Parkování je problém řešitelný, dřív než si myslíte

4. 5. 2010
Kromě dopravy je palčivým problémem na území naší městské části také otázka parkovacích míst. Na Jižním Městě dnes chybí asi 18 tisíc parkovacích stání. 
Logickým důsledkem této situace je, že řidiči parkují se svými vozy i tam, kde překážejí silničnímu provozu. Hlavně uvnitř sídlištních celků jsou pak silnice neprůjezdné pro sběrné vozy i hasiče a navíc komplikují jízdu i ostatním spoluobčanům. Auta nevhodně zaparkovaná u přechodů zase snižují bezpečnost chodců. Plynulý provoz v ulicích komplikují i kontejnery, které jejich majitelé umisťují na silnice. Kvůli nedostatku parkovacích míst musí občané při hledání volného stání dlouze projíždět sídlištěm. Tím se zhoršuje kvalita životního prostředí a v neposlední řadě vzrůstá i počet případů krádeží a vykrádání aut, především na nehlídaných parkovištích.
Zásadní řešení nedostatku parkovacích míst nejen na území Jižního Města, které by zároveň výrazně nezasahovalo do zelených ploch, je bohužel pro budoucí investory i obyvatele natolik finančně náročné, že je v současné době téměř nereálné. Tímto řešením myslím především výstavbu velkokapacitních vícepodlažních garáží na stávajících plochách parkovišť.

Přestože jsou tyto plochy již vytypované a magistrát dal pozemky do péče městské části, stavět se asi v nejbližších letech nebude. Radnice vedená ODS a ČSSD totiž již utratila veškeré prostředky našetřené z privatizace bytového fondu. Pokud uspějeme ve volbách, budeme muset hledat řešení ve formě PPP projektů.

Paradoxem je, že o tento druh parkování mezi obyvateli není velký zájem (především kvůli výši nájmu a docházkové vzdálenosti), a tak ani kapacita stávajících garáží není využita. Rádi bychom proto podporovali spíše výstavbu lehkých vícepodlažních konstrukcí na stávajících parkovištích, u kterých by poplatky za jedno stání byly pro občany finančně dostupné, tedy maximálně do 800 korun měsíčně.

Budeme také pokračovat v investičních záměrech, díky nimž byly vybudovány nové parkovací zálivy či částečná stání na chodníku, které rozšířily stávající počet parkovacích stání. Na problematiku takzvané „dopravy v klidu" budeme brát zřetel hlavně při povolování nových staveb - investoři musí mít otázku parkování perfektně vyřešenou a pokud je to možné, měly by pomoci řešit i stávající deficit.
 
Jan Vašíček, místopředseda TOP 09 Praha 11
Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme