Srovnání spotřeby při jízdě přes centrum a přes plánovanou tangentu

3. 8. 2020

Západní tangenta v Jablonci nad Nisou již byla zmiňována několikrát. Pojďme se na ní podívat z ryze praktického hlediska. Každý z nás, kdo máme řidičský průkaz a nejspíš i neřidiči víme, že jedeme-li po dálnici, je spotřeba nižší, nežli po městě, kde neustále podřazujeme nebo se rozjíždíme. Zvláště u rozjezdu stoupá spotřeba. Se zvýšenou spotřebou jde ruku v ruce také zvýšená spotřeba emisí do ovzduší. Pro srovnání jsem zvolil start před budovou bývalé porodnice a cíl pak na kruhovém objezdu u firmy Technology. Jedna cesta vede přes centrum, kde máme jedno přibrždění na padesátce na okraji obce, pak možná nějaká červená u Kauflandu, další rozjezdy u kruhových objezdů, další semafor u polikliniky v poštovní ulici, nějaké ty přechody atd.

Další cesta vede plánovanou tangentou, kam do stejného cíle dorazíte v konstantní rychlosti bez nutnosti neustálého přeřazování rychlostí, brždění a opětovného rozjíždění. Jako auto jsem zvolil Škodu Octavii 1,6 TDI s deklarovanou spotřebou uvedenou v tabulce. Dále pak vidíte rozdíl ve spotřebě při průjezdu 500/100/1500 aut za den vyjádřené v litrech a v penězích. Cena je samozřejmě orientační. Jak sami vidíte, tangenta má v tomto ohledu jistě pozitivní přínos jak pro občany - snížením jejich nákladů na dopravu, tak i pro ekologii - snížením emisí. Proto TOP 09 Jablonec nad Nisou podporuje vznik této tangenty.

Srovnání spotřeby při jízdě přes centrum a přes plánovanou tangentu:

Ondřej Bašus, předseda RO TOP 09 Jablonec nad Nisou

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme