Vozobule: Spodní části Karlovarské třídy se může změnit v městský bulvár

10. 1. 2019

Plán proměny dopravní tepny

Jako městský bulvár by v budoucnu mohla vypadat spodní část Karlovarské třídy. Poblíž Kauflandu mají vzniknout stromořadí i tramvajová zastávka.

 PLZEŇ Do svého finále spěje v Plzni příprava projektu na výraznou úpravu prostoru v okolí kruhového objezdu na Roudné a spodního úseku Karlovarské třídy. Jedná se o záměr, který má zásadně změnit ráz oblasti. Tu v sedmdesátých letech poznamenalo vybudování široké magistrály z centra Plzně na Severní předměstí. Nyní se připravuje „zlidštění“ místa.

            K největším plánovaným změnám má patřit vyrovnání terénu na úroveň kruhového objezdu, který by ale nahradily klasické křižovatky. To znamená že tramvaje i auta už by tudy neprojížděly v zářezu. V oblasti má také vzniknout menší náměstí a počítá se s tím, že poblíž hypermarketu Kaufland bude zřízená nová tramvajová zastávka. Místem má navíc vést několik stromořadí. Oblast by tak získala městský ráz.

            Náměstek primátora pro dopravu Michal Vozobule (TOP 09) řekl, že uskutečnění plánu na proměnu prostoru na začátku Karlovarské třídy je reálné. Tvrdí, že už existuje shoda na tom, že je třeba s Karlovarskou třídou něco udělat, aby neměla charakter periférie ve středu města a vzhledem se přiblížila městské třídě.

            „Vedeme o tom debatu s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). Už delší čas se diskutovalo o tom, že by v té oblasti byla tramvajová zastávka a v souvislosti s tím vznikla myšlenka, že by se ten kruhový objezd zrušil. Nahradily by jej klasické křižovatky a přechody pro chodce,“ řekl Michal Vozobule.

            Náměstek se domnívá, že plány by mohly mít definitivní podobu po dokončení západního silničního okruhu. „Myslím, že v horizontu čtyř let by to mohlo být kompletně připravené pro investici,“ uvedl.

            Náměstek upozornil, že už dnes existuje developerský projekt na zastavení území po východní straně Karlovarské třídy mezi kruhovým objezdem a čerpací stanicí. Odhaduje se, že by zde bydlelo zhruba tisíc lidí.

            Záměr na úpravu dnes problematického území, by měl být v prvním pololetí 2019 předložený zastupitelům.

Architekt Útvaru koncepce a rozvoje Jaroslav Holler sdělil, že se změnou spodní části Karlovarské třídy počítala už územní studie z roku 2015. Původně se počítalo se zachováním kruhového objezdu. Jednou z variant bylo, že zastávka tramvají bude na úrovni okruhu v jeho středu. Postupem času se ale s ŘSD povedlo dospět k představě, že by kruhový objezd zmizel a terénní zářez pod ním také. „Dostali jsme se k tomu, že tam Karlovarská třída bude vypadat jako městský bulvár. Podařilo se nám domluvit konsensus mezi všemi aktéry. Tedy mezi Správou veřejného statku, dopravními podniky a útvarem rozvoje koncepce. Vypadá to, že se domluvíme i se zástupci ŘSD,“ sdělil Jaroslav Holler. Jednat se bude ještě se zástupci společnosti InterCora o dopravním napojení Kauflandu. Architekt upozornil, že zástupci města počítají s tím, že oblastí po její úpravě povede šest stromořadí. „Navrženou variantu bychom chtěli dopracovat do května, aby mohla být projednaná v zastupitelstvu,“ konstatoval Holler.

            Podle představ architektů Útvaru koncepce a rozvoje by v budoucnu mělo dojít k zastavění území po obou stranách spodní části Karlovarské třídy. Na západ od ní by pak mohl vniknout za novými domy velký městský park.

  Jaroslav Nedvěd       

27.12.2018    Mladá fronta DNES    str. 17    Kraj Plzeňský

ŠTÍTKY

Osobnosti:
Michal Vozobule

Copyright © 2009-2019  TOP 09  |  Všechna práva vyhrazena

Nastavení cookies |  Osobní údaje |  Informace o webu |  Mapa stránek

nEUhneme
Karel Schwarzenberg:Za demokracii a svobodu musí bojovat každá generace.
Děkujeme