Elektromobilita a ekologičtější provoz na Vltavě. To je plán pro Prahu

6. 8. 2019

Na čem aktuálně pracují radní MHMP? V letním newsletteru vám nabízíme souhrn toho nejzajímavějšího.

Jan Chabr, radní pro oblast správy majetku a majetkových podílů

 Jan Chabr

Nové kobky na nábřeží už brzy v provozu

Odklepli jsme čtyři nové provozovatele rekonstruovaných kobek na Rašínově a Hořejším nábřeží. Smlouvu jsme nastavili tak, abychom mohli případně na další letní sezonu najít jiného nájemce. Těm stávajícím jsme s ohledem na náklady rekonstrukce zvýšili nájemné. Ostrý provoz nových kobek začne během srpna.

Chystáme obnovu Staroměstské tržnice

Začali jsme připravovat výběrové řízení na stavební firmu, která provede rekonstrukci Staroměstské tržnice. Chceme jí vrátit historickou roli místa, kde se v centru potkávali Pražané u dobré kávy, příjemného občerstvení a mohli si nakoupit něco dobrého domů.

Plánujeme elektromobilní budoucnost

Připravujeme projekt, který do roku 2030 zajistí 5 000 nabíjecích stanic pro elektromobily. Reálné odhady hovoří o tom, že v té době bude v provozu až 700 000 tisíc elektromobilů a Praha na to musí být připravena. Můžeme pro to využít potenciál veřejného osvětlení a pilotní program spustíme už na podzim na Vinohradech a na Smíchově.

Chceme ekologicky šetrnější provoz na Vltavě

Sice nemáme jako představitelé metropole nástroje, jak přímo regulovat lodní provoz na Vltavě, ale můžeme alespoň ovlivnit kotvení lodí se starými motory. Od roku 2021 nepovolíme kotvit lodím, které nesplňují normu Euro 5 pro emise z motorů. Zaměříme se také na chování lodí a zejména na vypouštění fekálií.

  

Petr Hlaváček, 1. náměstech primátora

 Petr Hlaváček

„Pragerovy Kostky“ v areálu Emauz projdou rekonstrukcí

Dohodli jsme renovaci budov ve Vyšehradské ulici, které jsou vedle makro koule a Federálního shromáždění nejvýznamnějším počinem architekta Karla Pragera. Jde o architekturu, která symbolizuje 60. léta minulého století a projekt obnovy budov, kde sídlí mimo jiné sídlí i IPR nabídne navíc rozšíření stávajícího parku pro veřejnost.

Tramvaje přes „Nákladové nádraží Žižkov“ nepojedou

Děláme vše pro to, aby se území Nákladového nádraží Žižkov konečně proměnilo a sloužilo Pražanům. Teď začneme řešit veřejné připomínky k územnímu plánu a doufejme, že pohneme dopředu. Ujišťuji, že památkově chráněná a velmi cenná budova nádraží s křídly pro překládku zboží zůstane zachovaná. Určitě nehrozí, že by skrz budovu jezdily tramvaje.

 

Jiří Pospíšil, předseda TOP 09

 Jiří Pospíšil

V „Čínské“ otázce je třeba být nekompromisní

Proti útokům představitelů Číny, kteří obviňují vedení Prahy z narušování česko-čínských vztahů je třeba se ohradit. Až se Čína rozhodne dodržovat základní lidská práva a standardy moderní společnosti, pak se určitě žádné údajné narušování vztahů konat nebude.

Předvolební spolupráce středopravicových stran je dobrý nápad

Podpořil jsem předsedu ODS Petra Fialy na spolupráci konzervativně liberálních stran před parlamentními volbami v roce 2021. Je to myšlenka, se kterou jsem šel do vedení TOP 09 a která je životaschopná, jak jsme viděli v komunálních volbách v Praze a ve volbách do Evropského parlamentu. Jedině užší spoluprací a trpělivým vysvětlováním, že Andrej Babiš není žádný hodný strýček jsme schopni uspět a sestavit vládu bez trestně stíhaného „podnikatele“.

 

 

 

 

 

ŠTÍTKY

Osobnosti:
Petr Hlaváček, Jan Chabr, Jiří Pospíšil

Copyright © 2009-2019  TOP 09  |  Všechna práva vyhrazena

Nastavení cookies |  Osobní údaje |  Informace o webu |  Mapa stránek

Jiří Pospíšil:Stát nelze řídit jako firmu, protože občané nejsou zaměstnanci.
Děkujeme