Krajské volby 2016

Volby do Zastupitelstva Zlínského kraje 7. a 8. října 2016

Padesátka statečných je připravena hájit vaše zájmy

„Na krajském úřadu jsme zaregistrovali kandidátní listinu s 50 lidmi, kteří se rozhodli jít do voleb a bojovat za zájmy obyvatel Zlínského kraje. Jsou na ní zastoupeny všechny regiony, velká města i vesnice. Většinu kandidátů tvoří naši členové," říká lídr kandidátní listiny TOP 09 ve Zlínském kraji a kandidát na hejtmana Vlastislav Navrátil.

Na kandidátní listině figurují také osvědčení komunální politici TOP 09. Mezi nimi například Rudolf Seifert, starosta města Holešov, nebo starosta obce Kunovice Josef Haša. Dlouholetým zastupitelem ve Valašském Meziříčí je také lídr Vlastislav Navrátil. V obecních zastupitelstvech celkem působí osm kandidátů.

„Naši kandidáti zastupují různé části kraje. Známe tak problémy malých obcí i třeba krajského Zlína, odkud pocházím já. Jsme připraveni hájit zájmy všech obyvatel našeho regionu," uvádí předseda TOP 09 Zlín Milan Baroň a zároveň dvojka kandidátní listiny. Na krajské kandidátce TOP 09 jsou mimo jiné čtyři majitelé lékařského diplomu. Významně jsou zastoupeni také podnikatelé - živnostníci a lidé působící v ekonomické sféře, a to na řídících pozicích.

Kandidátka pro volby: 2016 zastupitelstva krajů

Kraj: Zlínský
Volební strana: TOP 09

Poř. Jméno Věk Povolání Bydliště Polit. přísl.
1. Vlastislav Navrátil

Vlastislav Navrátil

48 let

zastupitel města Valašské Meziříčí, IT konzultant

Valašské Meziříčí, TOP 09

Jmenuji se Vlastislav Navrátil a jsem kandidátem TOP 09 na hejtmana Zlínského kraje. I když volby proběhnou až 7. a 8. října, už nyní bych se Vám rád představil. Vadí Vám, stejně jako mně, že nám půlstoletí po revoluci vládnou komunisti? Nebo že kraj více nekomunikuje s lidmi? Dostal za to dokonce anticenu - je v komunikaci nejhorší v republice. A s tím musíme něco udělat.

Dlouhodobě se věnuji komunální politice, kde se starám například o oblast sportu, který mám i jako svůj koníček. Chci, aby se kraj více zaměřil na podporu amatérského a mládežnického sportu. Koho jiného podporovat, když ne děti.

Dříve jsem pracoval jako dělník, barman nebo fotograf. Posledních deset let podnikám především v oblasti IT. Jsem svým pánem a kvůli penězům do politiky vážně nejdu. Ve volném čase bych mohl jezdit na motorce nebo na kole, i když bych si na některých krajských silnicích možná vytřásl duši. Místo toho jsem se rozhodl, že budu bojovat proti vládě komunistů ve Zlínském kraji a za transparentní úřad, který s Vámi bude komunikovat.

Chci svůj čas věnovat správě věcí veřejných v kraji a řešení Vašich problémů. Vím totiž, že to má smysl. Krajský úřad se sám nezmění a spousta věcí mě štve. To je důvod, proč kandiduji na hejtmana.

Když mě něco štvalo ve Valašském Meziříčí, tak jsem šel do komunální politiky. Podařilo se mi tak vyřešit pár problémů našeho města a jeho občanů. Vím tedy, že to skutečně jde. Proto jsem se rozhodl jít do krajských voleb, ale potřebuji k tomu i Vaši pomoc.

Vlastislav Navrátil, kandidát na hejtmana Zlínského kraje

 

48 zastupitel města Valašské Meziříčí, IT konzultant Valašské Meziříčí TOP 09
2. Bc. Milan Baroň

Bc. Milan Baroň

30 let

produktový manažer

Zlín, TOP 09

Narozen 14. 9. 1986 ve Zlíně. Svobodný, bezdětný.

Vystudoval Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně. Obor logistika a management, kde získal titul Bc.

Byl předsedou studentské komory Akademického senátu UTB a členem kolegia rektora.

V současnosti pracuje jako product manager.

Předsedá místní a regionální organizaci TOP 09 Zlín. 

Je rekreační sportovec. Baví jej běh a fitness. Také příroda a literatura. 

 

30 produktový manažer Zlín TOP 09
3. Mgr. Rudolf Seifert 56 starosta města Holešov Holešov TOP 09
4. Ing. Ivan Lepka 54 výkonný ředitel Uherské Hradiště TOP 09
5. Ing. Iva Vavrečková 47 vedoucí pracovnice - Lázně Zlín Zádveřice-Raková TOP 09
6. Mgr. Jaroslav Březina 34 místostarosta obce Ořechov Ořechov TOP 09
7. Mgr. Vít Peštuka 45 akademický pracovník Justiční akademie Kroměříž TOP 09
8. Ing. Martina Bajgarová 52 živnostnice, spolumajitelka Polévkárny Valašské Meziříčí bezpp
9. Pavel Ševčík 44 zastupitel města Fryšták, živnostník Fryšták bezpp
10. JUDr. Irena Korvasová Čánská 54 ředitelka nadačního fondu dětské onkologie KRTEK Uherské Hradiště TOP 09
11. Jaroslav Zlámal 51 živnostník Chropyně TOP 09
12. Vladislava Rozínková 41 manažerka Rožnov pod Radhoštěm TOP 09
13. Marian Piňos 47 obchodní manažer Zlín TOP 09
14. Ing. Miroslav Zemánek 34 jednatel Boršice TOP 09
15. MUDr. Jaroslav Novák 46 chirurg Kroměříž bezpp
16. Mgr. Jan Rafaj 37 majitel skateshopu Valašské Meziříčí TOP 09
17. Barbora Valíková 22 studentka mezinárodních vztahů Zlín TOP 09
18. Josef Omelka 60 živnostník v oblasti stavebnictví Uherské Hradiště TOP 09
19. Ing. Petr Zaoral 40 středoškolský učitel Kroměříž TOP 09
20. Ing. Josef Haša 36 starosta obce Kunovice Kunovice TOP 09
21. David Gargulák 43 živnostník Zlín TOP 09
22. Ing. Dalibor Jirásek 57 manažer Charity Uherské Hradiště TOP 09
23. Ing. Zbyněk Schaffer 52 jednatel Hulín TOP 09
24. Tomáš Schildberger 39 zastupitel obce Huslenky, instalatér Huslenky TOP 09
25. Ing. Marian Ležák 40 radní města Luhačovice, manažer Luhačovice TOP 09
26. Mgr. Zuzana Vandame 41 jednatelka Uherské Hradiště TOP 09
27. Michal Kopeček 23 student ekonomiky Kroměříž bezpp
28. Bc. Roman Strakoš 36 vedoucí výroby Rožnov pod Radhoštěm TOP 09
29. Věroslav Horák 57 technik Zlín TOP 09
30. Mgr. Zdeněk Vávra 50 vedoucí azylového bydlení Cusanus Uherské Hradiště bezpp
31. Jan Michalčík 40 poštovní úředník Kroměříž TOP 09
32. Tomáš Dořičák 69 projektový konzultant Zubří TOP 09
33. Ing. Bc. Pavel Malina 33 živnostník v oblasti IT Zlín TOP 09
34. Milan Strážnický 46 obchodní zástupce Vlčnov TOP 09
35. Tomáš Jurášek 35 jednatel stavební firmy Holešov bezpp
36. Ing. Jiří Brož 57 ředitel Rožnov pod Radhoštěm TOP 09
37. Mgr. Miloš Vavrečka 64 farář Zádveřice-Raková TOP 09
38. MVDr. Jan Machálek 74 důchodce Uherské Hradiště TOP 09
39. Pavlína Liczková 43 zdravotní sestra Kroměříž bezpp
40. Mgr. Jiří Hruška 69 emeritní ředitel ZŠ Valašské Meziříčí bezpp
41. Klára Krahulíková 29 mateřská dovolená Zlín TOP 09
42. MUDr. Martin Horenský, MBA 45 chirurg Uherský Brod TOP 09
43. MUDr. Josef Minarčík 51 oční lékař Holešov bezpp
44. Petr Posad 35 jednatel společnosti Valašské Meziříčí TOP 09
45. Mgr. Ivana Bozděchová 59 ředitelka Centra pro seniory Holešov bezpp
46. Ing. Petra Vanduchová 37 bezpečnostní technička Vidče TOP 09
47. Bc. Jan Blažek 24 student architektury Kroměříž bezpp
48. Radek Vaigl 39 stavební technik Valašské Meziříčí bezpp
49. Robin Míček 23 student Zlín TOP 09
50. MUDr. Eva Pospíšilová 34 dermatoložka Kroměříž bezpp

Volební program

Rozhodujte se silou rozumu

7. a 8. října 2016

Chod světa dospěl do stádia nové podoby, o které zatím nejsme schopni říci, jaká bude. Dlouhodobě však neexistují pro nás i naše děti jiná realistická východiska, než je vzdělanost, rozšiřování znalostí a jejich využití. Vyspělá společnost bude vyžadovat velkou míru individuální odpovědnosti vědců, techniků, podnikatelů a samozřejmě i politiků. Na výzvy současnosti a budoucnosti, jakými jsou xenofobie, bída, ničení životního prostředí, klimatické změny, nebo nejrůznější výstřelky a přehmaty společnosti a jedinců, musíme odpovídat mobilizací lidských schopností. K řešení problémů nás může přiblížit jen poučený rozum, který napomůže vytvářet stabilní a odolnou společnost. Ve své politice se opíráme o střední třídu, která je pro nás rozhodujícím zdrojem duchovních a materiálních hodnot, naší nadějí pro současnost i budoucnost.

V globálním kontextu nejsme velkou zemí. Chceme-li zaujímat důstojné místo mezi národy, zajistit si bezpečnost, těšit se ekonomické prosperitě a podílet se na vědeckém pokroku lidstva, stěží si to zajistíme vlastními silami. Navzdory současným problémům, se dnes občané Evropské unie těší ekonomické prosperitě, svobodě a demokracii a jediným garantem naší vnější bezpečnosti je Severoatlantická obranná aliance. Naše tradice, práce našich předků, kultura a vše, čeho náš národ dosáhl ve své historii, jsou cenné a zavazující. Nehledejme oporu v zemích a národech, které nejsou schopné zajistit důstojný život na úrovni vyspělých demokracií. Svoboda a demokracie není zbytečností, ale nutností! A není zadarmo!

Naše politika bude i nadále neústupná v základních humanistických zásadách a zároveň účinná při řešení drobných i velkých výzev.

Priority TOP 09 pro Zlínský kraj

Prosperující, odpovědný a otevřený kraj

1) Kraj bez vlády komunistů
2) Kraj přívětivý pro lidi a podnikatele
3) Transparentní a komunikující krajský úřad

Zdravý, vzdělaný a přívětivý kraj

4) Efektivní zdravotnictví
5) Rozumné školství a podpora sportu
6) Kraj přívětivý nejen k seniorům

Kraj, do kterého je jak a za čím přijet

7) Kvalitní veřejná doprava a dopravní obslužnost
8) Moravská kultura
9) Turismus a zachování životního prostředí

Prosperující, odpovědný a otevřený kraj

1) Kraj bez vlády komunistů

Více než čtvrtstoletí po Sametové revoluci ve Zlínském kraji stále vládnou komunisti (koalice ČSSD, SPO a KSČM). TOP 09 se s tím nehodlá smířit a nedovolí, aby se to po podzimních krajských volbách opakovalo. Proto vyzývá občany, aby to změnili silou rozumu a přišli k volbám.

Kraji vládnou komunisti. Změníte to?

2) Kraj přívětivý pro lidi a podnikatele

Kraj přichází o pracovní sílu a základní „zdroj" inovací a občanské aktivity. Medián mzdy dosahuje ve Zlínském kraji 20 974 korun, což je třetí nejhorší výsledek v České republice. Ve Zlínském kraji také zaznamenáváme 3. nejnižší přírůstek obyvatelstva s tím, že tento přírůstek má negativní křivku.

Studenti po absolvování Univerzity Tomáše Bati odcházejí z kraje, protože je zde nic nedrží. Je třeba lépe připravit programy, které budou absolventy motivovat k tomu, aby zůstali ve Zlínském kraji.

Nová pracovní místa nevytvoří politik. Vytvoří je lidé. Firmy nebo jednotlivci. A ty je potřeba v tomto snažení podpořit. Třeba tím, že vytvoříme Karierní centrum Zlínského kraje. Jeho hlavním úkolem bude motivace firem a koordinace stáží a praxí mezi školami a firmami.

Podpořme finančně při prvním založení živnosti občany do 30 let s podmínkou mít po dobu 3 let od čerpání podpory trvalé bydliště ve Zlínském kraji.

A podporujme malé průmyslové zóny, místo megalomanských, dodnes neobsazených zón. Příkladem může být Lukov na Zlínsku. Podpoříme investory tam, kde skutečně podnikat chtějí, nikoliv tam, kde si to přeje politická reprezentace.

Toto jsou reálné, uskutečnitelné a prosaditelné kroky, jak zamezit vylidňování Zlínského kraje. Pomůžou zaměstnavatelům, zaměstnancům, živnostníkům.

3) Transparentní a komunikující krajský úřad

V tomto volebním období získal krajský úřad pod vedením ČSSD, SPO a KSČM anticenu „Zavřeno" pro nejhůře komunikující úřad v České republice, kterou uděluje odborná porota. Nechceme se před voliči schovávat za billboardy a nebudeme se před nimi po volbách zavírat ani na krajském úřadě. Chceme transparentní kraj otevřený lidem.

Kraj léta ignoruje zákon, podle kterého má povinnost poskytovat informace o platech a odměnách svých zaměstnanců a dalších osob placených z veřejných prostředků. Co bude krajským politikům bránit v tom, aby ignorovali zákon na zveřejňování smluv? Kraj je pod vedením současné koalice s účastí komunistů netransparentní, a to se musí změnit.

Na informace máte nárok, můžete je chtít, ale nic nedostanete! Přesně to se stalo občanovi, který žádal informaci o odměnách vedoucích odborů a ředitele úřadu, nejvyššího managementu kraje. Devatenáctkrát mu byla odpověď odepřena, a to v rozporu se stanoviskem nadřízeného orgánu. Ministerstvo vnitra toto rozhodnutí úřadu vždy zrušilo. Za porušování právního řádu tak získal Krajský úřad ve Zlíně anticenu, která poukazuje na neotevřenost a špatné poměry, které v něm panují.

V programech stran současné koalice se jistě dočteme, jak budou usilovat o otevřenost a transparentnost krajského úřadu. Budova číslo 21 se ale občanům neotevře tím, že to strany slíbí voličům ve svých programech. Musí pro to také něco dělat. Měly na to čtyři roky a neudělaly nic. Usilují o hlasy občanů, o jejich volební lístky. Ale jejich názory a dotazy je poté nezajímají.

Zdravý, vzdělaný a přívětivý kraj

4) Efektivní zdravotnictví

Krajské zdravotnictví v našem kraji je nemocné, my pro něj ale máme jednoduchý lék. Tím je odstranění neduhů v Krajské nemocnici Tomáše Bati ve Zlíně. Chorobou, která nemocnici sžírá, je neochota krajské koalice udělat smysluplné kroky k jejímu ozdravení.

V ostatních krajských nemocnicích došlo k výměně vedení, které dokázalo nemocnice stabilizovat. Jenže v té nejzadluženější krajské nemocnici k České republice máme vedení pořád stejné. A právě to je ta největší chyba. Dokonce to vypadalo, že nemocnici hrozí konkurz. Kraj do ní stále jen dává další a další peníze, které mizí jako v černé díře. Naposledy nemocnici půjčil 140 milionů korun, ale nedostal zpět ani jednu korunu. Proto chceme hloubkový audit fungování Krajské nemocnice Tomáše Bati.

Občané musí vědět, kde se ztrácejí stovky milionů, které kraj do nemocnice neuváženě pumpuje. S tím je spojena i výměna vedení nemocnice, které současnou situaci nezvládá. V dalších krajských nemocnicích to funguje, tak proč ne ve Zlíně? Do vedení nemocnice musejí přijít odborníci a krizoví manažeři, kteří ji stabilizují. Pokud je nemocnice nemocná, nemůže sama dobře léčit. Nikdy se ale nevyléčí tím, že za ni bude její dluhy platit někdo jiný. Musí sama odpovědně hospodařit.

Stovky milionů, které kraj nemocnici daroval, mohly být využity jinde, efektivně a s rozumem. Současná krajská koalice razí staré dobré „zdroje jsou". Není divu. Stačí se podívat, kolik (ex)komunistů v ní sedí. S tímto stylem vedení ale zdroje dojdou. Když kraj budou řídit schopní a rozumní lidé a ve vedení krajské nemocnice budou pracovat odpovědní lidé, pak se nám tu bude všem lépe žít. Rozhodnutí je na Vás.

5) Rozumné školství a podpora sportu

Důležitá je podpora učebních oborů a zvýšení jejich atraktivity pro studenty. Především učební obory mají v kraji svoji historii už od dob Tomáše Bati.

Jednoznačně musíme udržet současný systém školních zařízení zřizovaných Zlínským krajem, - je třeba podporovat v provozu střední školy, udržet síť gymnázií a také zařízení speciálního školství. To znamená odborná učiliště a praktické školy.

Z celkového počtu 66 středních škol je Zlínský kraj zřizovatelem 46. Zbytek jsou školy soukromé, církevní, či spadající přímo pod ministerstva. U středních škol se zvyšuje zájem o technické obory, do nichž se hlásí někde až o 50 % víc žáků, než lze přijmout. Nadále budeme pokračovat v podpoře učebních a odborných oborů a středního vzdělávání – a to z různých oblastí jako jsou elektro, strojní, zemědělství, zdravotnictví, stavebnictví či služby.

Zasadíme se o optimalizaci sítě středních škol, s výhledem na zvyšování počtu technických oborů. Intenzivně podpoříme spolupráci mezi školami a příslušnými firmami, které nabízejí studentům budoucí zaměstnání (odbornost). Zaměříme se na větší efektivitu v systému prospěchových stipendií. Prosadíme vyšší mzdy pedagogů (motivace).

Jelikož je kraj zřizovatelem praktických a speciálních škol, dotýká se nás současný problém inkluze. Zlínský kraj patří mezi největší kraj s touto sítí škol, má jich celkem 21.

Zasadíme se o zachování praktických a speciálních škol pro žáky s handicapem. Tím usnadníme a zkvalitníme život rodičům a dětem s postižením. Chceme změnu legislativy v průběhu dvouletého přechodného období, týkající se opatření ministryně školství, kterým se mění od 1. 9. 2016 RVP (rámcový vzdělávací program) pro základní vzdělávání, a tím dochází ke speciální úpravě školních vzdělávacích programů praktických škol.

Podpoříme ředitele a učitele těchto škol - jsou to lidé kvalifikovaní v oboru speciální pedagogika. Zajistíme podporu jak pedagogů základních škol, tak i speciálních pedagogů, kteří si svobodně zvolili své povolání, a tato svoboda výběru povolání se danou legislativou narušuje. Zasadíme se o zlepšení komunikace školského úřadu s řediteli škol (ta dnes téměř nefunguje). Zabráníme neefektivnímu využití finančních prostředků z EU a budeme hledat jejich lepší využití.

Sport je nedílnou součástí našeho života. Kraj se jako jedna z institucí podílí na jeho financování. Proto podpoříme modernizaci stávající a budování nové sportovní infrastruktury v kraji. Zaměříme se především na mládežnický sport, který má v našem kraji velký potenciál. Chceme investovat především do našich dětí a budoucích generací. Rovněž podpoříme rozvoj hromadného sportu pro všechny.

6) Kraj přívětivý nejen k seniorům

V roce 2015 vynaložil Zlínský kraj na sociální služby 610 miliónů korun. Nejedná se jen o celkovou sumu peněz, která se nakonec dostane ke klientům a poskytovatelům sociálních služeb, ale i o to, kdy se k nim peníze dostanou. Problémem je nejistota pramenící z dofinancování služeb a jeho nedostatečnost. V jiných krajích to funguje lépe, tak proč to nedělat odpovědněji i u nás.

Ve Zlínském kraji je nejvyšší počet neuspokojených žadatelů o umístění do domovů pro seniory, a to celých 71,6 %. Kraj přitom odmítá financovat alternativní způsoby, kterými bychom se mohli o seniory postarat. Do domovů pro seniory jdou často lidé, kteří by byli schopni zůstat doma, pokud by za nimi mohla pravidelně docházet a starat se o ně pečovatelská služba. Nebo by měli mít možnost navštěvovat denní stacionáře pro seniory. Je tedy úkolem kraje, aby vytvářel účinný motivační tlak na obce, aby vytvářely podmínky pro rozvoj terénních sociálních pečovatelských služeb. Péče o občana seniora v jeho přirozeném domácím prostředí je vždy mnohonásobně levnější než pobytové služby. Také proto přispějeme k rozvoji většího počtu tolik potřebných denních stacionářů pro seniory, na jejichž provozu se musejí podílet větší mírou i sami klienti a jejich rodiny.

Chceme dlouhodoběji stabilizovat poskytování služeb ve Zlínském kraji a vytvořit tak lepší podmínky pro kvalitní a svědomité poskytovatele sociálních služeb. Nastavíme pravidla (jednotnou krajskou metodiku) pro spolufinancování sociálních služeb ve Zlínském kraji (solidárně nastaveno fixní částkou, dotace na lůžko, na úvazky, apod.). Na tomto nastavení se musí především dohodnout ti, kdo disponují veřejnými prostředky – MPSV, kraj, města a obce. Tím by nemuseli poskytovatelé každoročně při nedůstojném přesvědčování obcí vyčíslovat obcím, kolik péče jejich občanům poskytli. Cílem je víceletý způsob financování sociálních služeb.

Budeme lépe hájit zájmy klientů sociálních služeb tím, že prosadíme vytvoření tripartity ve Zlínském kraji. Tu by měli tvořit kraj, jednotlivé obce s rozšířenou působností a poskytovatelé sociálních služeb (kteří mají reprezentovat i zájmy klientů). Je třeba pravidelně zvát k zásadním rozhodnutím zástupce poskytovatelů a klientů, což se v mnoha případech dosud neděje.

Nebudeme podporovat 2 kategorie klientů – klienty, o které pečují příspěvkové organizace kraje a klienty, o které pečují za jiných podmínek (platy, vybavení, investice) neziskové organizace. Cílem je kvalita a zároveň i hospodárnost poskytovaných služeb pro všechny klienty sociálních služeb.

Prosadíme vytvoření personálních standardů sociálních služeb. Tím chceme podpořit spravedlivější podmínky pro poskytování sociálních služeb.

Máme před sebou také dlouhodobější úkol účinného jednotného sběrného místa pro zasílání dat a jiných podkladů, které musí poskytovatelé zasílat na nejrůznější instituce. Cílem je nezatěžovat neúměrně, zbytečně a opakovaně poskytovatele povinností posílat a vykazovat informace o své činnosti celé řadě institucí. Tak se budou moci více věnovat svému poslání: péči o své klienty.

Budeme směřovat péči co nejvíce za klientem. Příkladem jsou terénní sociální služby - domácí péče, domácí hospicová paliativní péče, odlehčovací služby, denní stacionáře. Cílem je, aby mohli lidé žít co nejdéle doma, pokud se tak rozhodnou. Měli by mít lepší podmínky než dosud pro dožití v prostředí, které znají. Podporujme ta lůžková zařízení, která mají schopnost přizpůsobit se flexibilně zdravotnímu stavu v důsledku věku, chronického nebo náhlého stavu klienta.

Podpoříme pečující rodiny, a tím pomůžeme ukázat význam mezigenerační solidarity. Rodiny stále častěji volí péči o těžce nemocného či umírajícího rodinného příslušníka doma. Především na venkově. Ve městech se setkáváme spíše s opačným trendem. Je tedy nutné poskytnout těm, kteří chtějí o své příbuzné pečovat, zázemí a především efektivní poradenství – poradenská centra pro pečující rodiny.

Ve Zlínském kraji je třeba více podporovat odborné sociální poradenství, které dokáže efektivně lidem pomáhat v boji s jejich dluhy, s hledáním práce a povede je k větší samostatnosti a odpovědnosti. Největší význam poradenství je však v oblasti prevence. Budeme podporovat i další formy sociální prevence, a to včetně prevence primární na školách, které by měly mít vypracované minimální programy sociální prevence, a tyto programy s podporou kraje účinně realizovat. Školy vedené snahou ušetřit na nepravém místě často zajišťují obsahy programů prevence z vlastních personálních zdrojů místo toho, aby zvaly profesionály na danou oblast zvenčí (protidrogová politika a další programy).

Vzhledem k výše uvedenému chceme posílit výdaje kraje na sociální služby, a to jak na péči, tak na sociální prevenci a omezovat bezmyšlenkovitou a nesystémovou podporu aktivit a služeb v sociální oblasti. Působit chceme jak v rámci kraje, tak celostátně, v součinnosti s ostatními kraji zejména v oblasti zákonodárné iniciativy kraje v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR. Chceme omezit demotivující zneužívání sociálních dávek a podpory jak lepší právní úpravou, tak účinnější kontrolou. Ušetřené prostředky se tak dostanou k těm, kteří naši pomoc opravdu potřebují.

Kraj, do kterého je jak a za čím přijet

7) Kvalitní veřejná doprava a dopravní obslužnost

Zlínský kraj má nelichotivé předposlední místo ve statistikách nehodovosti. To současné vedení kraje „řeší" jednoduše. Nechalo si vypracovat studii, podle které by v roce 2020 mělo na silnicích zemřít 17 osob. Pokud bude na silnicích zmařeno 17 lidských životů, tak je to podle vládnoucí koalice úspěch. Jen aby jim řidiči ty statistiky dodržovali. Důležitá je prevence a kvalitní infastruktura, ne statistika dělaná od stolu. Proto se musíme soustředit na dopravní uzly a podporovat důležité a efektivní projekty.

V oblasti veřejné dopravy budeme usilovat o zlepšení návaznosti systému veřejné dopravy. Důležitá je zejména koordinace jízdních řádů v dopravních uzlových bodech a provázanost s veřejnou linkovou dopravou. V souvislosti s rozšířením počtu dopravců v dálkové železniční přepravě budeme věnovat pozornost také zlepšení návaznosti jejich jízdních řádů na dopravní systémy krajských center.

Kvalitní dopravní obslužnost je základním předpokladem k rozšíření využívání veřejné dopravy a umožňuje snížení podílu individuální dopravy, která je z perspektivního pohledu v mnoha ohledech problematická. Budeme usilovat o zlepšení dopravní obslužnosti v odlehlých částech našeho kraje.

Kvalitní a dostatečně rozsáhlá infrastruktura je klíčovým faktorem pro všechny oblasti dopravy. Velký důraz budeme klást na včasné a kvalitní opravy krajských silnic se zřetelem na význam účelnosti a na efektivitu vynakládaných veřejných financí. V rámci krajských kompetencí budeme poskytovat maximální podporu výstavbě rychlostní silnice R55 na ose Otrokovice – Napajedla – Staré Město. Za důležitý považujeme také rozvoj infrastruktury směrem k posílení cestovního ruchu a volnočasových aktivit, tedy rozšiřování cyklostezek a podpora vodní dopravy. Povedeme jednání o možnostech změn týkajících se letiště Kunovice s cílem, aby se kraj mohl podílet na jeho řízení a rozvoji. Letiště Kunovice má potenciál stát se významnou vstupní branou do našeho kraje.

V neposlední řadě se musíme zaměřit na budování cyklostezek a na propojování jednotlivých měst. Cyklodopravou neděláme jen něco pro sebe, ale také pro životní prostředí a pro budoucí generace. Právě cyklodoprava a hromadná doprava mohou přispět k tomu, abychom si i v budoucnu mohli užívat krásnou přírodu našeho kraje. Stačí jen použít sílu rozumu.

8) Moravská kultura

Kultura je důležitou součástí moderní společnosti, která dokládá vyspělost každého národa či jeho oblastí. Zlínský kraj je uměle vytvořený samosprávný útvar, na jehož území leží několik specifických kulturních a folklórních oblastí.

Kulturu ve Zlínském kraji můžeme rozdělit do tří oblastí. 1. Zajištění existence a zkvalitnění provozu i aktivit organizací zřizovaných Zlínským krajem. 2. Zajištění podpory a rozvoje kulturního života v obcích a městech, tedy místní kultury. 3. Opravy, údržba a postupné oživování památkových objektů či krajinných prvků. Včetně objektů, které nejsou v majetku Zlínského kraje a významnou měrou dotvářejí místní tradice, vypovídají o historii a podporují svou existencí společenský život.

Je třeba zvýšit finanční podporu z Fondu kultury Zlínského kraje do oblasti místní kultury nejen minimálně na úroveň roku 2009 ale jednoznačně více, a to na 20 až 25 milionů korun ročně. Místní kultura je základem kulturního a společenského dění v jednotlivých obcích. Souhrn místních kulturních aktivit dává kraji a jeho obyvatelstvu celkový charakter, na který můžeme být právem hrdi. Mělo by se nám společně dařit žít a ukazovat naše tradice příchozím způsobem srozumitelným, neokázalým a přitom přitažlivým.

V rámci podpory místní kultury se zaměříme na specifické věkové skupiny i na alternativní projekty. Podpoříme zajímavé a kvalitní projekty nejen finanční dotací, ale také spolupořadatelkou pomocí či propagací v rámci krajských mediálních výstupů.

V rámci pomoci udržení pestrosti spolkového života podpoříme z části Fondu kultury – nový grantový projekt - aktivity místních spolků a jejich činnost. Budeme pokračovat v metodické, finanční i jiné podpoře knihoven v městech a obcích.

Vytvoříme koordinační orgán, který zmapuje místní kulturní aktivity, nastaví pravidla spolupráce mezi nimi a navrhne možnosti i pro „periferní" oblasti.
Podpoříme i tradiční rukodělné produkty a jejich výrobce, potravinářská specifika a jejich producenty a místní akční skupiny působící v oblasti kultury a cestovního ruchu.

Budeme pokračovat ve spolupráci s obcemi, městy a s církvemi v programu Otevřené brány, který chceme rozšiřovat. Budeme podporovat projekt Noc kostelů. Budeme propagovat další podobné projekty, jako jsou poutních stezky a poutní místa a spolupracovat na jejich rozvoji.

Zlínský kraj zřizuje organizace jako Baťův institut, Krajské kulturní a vzdělávací centrum, Filharmonii Bohuslava Martinů, Hvězdárnu Valašské Meziříčí, Krajskou galerii výtvarného umění, Krajskou knihovnu Františka Bartoše, Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně, Muzeum Kroměřížska, Muzeum regionu Valašsko a Slovácké muzeum v Uherském Hradišti.

Zajistíme provoz a opravu památkových objektů v majetku kraje a bude-li to pro kraj výhodné, zapojíme do jejich provozování i soukromé subjekty.

Vytvoříme smysluplný program v rámci Fondu kultury Zlínského kraje na obnovu místních památek. Podpoříme tak obnovu a využívání objektů, které mají význam pro regionální dění a udržení historického povědomí a tradic, a to i v malých obcích nebo menších městech.

V rámci podpory cestovního ruchu budeme spolupracovat s vlastníky místních památek a podporovat jejich propagaci a návštěvnost.

9) Turismus a zachování životního prostředí

Zlínský kraj zřizuje centrálu jihovýchodní Moravy, jež má na starosti propagaci našeho kraje u nás i v zahraničí. Je však třeba podpořit místní aktivity, které vznikají nebo mohou vzniknout z aktivit podnikatelských subjektů či měst a obcí.

Vytvoříme program pro podporu destinačních managementů v jednotlivých oblastech – Zlínsko a Luhačovické Zálesí, Slovácko, Kroměřížsko a Valašsko, popř. dalších oblastí, jež představují určitou krajinnou nebo společenskou lokalitu. V případě vzniku dalších managementů budeme koordinovat jejich funkci a dbát na jejich propagaci a podporovat finančně jejich provoz.

Budeme spolupracovat s městy a obcemi v rámci jejich partnerské spolupráce s městy a regiony u nás a v zahraničí. V rámci partnerských vztahů měst a obcí budeme propagovat i Zlínský kraj či jeho části.

V rámci propagace kraje se zaměříme především na Evropu a její západní, jižní a severní oblasti a také země Visegradské čtyřky. Je nutné vyvážit investice a aktivity směřované doposud na východ a na Čínu s těmi, jež by měly jít do spolupráce s evropskými státy a zeměmi, s nimiž máme historické a společenské vztahy.

Omezíme financování projektů směřujících na vytváření imaginární spolupráce s Čínou nebo Ruskem a větší část budeme směřovat do spolupráce a prohlubování vztahů s evropskými zeměmi a okolními státy.

Budeme pružněji jednat s investory, kteří mají zájem přijít se svými záměry do Zlínského kraje a hledat pro ně vhodné lokality a podmínky – v rámci takzvaných brownfields (nevyužívaných území) nebo doposud vybudovaných průmyslových lokalit kraje nebo měst. A to jak v rámci odborů krajského úřadu, tak i servisních organizací (odstrašující příkladem současného stavu i minulých let je například Strategická průmyslová zóna Holešov).

Zlínský kraj má na svém území nejmenší zastoupení národních přírodních rezervací, národních přírodních památek, přírodních rezervací a přírodních památek v České republice. Ty plní ekologickou a estetickou funkci, zároveň mohou sloužit k podpoře cestovního ruchu. Zasadíme se o rozšíření těchto oblastí. Nechceme kanál Dunaj-Odra-Labe, který by jen hyzdil tvář krajiny Zlínského kraje. Jedná se o hloupý a megalomanský projekt.

Zasadíme se o rozvoj hromadné dopravy a cyklodopravy, která je k životnímu prostředí šetrnější tak, aby bylo zachováno pro naše děti a budoucí generace.

Zlínský kraj má na víc

Volební komise: Zapojte se do spravedlivého sčítání hlasů

Volební komise: Zapojte se do spravedlivého sčítání hlasů

Chcete se podílet na dodržování zákonného a spravedlivého průběhu krajských voleb? Pak je právě pro Vás určena možnost zasednout v okrskových volebních komisích za TOP 09. 

Celý článek
Baroň: O osudu Velkého kina se rozhodne v červnu
26. 5. 2016

Baroň: O osudu Velkého kina se rozhodne v červnu

„Velké kino je významná funkcionalistická památka a srdeční záležitost mnohých Zlíňanů a je velice smutné, že zlínská radnice svou liknavostí při správě městského majetku dopustila tuto situaci, kdy reálně hrozí jeho zbourání," říká na videu webu www.argumentor.cz Milan Baroň, předseda TOP 09 Zlín.

Celý článek
Navrátil: Kraj nesmí přicházet o lidi
24. 5. 2016

Navrátil: Kraj nesmí přicházet o lidi

„Chceme, aby se Zlínský kraj stal místem, které budou lidé nejen rádi navštěvovat, ale kde budou rádi žít. S ohledem na to, že se kraj dlouhodobě vylidňuje, je naším hlavním úkolem vytvořit co nejlepší podmínky pro rodinný život a podnikání v kraji. Chceme, aby nám mladí lidé neodcházeli hned po škole jinam, ale aby zůstávali v našem kraji a zakládali zde své rodiny a firmy. To by měl být náš hlavní úkol v příštích letech," říká lídr TOP 09 a kandidát na hejtmana Zlínského kraje Vlastislav Navrátil.

Celý článek
Baroň: Nedopusťme, aby Velké kino spadlo
9. 5. 2016

Baroň: Nedopusťme, aby Velké kino spadlo

Kvůli nečinnosti magistrátu je Velké kino ve Zlíně v dezolátním stavu. TOP 09 vyzývá odpovědné politiky, aby udělali vše pro jeho zachování, včetně potřebných investic. O pomoc se záchranou památek žádá TOP 09 podpisovou akcí také občany.

Celý článek
Navrátil: Vsetín se do voleb opravy nadjezdu nedočká. Kvůli liknavosti kraje
6. 5. 2016

Navrátil: Vsetín se do voleb opravy nadjezdu nedočká. Kvůli liknavosti kraje

Před dvěma měsíci jsem se společně s Vámi ptal, jestli kraj čeká s opravou nadjezdu Pionýrů ve Vsetíně na krajské volby nebo na to až nadjezd sám spadne. Na volby nejspíš čekal, aby si „nahnal politické body". Občané se do voleb ale jeho opravy stejně nedočkají. Kvůli liknavosti kraje a pozdnímu zadání veřejné zakázky teď bude nadjezd další rok chátrat.

Celý článek
Nechceme vládu komunistů, stojí na prvním billboardu TOP 09
18. 4. 2016

Nechceme vládu komunistů, stojí na prvním billboardu TOP 09

„Prahu okupovaly vlajky komunistické Číny, ale v našem kraji komunisti dokonce vládnou, a my se na to snažíme upozornit na vůbec prvním předvolebním billboardu, který jsme v republice před krajskými volbami vylepili. Nedopustíme, aby u nás komunisti vládli i po podzimních krajských volbách," říká Vlastislav Navrátil, lídr TOP 09 v krajských volbách.

Celý článek
Navrátil: Hejtman má dobře hospodařit, ne jen odpouštět dluhy
6. 4. 2016

Navrátil: Hejtman má dobře hospodařit, ne jen odpouštět dluhy

Krajské zdravotnictví ve Zlínském kraji na tom není zrovna nejlíp a utápí se v dluzích. Hejtman Mišák (ČSSD) se rozhodl, že nemocnicím promine dluh ve výši skoro 200 milionů korun. Místo systémového řešení tak udělal jen populistický tah před krajskými volbami.

Celý článek
Seifert: Je ostuda, že Holešov nevyvěsil vlajku Tibetu
11. 3. 2016

Seifert: Je ostuda, že Holešov nevyvěsil vlajku Tibetu

„Je to u nás jako na houpačce. Jednou tu vlajka visí, podruhé zase ne. Myslím, že v této otázce, týkající se lidské svobody, by měla společnost vystupovat jednotným způsobem," říká starosta Holešova za TOP 09 Rudolf Seifert.

Celý článek
Navrátil: Hejtman se nemůže před lidmi schovávat
15. 2. 2016

Navrátil: Hejtman se nemůže před lidmi schovávat

Transparentní kraj bez vlády komunistů, který s lidmi skutečně komunikuje a odpovědně hospodaří s penězi. Takovým ho chce mít komunální politik Vlastislav Navrátil, který nově kandiduje jako lídr TOP 09 v krajských volbách ve Zlínském kraji.

Celý článek
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme