Slavík: Všechno má své meze. Votičtí už nebudou dál trpět stavbou koridoru.

11. 6. 2021

Prach a hluk doprovázející výstavbu IV. železničního koridoru znepříjemňuje život lidem žijících ve Voticích a okolních obcích. Především prašnost způsobuje přeprava materiálu z lomu na Beztahově. Sypký žulový prach totiž zčásti nekončí na místě určení, ale už v ulicích města.



„Tuto problematiku opakovaně řeším se všemi zainteresovanými stranami včetně lomu. Někdy při tom dochází i k ostré výměně názorů, kdy se snažím zastat obyvatel, kteří dopravou a znečištěním velmi trpí. Vím, že tak velká stavba si vyžaduje určitou trpělivost i oběť, ale všechno má své meze,“ vyjádřil se votický starosta Jiří Slavík (TOP 09).


Budou kropit náklad


Před nedávnem se proto uskutečnilo z iniciativy společnosti Compag Votice, která zajišťuje ve městě také údržbu komunikací, jednání o úklidu přepravních tras z lomu na stavbu koridoru. Společnost totiž není kvůli velké frekvenci nákladních aut schopna zajistit trvale čistou vozovku.

Podle Jörga Wilda, ředitele pro oblast lomů a pískoven firmy Zapa beton, která provozuje lom na Beztahově, musí řidiči už od loňska před výjezdem z lomu zaplachtovat vozidla. „V přípravách je ale také skrápěcí rampa nad silniční váhou, kterou budeme zkrápět náklad vozidlům, která nejsou z technických důvodů vybavena plachtou. Uvedení do provozu máme v plánu na přelomu června a července,“ uvedl ředitel pro oblast lomů a pískoven.


Prašnosti v ulicích se podle něj lom snaží zabránit také tím, že jimi projíždí kropící vůz, a ten kropí i uskladněný materiál, který vítr čas od času rozfoukává. Zapa Beton podle Wilda také spolupracuje právě s Compagem Votice a přispívá mu na úklid nemalé částky.


Náklaďáky ničí silnice


Dalším problémem stavby koridoru je, že těžké vozy ničí silnice. Například nájezd u Nazdic bude nutné zpevnit a uklízet častěji. Votičtí tam také požadují vznik tzv. oklepové plochy, kde by se z kol aut dostal v době vlhka nalepený materiál. Ten totiž jinak opadává až při jízdě po silnici. Jörg Wild k tomu uvedl, že nákladní auta ke stavbě IV. železničního koridoru míří přes Votice velice málo. Po dohodě s městem a stavební firmou jezdí cestou ústící za mostem u Nazdic.

Voticím se uleví už brzy. Betonárna vedle lomu je v útlumu a od začátku velkých prázdnin bude udržovaná jen jako záložní. „Změna by měla být citelná v červnu, kdy přestanou navážky písku, cementu a kameniva z jiných oblastí a rovněž průjezdů mixů či jiných vozidel převážející beton. Sníží se tak i znečisťováni společného výjezdu betonárny a lomu,“ uzavřel Wild.

Převzato z: Benešovský deník

Štítky