Hradecké obchodní zóny propojí v příštím roce nová silnice

3. 10. 2017
Motoristé a řidiči městské hromadné dopravy se zatím mezi zónami musí „prokousat“ přes rušnou Hradubickou silnici. „Uvažované propojení mezi Tescem a Makrem by v budoucnu mělo sloužit například i pro hradecký Dopravní podnik, který by sem měl poslat linku dvanáct. Navíc je tato stavba jedním z klíčových požadavků březhradské komise místní samosprávy,“ uvedl náměstek primátora JindřichVedlich s tím, že na tomto propojení se budou podílet i stávající obchodní domy, které v obou zónách sídlí.

BEZ NAJÍŽDĚNÍ NA HRADUBICKOU

Pokud se však jednání s Tescem zadrhnou, počítá radnice s etapizací stavby. Pro potřeby prodloužení stávajícího stavebního povolení minulý týden zastupitelstvo města prodloužilo platnost potřebných majetkových smluv. Uvažovaná spojnice však není jedinou vizí v této lokalitě. Do budoucna totiž město uvažuje o jejím prodloužení tak, aby hlavně autobusy nemusely najíždět na Hradubickou a přímou cestou z Jungmannovy ulice najížděly k Tescu a dále do Makra. To je však podle Jindřicha Vedlicha hudba vzdálenější budoucnosti a souvisí s výstavbou takzvané Jižní spojky. Tedy silnice od Bláhovky přes Temešvár, okolo Borovinky až na Hradubickou, kde by vyústila u stávající benzinové pumpy. „Právě spojnice mezi Jungmannovou ulici a Tescem je z tohoto důvodu velmi potřebná. Pro bezpečnost provozu je totiž daleko bezpečnější a elegantnější,“ dodal náměstek. Pokud vše půjde podle plánů, začne se na jižní spojce pracovat za deset let. Hotovo by pak mohlo být o dva roky později. Deník o tom na začátku roku informoval referent ŘSD Michal Doubek. Právě ŘSD je investorem této stavby, jejíž cena převyšuje 1,6 miliardy korun. Stávající územní plán Hradce Králové s jižní spojkou počítá jako se stavbou veřejně prospěšnou, a to proto, že její význam nespočívá pouze v ulehčení dopravy pro město, ale úlohu zde hraje i ekologická funkce. 

Rychnovský deník

Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme