Volební boj: ohraná písnička?

„Ne“ Nečasově vládě proti „stop“ levicovému populismu. Volební témata stran ničím nepřekvapí.

4. 9. 2012

V jednom kraji voliči uslyší na zavedení mýta pro kamiony, v dalším je bude spíše zajímat to, kolik nových bytů povolební vedení kraje vystaví. Na celostátní úrovni ale témata velkých stran, které se utkají v říjnových krajských a senátních volbách, originalitou právě nehýří. Například ODS, která svou kampaň včera představila, staví na stejných heslech jako v parlamentních volbách před dvěma lety.

ODS

Předseda ODS Petr Nečas: „Krajské a senátní volby budou střetem odpovědné politiky s populismem.“ Místo zadlužování krajů nabízí podle Nečase ODS rozpočtovou odpovědnost, podporu podnikatelů a více investic. Do kampaně chce strana investovat 65 milionů.

ČSSD

Volební manažer Jan Hamáček: „Hlavním tématem je referendum o vládě Petra Nečase. Nespokojenost by lidé měli dát ve volbách najevo.“ Na kampaň padne 90 milionů. Billboardů podle Hamáčka bude „několik stovek“, přesné počty ale nechce kvůli konkurentům prozradit.

TOP 09

Volební manažer Jaroslav Poláček: „Kampaň by měla být o tématech krajských, protože právě o tom voliči rozhodují. Nicméně ve většině krajů bude dominovat téma neprůhledného a špatného hospodaření.“  Billboardů bude asi 600 kusů, kampaň má stát 34 milionů.

KSČM

Volební manažer Petr Šimůnek: „Tématem je sociální program, nemocnice, domovy pro seniory i témata v Poslanecké sněmovně.“ Kolik prostředků KSČM vloží do kampaně, prý bude možné říct až po volbách, podle Šimůnka půjde o jednotky milionů. Billboardy prý nebudou, jen výlepové plochy.

KDU-ČSL

Volební manažer Vít Doležálek: „Nosné téma je změna přístupu politiků k věcem, které lidi trápí. Tedy neslibujeme modré z nebe.“ Do kampaně půjde podle Doležálka 14 až 15 milionů, billboardů s předsedou Pavlem Bělobrádkem bude 50 kusů, další budou v regionech.

Tomáš Belica

Metro, 4. 9. 2012, Rubrika: Domov, str. 6