Na hradeckém letišti obracejí každou korunu

21. 4. 2012

Od června loňského roku je místopředsedou představenstva městské společnosti Letecké služby Hradec Králové (LSHK a.s.) Aleš Cabicar. Firma přijala strategii do roku 2015, z toho vyplynula nutnost změny organizační struktury a personálního obsazení,  revidují se všechny smluvní vztahy atd.  Zeptali jsme se jej:

To vše je v chodu, ale mohl byste některé kroky konkretizovat?
„V současnosti se chceme zaměřit na součinnost se všemi uživateli na letišti, zjistit jejich potřeby nutné pro jejich budoucí rozvoj a zároveň zaktualizovat naše služby poskytované jak do rozsahu, tak i ceny.“

Co to znamená?
„Po přehodnocení parametrů ostrahy letiště jsme při její optimalizaci dosáhli úspory v letošním roce 360 000 korun, v roce 2013 se tato částka zvýší na 540 000 korun. Výrazně nižší je i objem vyplácených měsíčních mzdových prostředků – předpokládaná roční úspora by měla být jeden milion korun. Zároveň jsme snížili počet služebních vozidel z pěti na dvě, nižší jsou i veškeré smluvní paušální platby.“

Můžete prozradit nejbližší plány společnosti?
„V letošním roce chceme dokončit její kompletní konsolidaci. Rádi bychom se více zaměřili na údržbu objektů a chceme zkvalitnit systém řízení letového provozu. V plánu máme také zavedení plně automatického informačního systému o počasí na letišti známý pod zkratkou  ATIS, čímž se samozřejmě zvýší úroveň poskytovaných služeb uživatelům vzdušného prostoru našeho letiště. Předpokládané náklady na pořízení jsou asi padesát tisíc korun a je férové dodat, že jsou v porovnání s ostatnímu obdobnými letišti v České republice výrazně nižší.“

Kolik financí každoročně získává letiště od města. Jak s touto částku nakládáte?

„Do 30. června 2012 je schválená šestimilionová dotace, o částce na druhé pololetí musí ještě rozhodnout zastupitelé. Celková výše za celý letošní rok by měla být 12,9 milionu korun, což je o milion méně než v loňském roce. Městu jde zpětně asi 4,6 milionu korun jako úhrada nájemného za poskytnuté prostory. Zbylé prostředky jsou určeny na mzdové náklady, údržbu a opravy, energetické náklady, celou řadu licenčních a revizních poplatků.“

Licence a revize… ty asi také nestojí dvě koruny, ne?
„Tak třeba pravidelnou obnovu certifikace světlo-technických prostředků předepisuje zákon čtyřikrát ročně. Loni jsme za to Úřadu pro civilní letectví uhradili padesát tisíc, letos to převzalo Řízení letového provozu a už to stojí 240 000 korun.“

Zakončeme náš rozhovor otázkou na tělo: V minulosti se hovořilo o tom, že jste při působení ve funkci místopředsedy představenstva ve střetu zájmů. Můžete to vyvrátit?
„´Tato diskuse se otevřela již v době, kdy jsem byl na tento post navržen za koaličního partnera TOP09. Neváhal jsem a sám si proto zadal právní rozbor, který tento stav nepotvrzuje, ba naopak vylučuje. K identickému výsledku došla i právní analýza, kterou si nechal vypracovat Magistrát Hradec Králové, resp. LSHK a.s. O co šlo? Diskuse se vedla o tom, že Letecké služby jsou pořadatelem Open Skies For Handicapped. Jde o akci, která chce umožnit nevšední zážitek našim handicapovaným spoluobčanům a nabídnout jim hezký den plná zážitků na našem letišti. Vůbec není hlavním předmětem podnikání naší společnosti, navíc má charakter nevýdělečnosti, tudíž z pohledu hospodaření LSHK nulovou. Diskutovaný střet zájmu se mnou, jako zakladatelem a ředitelem Mezinárodních leteckých dní CIAF je pak irelevantní.“

Děkujeme za odpovědi.

Náchodský deník

 

 

Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme