TOP 09: Náklady pozimní volební kampaně

TOP 09 vyčíslila náklady volební kampaně konané pro volby do Senátu a místních zastupitelstev. Centrálně vydané prostředky nabyly výše necelých 30 mil. Kč, náklady krajských organizací TOP 09 v únoru 2011 byly ve výši 13 mil. Kč.

13. 2. 2011

Nejvyšší náklady opět tvořily rozpočtové kapitoly na nákup reklamního prostoru. Za veškerou venkovní reklamu TOP 09 utratila zhruba dvě pětiny svého rozpočtu (počítáno ze základu 25 mil. Kč, tedy bez příspěvku na kampaně kandidátů do Senátu). Hned druhou položkou byly náklady, které bezprostředně souvisely s kontaktní kampaní (ve výši čtvrtiny rozpočtu), lze předpokládat, že tento podíl by byl mnohem vyšší, pokud by se analyticky počítaly i náklady krajských a regionálních organizací, které směřovaly právě do kontaktní kampaně.

TOP 09 nakoupila inzertní prostor ve výši necelých 4 mil. Kč. Dominantnější byla reklama v klasických tištěných médiích, která tvořila zhruba 60% z celkových nákladů na inzerci.

V účetní uzávěrce odevzdané 31. 3. 2011 byly do podzimní kampaně dále započítány nepeněžité dary ve výši 3,9 mil. Kč (zejména šlo o největší dar v roce 2010 od US-DEU) a dále faktury, které došly až po zveřejnění tiskové zprávy v celkové výši 0,8 mil. Kč. Do výdajů byly také z provozního rozpočtu díky účetní metodice započítány náklady z provozního rozpočtu na on-line marketing (0,4 mil. Kč).

Rozpis jednotlivých položek naleznete v přiložených tabulkách.

Volby do místních zastupitelstev (centrálně rozdělované prostředky)

Kategorie

Fakturace

(v tis. Kč)

OoH

5126

Reklama - on line

400

Podporovatelé

208

Inzerce

1210

Kreativa

840

Dárkové předměty

350

Celkem

8134

 

Volby Senát (centrálně rozdělované prostředky)

Kategorie

Fakturace

(v tis. Kč)

OoH

1000

Inzerce

733

Reklama - on line

438

Eventy

183

Grafika/kreativa

500

Fotograf

272

2. kolo

909

Celkem

4035

 


Volby Praha (centrálně rozdělované prostředky)

Kategorie

Fakturace

(v tis. Kč)

OoH

3833

Kontaktní kampaň

5314

Inzerce

300

Reklama - on line

452

Eventy

72

Grafika/kreativa

800

Dárkové předměty, video apod.

74

+ kampaň lídra

1456

Celkem

12301

TOP 09

Štítky
Osobnosti: Pavel Severa