Reklama na pozitivní účinky potravin až na základě studií

5. 8. 2013

Přísná pravidla pro reklamu na potraviny, kdy pozitivní účinky výrobků musí dokázat studie. Tak zní ve zkratce nařízení Evropské komise, které začalo platit koncem loňského roku. Poslanec Bořivoj Šarapatka uvedené opatření vítá. Mnoho našich spoluobčanů ve snaze o zdravý životní styl snadno podlehne svodům reklamy. Vydaným nařízením snad dojde v budoucnu k úbytku líbivých sloganů a prodej potravin se stane více kolbištěm kvality než dovedností marketingových mágů. Požadavek na doložené informace má slibný potenciál prospět v mnoha směrech – vydělají samozřejmě konzumenti, nyní snad zbavení iluzí. Potraviny jako výsledek poctivé práce více než schopností chemiků a bioinženýrů budou bonusem pro zemědělce a poctivé producenty.

Poslanec prof. Bořivoj Šarapatka upozornil ještě na jeden aspekt uvedeného opatření, a to při produkci a prodeji biopotravin. Některá pozitiva produkce biopotravin jsou zřejmá, přesto se v jejich celkovém hodnocení projevuje řada nejasností a dohadů. Tvrzení o přínosu biopotravin by tak měla být rovněž podrobována zkoumání, aby rozhodnutí mohlo být vyřčeno na základě jasných výsledků vědeckých studií. Seriózní výzkum by mohl korigovat výroky nekritických zastánců, stejně jako vyvrátit námitky skeptických odpůrců. Tímto způsobem by mohly biopotraviny jen a jen získat. Ostatně profesor Šarapatka je přesvědčen, že díky nutnosti prokazovat pravdivost tvrzení v reklamě to platí o potravinách obecně. A ve výsledku na tom získáme především my, konzumenti.

Prof. Ing. Dr. Bořivoj Šarapatka, CSc. poslanec a profesor Univerzity Palackého v Olomouci
Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme