× Pohněme s tím. Společně!

Laudát: Modrý Titanic primátora Svobody vyplouvá

Komentář předsedy pražské TOP 09 Františka Laudáta

18. 2. 2011

Nic neukazuje na současnou situaci v pražské ODS lépe, než  ve čtvrtek  schválený rozpočet hlavního města Prahy. ODS ve zjevných obavách z možného opakování voleb v metropoli bez uzardění tvrdí, že hospodaří s vyrovnaným rozpočtem. Primátor Svoboda se zase tímto rozpočtem, dle svého vyjádření, odráží ode dna . Skutečně podivuhodná interpretace  faktu, že  si pražská koalice občanských a sociálních demokratů hraje na „různé“ peníze. Proč na různé peníze? Je jasné, že příští roky bude mít Praha  velké finanční problémy. Na stavbě  tunelů Blanka s navýšením a neuhrazenou částí díla bude muset položit na stůl 18 až 20 miliard. Čistírna odpadních vod  vyjde až na 22 miliard, zadlužené je Kongresové centrum Praha ( asi 2.5 miliardy) a rozjeta je výstavba pokračování  trasy A metra z Dejvic do Motola (celá stavba přijde rovněž na desítky miliard). Za téhle situace uplácet nejmladší generaci a penzisty jízdným zdarma je skutečně politikou finančního Titaniku. To prosím ve městě s nejvyššími průměrnými platy v zemi. Na schválené podobě rozpočtu je jasně vidět, že skutečnými vládci metropole jsou sociální demokraté,  neb ODS stále více již jen v teoretické poloze takový přístup k veřejným rozpočtům odmítá.  Korunu všemu však  nasazuje radní Udženia, pro kterou dluhy akciové společnosti Dopravní podnik nejsou dluhy města. Co na tom, že  jediným vlastníkem  společnosti je hlavní město Praha a podstatnou část  příjmů tvoří dotace z městského rozpočtu? Kdo asi zaplatí  finanční krytí nákupu vozidel a další investice, náklady na leasing apod? DP sotva. Takže skutečně přemýšlím, kam že se to pražská ODS vlastně odráží?  Stále více visí ve vzduchu  slova pana prezidenta Klause, že jednou ještě budeme vzpomínat na éru primátora Béma. Při  analýze  úspěšnosti naplnění jeho výroků  se začínám obávat. Jestliže u  výroku pana prezidenta mám obavy z jeho naplnění,  u konečné ceny tunelů Blanka jsem spíše zvědavý, jak  bývalý zasloužilý pracovník divize 6 Metrostavu  Ing. Jiří Zlatohlávek  ve funkci zastupujícího šéfa Odboru městského investora dotlačí své bývalé chlebodárce ke střídmosti ve věci ceny Blanky.  A to možná v době hádání o konečnou cenu zasedne rovnou na šéfovskou židli po panu Tomanovi.

František Laudát
poslanec

ŠTÍTKY

Osobnosti:
František Laudát

Copyright © 2009-2020  TOP 09  |  Všechna práva vyhrazena

Nastavení cookies |  Osobní údaje |  Informace o webu |  Mapa stránek

Karel Schwarzenberg:Chci, abychom byli v hlavním proudu Evropské unie.
Děkujeme