Kudy cesta nevede

aneb: mýtné z dvouproudých silnic by mělo být příjmem kraje

19. 3. 2012

Dálnice od Prahy stále končí před Hradcem Králové. Na její další pokračování alespoň ve formě čtyřproudé rychlostní silnice do Polska si asi pěkných pár let počkáme. Na hlavní silnici od Hradce Králové až po Náchod se však vybírá elektronické mýtné za nákladní vozidla a autobusy. Dopravci se snaží na tomto mýtě ušetřit, a proto placenou silnici objíždějí po úzkých silnicích okresního charakteru, které nejsou určeny pro takové množství nákladní, především kamionové dopravy. Můžeme je potkávat na trasách z Hradce Králové přes Černilov a Nové Město nad Metují do Náchoda nebo z Hradce Králové do Jaroměře přes Libřice, nebo přes Rusek.

Důsledkem jsou rozbité silnice, jejichž opravy musí platit kraj, který je jejich správce. Dochází k ohrožení chodců, cyklistů a posádek osobních vozů na objízdných trasách a v přilehlých částech Hradce Králové, vznikají škody na budovách a je neúměrně zatěžováno životní prostředí.

Objíždění placené silnice je pouze ekonomická reakce a přirozená snaha dopravců ušetřit svoje finanční prostředky, zrušení mýta na hlavní silnici je v tuto chvíli asi nereálné. Tento problém však existuje i v jiných částech našeho státu, a proto by se měla nová krajská zastupitelstva, která budou tentokrát složena i ze zástupců TOP 09 a Starostů, zasadit o změnu toku vybraného mýtného.

Navrhujeme proto, aby mýtné vybrané z dvouproudých silnic bylo alespoň částečně příjmem kraje, na jehož území leží. Ten by pak z něho opravoval poničené silnice a rovněž by z něj mohl přispívat obcím ležícím na hlavní silnici i na objízdných trasách.

Milan Sommer
MO TOP 09 Hradec Králové

Copyright © 2009-2019  TOP 09  |  Všechna práva vyhrazena

Nastavení cookies |  Osobní údaje |  Informace o webu |  Mapa stránek

Jiří Pospíšil:Spolupráce středopravicových stran musí začít hned.
Děkujeme