Tichý: Tragika dopravní infrastruktury

Ta nespočívá pouze v problematice nekoncepčnosti v otázce řešení mýtného na silnicích I. třídy. Jde o to, že stát i potažmo kraj naprosto ignoruje své vlastní občany. V oblasti průmyslové zóny kvasinské automobilky to sledujeme denně. 

24. 7. 2019

Na tento prudký rozvoj nebyl stát, ani kraj vůbec připraven. Nebyla vytvořena dostatečná dopravní infrastruktura na počátku a teď se to už nedá dohnat. Kompetentní rozhodovací orgány jsou svázány vlastními komplikovanými procesy. Byrokracie tak vítězí nad zdravým rozumem, vítězí nad vlastním občanem. Nad jeho zdravím, poškozuje jeho majetek. Proč je preferován nad zdravím občanů zájem ekonomický, zájem kapitálu? I proto se Častolovice staly nechtěně „křižovatkou kamionů“!

Silnice I. a II. třídy tam, a nejen v okolí nejsou svými parametry dimenzovány na těžké kamionové soupravy. Proto je třeba provádět časté opravy těchto komunikací, trpí mosty a ve finále dochází z důvodů těchto oprav k zhoršování podmínek silniční dopravy i prostředí v okolí. Chybí odvaha. Odvaha ke skutečnému řešení problému. Co by pomohlo? Okamžitý zákaz dopravy nad 12 tun na silnicích II. třídy. Zákaz tranzitní dopravy nad 12 tun centrem obcí. Třeba by pak rychle „vyrostly“ tolik potřebné obchvaty a možná se i rychleji začaly stavět dálnice…!

Miloš Tichý

místostarosta městyse Častolovice za TOP 09

Štítky
Osobnosti: Miloš Tichý
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme