Ministr zdravotnictví Vlastimil Válek podpořil kampaň Suchej únor

1. 2. 2023

Ministerstvo zdravotnictví se připojuje k podpoře osvětové kampaně Suchej únor. Pravidla jsou jednoduchá. Celý únor ani kapku alkoholu. Suchej únor nechce prohibici, ani nebojuje proti alkoholu jako takovému. Je to osvětová kampaň za zdravější a uvědomělejší život, do kterého patří i umírněná konzumace alkoholu. V Česku pije rizikově přes milion lidí.

Heslem letošního 11. ročníku ročníku je „Nepít je umění!” Tradiční zdravotně osvětová kampaň Suchej únor pomáhá široké veřejnosti prověřit vztah k alkoholu a změnit pohled na tento návyk. Ročník 2023 rámuje téma střízlivého posouvání hranic skrze autentickou tvorbu a kreativitu. Nepij a tvoř!

„V ČR je stále nadměrná spotřeba alkoholu. Více než 1,5 milionu lidí v České republice má nakročeno k rizikové konzumaci alkoholu a téměř 6 % celkové úmrtnosti v Česku jde na vrub alkoholu. Proto jsem rád, že se Ministerstvo zdravotnictví aktivně připojí a podpoří osvětovou kampaň Suchej únor i v rámci preventivních kroků, které jako ministr prosazuji. Na tomto místě je třeba zdůraznit, že náklady spojené za léčbů v důsledku konzumace alkoholu se v České republice se pohybují kolem 56 miliard korun ročně. Proto prevence v souvislosti s konzumací alkoholu sehrává klíčovou roli,” řekl ministr zdravotnictví Vlastimil Válek.

Pravidla jsou jednoduchá. Celý únor ani kapku alkoholu. Účastníci „Sucháče” se mohou tradičně registrovat k výzvě na stránkách www.suchejunor.cz. „Letos si můžete zasušit víc, než kdy dřív. Máme pro účastníky připravené tematické oSušky aka obrazy s unikátní autorskou kresbou. Všechny registrované účastníky také opět provedeme celým Sucháčem od začátku až do konce. Koupí artové oSušky podpoříte naši dlouhodobou činnost na poli osvěty, vzdělávání a prevence rizikového chování,” vysvětluje za organizátory Petr Freimann, ředitel neziskové organizace Suchej únor, která kampaň pořádá.

Počet lidí, kteří v loňském roce deklarovali účast, se vyšplhal na 13,5 %, tedy v přepočtu na 900 000 lidí. Důležitá je i úspěšnost účastníků kampaně se „sušením“, která je poměrně vysoká. Suchej únor umožňuje účastníkům dát si na jeden měsíc od alkoholu odstup, díky čemuž mohou poznat, jak moc své pití ovládají a jak moc alkohol ovládá je. Podle průzkumu mezi 706 účastníky v roce 2021 deklaruje snížení spotřeby alkoholu ještě 4 měsíce po kampani 53 % z nich. Kampaň Suchej únor zná již 84 % české populace ve věku 18+.

Ondřej Jakob, ředitel odboru komunikace s veřejností, MZCR

Štítky
Osobnosti: Vlastimil Válek
Témata: Zdravotnictví
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme