Dopravní krize na Praze 8? Řešením je dokončení okruhů

6. 8. 2019

Praha 8 trpí kolonami aut na páteřních komunikacích, ale vyhlašovat kvůli tomu “dopravní nouzi” by bylo jen planým gestem, které nic nevyřeší. Zašpuntování ulic a snižování jejich kapacity (dnes tak oblíbené) ničemu nepomůže, ulice jsou přeplněné už dnes. Naopak, musíme podporovat jejich průjezdnost, plynulost dopravy.

Že jsou v Praze 8 místa, kde doprava pravidelně kolabuje, to je evidentní, stačí se podívat na provoz ve špičkách v ulicích Ústecká, Zenklova, V Holešovičkách, Sokolovská a dalších. Důvodem je mimo jiné enormní množství středočeských aut, přijíždějících do Prahy. Podle loňské studie ČVUT přijíždí do Prahy každý den 320 tisíc vozidel, z toho jich přes Prahu 8 projíždí přes 40 tisíc. Proto prosazujeme projekty, které pomůžou tento každodenní nával aut snížit. Praze 8 pomohou především klíčové dopravní stavby, které dostanou auta z obytných ulic: dokončení vnějšího okruhu, dokončení vnitřního okruhu, a zahloubení ulice V Holešovičkách.

Bohužel u těchto staveb jsme závislí na magistrátu, ale tlačíme je k realizaci a jednáme i o jejich podobě. Podporujeme co nejrychlejší stavbu tramvaje do Zdib, velké P+R parkoviště ve Zdibech by velmi ulevilo především v okolí Kobyliského náměstí. Podporujeme i nové vlakové zastávky.

Zkrátka čím více možností, jak se dostat do Prahy bez auta, tím lépe. K tomu je ovšem nutné kolem Prahy budovat magistrátem slibovaná P+R parkoviště; když po mimopražských řidičích chceme, aby přesedli na MHD, musíme jim nabídnout místa k zaparkování a co nejrychlejší spoj do Prahy.

Tomáš Slabihoudek

Štítky
Osobnosti: Tomáš Slabihoudek