Rekonstrukce železničního nádraží v Olomouci

14. 10. 2013

V pondělí 14. 10. 2013 se prof. Bořivoj Šarapatka  spolu s dalšími členy TOP 09 zúčastnil zahájení rozsáhlé rekonstrukce železničního nádraží v Olomouci, která bude stát 1,894 miliardy korun bez DPH. Zakázku vyhrálo sdružení REŽOL, které tvoří firmy OHL ŽS a Alpine Bau CZ. Proměna stanice zahrnuje rekonstrukci nástupišť, podchodu, kolejí a mostů na příjezdové trase. Po modernizaci budou moci železniční stanicí Olomouc projíždět vlaky rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Stavba potrvá tři roky a po jejím dokončení budou propojeny již modernizované koridorové úseky. V této souvislosti je nutné upozornit i na to, že železniční uzel Olomouc je součástí mezinárodní trasy LeHavre – Lvov. „Pevně věřím, že se v průběhu stavby nevyskytnou vážnější problémy a že v roce 2016 proběhne kolaudace stavby, která zvýší komfort cestování po železnici “ řekl po slavnostním zahájení rekonstrukce Bořivoj Šarapatka.

Štítky