Schweigstill: Stavba obchvatů by měla začít během několika let

19. 10. 2015

Mělník spolu se šesti obcemi založil spolek, jenž se pustí do bitvy o obchvaty. Čtvrtstoletí, tak dlouho obce na hlavní silnici I/16 mezi Mělníkem a Mladou Boleslaví čekají na vyřešení úmorné dopravní zátěže. Každý den přes ně proudí tisíce osobních a nákladních automobilů. 

„Situace je zoufalá. Při posledním měření bylo napočítáno kolem deseti tisíc vozidel, která přes naši obec projedou za jediný den. My přitom máme jen pět metrů širokou silnici a velké automobily se tudy dostávají jen stěží," upozorňuje starostka Jizerního Vtelna Marie Huková. 

Podobné problémy trápí i dalších šest obcí ležících na této silnici první třídy. Rozhodly se, že už nebudou déle čekat a vytáhly do boje za vybudování obchvatů. Za tím účelem založily spolek obcí. Krom Mělníka se v něm sešly Malý Újezd, Liblice, Byšice, Mělnické Vtelno, Bezno a Jizerní Vtelno. „Doufáme, že nám spolek a s ním spojené memorandum pomůže v přípravě obchvatů a budeme tak mít mnohem větší údernou sílu,“ říká starostka Mělnického Vtelna Hana Rašáková. 

Iniciátorem spolku bylo podle mělnického místostarosty Milana Schweigstilla město Mělník. „O projektu jsme již jednali s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, které nám sdělilo, že je připraveno začít se stavbou obchvatů během několika let,“ uvedl Schweigstill. Projekt obchvatů podle Schweigstilla vznikl již zhruba před dvaceti lety, spolek jej proto nyní jen oprášil. Náklady jsou zatím neznámé. Snaze obcí již podle Hukové vyjádřilo podporu nejen ŘSD, ale také kraj a ministerstvo dopravy. 
„Když budu optimistka, tak si myslím, že by se se stavbou mohlo začít v roce 2020,“ domnívá se starostka Jizerního Vtelna Rašáková. 

Všech šest obcí spolku již s obchvaty počítá ve svých územních plánech, pozadu je jen Mělník, který se připravuje na dvě možné varianty obchvatu. Dle Schweigstilla jedna varianta obchvatu vede mezi Neuberkem a Chloumkem a druhá počítá s umístěním silnice podél železniční trati. Bezesporu nejproblematičtějším úsekem 29 kilometrů dlouhé trasy je právě Jizerní Vtelno. V této části projekt počítá s 213 metrů dlouhým tunelem, který by vedl pod zdejším zámkem Stránov. „Na obchvat již máme záměr, který v červnu schválilo ministerstvo dopravy. Teď se u nás připravuje geologický a archeologický průzkum,“ přibližuje Huková. 

Jak těžké je žít u zmíněné dopravní tepny, dobře ví i Jaroslav Peleška, starosta Malého Újezdu, pod nějž spadá silnicí rozpůlená Vavřineč. „Výstavba obchvatu je pro nás opravdu důležitá. Část obce Vavřineč se nám kvůli této silnici vylidňuje,“ stěžuje si starosta. 

Viktor Votruba

Zdroj: 5plus2; 16.10.2015; rubrika / pořad: Mělnicko

LeTOPisy TOP 09 Středočeského kraje

Letopis podzim 2016

Copyright © 2009-2019  TOP 09  |  Všechna práva vyhrazena

Nastavení cookies |  Osobní údaje |  Informace o webu |  Mapa stránek

Jiří Pospíšil:Jsme jediná pravicová proevropská strana.
Děkujeme