Mgr. Jan Grulich

člen výkonného výboru TOP 09, senátor za obvod č. 48 - Rychnov nad Kněžnou

Jan Grulich se narodil 26. 5. 1975 v Opočně. Vystudoval germanistiku na univerzitě v Liberci a v Pardubicích. Dále absolvoval roční studium v Basileji (St. Chrischona) ve Švýcarsku, roční funkční studium pro ředitele škol a magisterské studium personalistiky a andragogiky.

Jako pedagog působí od roku 1999 ve škole v Dobřanech, kterou sám jako žák navštěvoval, v roce 2005 se stal ředitelem této školy. Pod jeho vedením se zvýšil v této vesničce se 130 obyvateli počet žáků ze 72 na 180, kvůli plné kapacitě musí tato škola momentálně mnoho dalších žáků odmítat. V letech 2011-2013 vedl výstavbu víceúčelového centra Církve bratrské v Bystrém – ELADA, které získalo ocenění „Stavba roku Královéhradeckého kraje 2014“. V roce 2013 v této budově založil novou mateřskou školu. Spoluorganizuje koncerty a kulturní a vzdělávací akce v tomto multifunkčním centru.

V letech 2018–2019 vedl přestavbu a nástavbu školy v Dobřanech, která byla 2. 9. 2019 po roční pauze v náhradních prostorech opět otevřena pro žáky z širokého okolí. Na tomto projektu intenzivně pracoval 8 let. Od roku 2016 je členem Výboru pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost v Královéhradeckém kraji, od listopadu 2019 členem výkonného výboru TOP 09, od ledna 2020 zastupitelem Královéhradeckého kraje. Od roku 2011 je předsedou Komise pro sociálně-právní ochranu dětí v Dobrušce.

Mezi jeho hlavní zájmy a koníčky patří hlavně jeho práce ve školství, dále pak fotografování, horské kolo a hudba. Mimo školu spoluvlastní malou rodinnou firmu. Je ženatý a s manželkou a třemi dětmi bydlí v Sedloňově v Orlických horách.

Do TOP 09 vstoupil v roce 2010.

Jeden z důvodů, proč se angažuje v politice, je ten, že by chtěl navrátit učitelskému povolání důstojnost a úctu. Učitel se nesmí stát „otloukánkem“ ani úředníků, ani rodičů a žáků, vždyť právě pedagog je nositelem vzdělání celé společnosti. Každé politické uskupení má vzdělávání jako prioritu, bohužel to velmi často zůstává pouze před volbami. Bude prosazovat, aby se tato priorita stala realitou. Dále by rád navrátil prestiž vzdělávání jako takovému, v každém věku. Je přesvědčen, že vzdělání nesmí končit školní docházkou. Vzdělávání musí probíhat různými formami celoživotně. Investici do vzdělávání bere jako tu nejdůležitější podmínku pro budoucí ekonomickou stabilitu, prosperitu i pro vztahy ve společnosti v našem státě.