kola kampaně pražští kandidáti - Jiří Růžička – 1,4 milionu a Jiří Holubář – 1,2 milionu korun. Zhruba polovinu (700 tisíc) vynaložil na kampaň další úspěšný kandidát Tomáš Czernin.
Největší částku v krajské kampani směřovala TOP 09 tentokrát do on-line prostoru. V této části kampaně využila necelých 5 milionů korun, v kontaktní kampani pak přes 4 miliony korun. Podobnou sumu využila strana na inzerci v médiích a na venkovní reklamu. Součástí kampaní TOP 09 jsou také podporovatelské kampaně, které letos přinesly zatím největší zapojení členů a příznivců strany a v rozpočtu na ni směřoval milion korun.
„Je to největší překvapení těchto voleb a příslib pro TOP 09 do budoucna. Lidé se rozhodli podpořit TOP 09, její kandidáty, její politiku, protože chtěli. Zapojilo se jich bezmála tisíc,“ řekl volební manažer Jaroslav Poláček.
Součástí volební kampaně byly i dva finanční dary pro Paměť národa, které TOP 09 věnovala v rámci speciálního projektu Kilometry za svobodu.
Veřejnost mohla už v průběhu kampaně sledovat veškeré výdaje strany na transparentním účtu, který je dohledatelný přes webové stránky strany, stejně tak všichni sponzoři TOP 09 ještě před schválením daru.
Podrobnější výdaje kampaní
Výdaje z celostátního rozpočtu na krajské volby
částka | kategorie | rozpočet |
---|---|---|
4 659 783 Kč | on-line | 5 000 000 Kč |
4 615 035 Kč | kontaktní kampaň | 4 700 000 Kč |
4 221 544 Kč | inzerce | 4 318 000 Kč |
4 155 426 Kč | venkovní reklama | 4 160 000 Kč |
2 260 328 Kč | direct mail | 2 261 000 Kč |
2 177 042 Kč | kreativa, foto | 2 171 000 Kč |
999 903 Kč | výzkumy | 1 000 000 Kč |
946 391 Kč | podporovatelé | 990 000 Kč |
398 739 Kč | dárkové předměty | 400 000 Kč |
24 434 191 Kč | celkem | 25 000 000 Kč |
Výdaje krajů na krajské volby
kraj | částka |
---|---|
PHA | 0 Kč |
STC | 1 254 614 Kč |
JHC | 290 367 Kč |
PLZ | 1 405 002 Kč |
KVA | 213 208 Kč |
ULA | 213 618 Kč |
LIB | 120 048 Kč |
HKR | 611 458 Kč |
PCE | 148 315 Kč |
VYS | 387 262 Kč |
JHM | 336 771 Kč |
OLM | 586 217 Kč |
MSL | 674 738 Kč |
ZLN | 271 545 Kč |
součet | 6 513 163 Kč |
Výdaje kandidátů do Senátu
kandidát do Senátu | částka |
---|---|
Dort (7 - Plzeň-město) | 271 500 Kč |
Žák (10 - Český Krumlov) | 146 169 Kč |
Klíma (13 - Tábor) | 552 216 Kč |
Trč (16 - Beroun) | 105 656 Kč |
Lepš (19 - Praha 11) | 663 060 Kč |
Holubář (22 - Praha 10) | 1 254 350 Kč |
Růžička (25 - Praha 6) | 1 454 591 Kč |
Tajchnerová (31 - Ústí nad Labem) | 109 919 Kč |
Hromádka (34 - Liberec) | 158 800 Kč |
Czernin (37 - Jičín) | 683 466 Kč |
Čáslavka (43 - Pardubice) | 406 069 Kč |
Zedník (46 - Ústí nad Orlicí) | 159 090 Kč |
Kolář (52 - Jihlava) | 159 000 Kč |
Antonová (58 - Brno-město) | 461 018 Kč |
součet | 6 584 904 Kč |
(poznámka - po publikaci tiskové zprávy byly zaúčtovány dodatečné faktury v celkové výši 990 252 korun)
Martina Macková, tisková mluvčí TOP 09
Praha 15. prosince 2016