TOP 09: Urychleme výstavbu nového autobusového terminálu

Pardubice musí akutně přemístit hlavní autobusové nádraží. Pozemky pod stávajícím nádražím jsou prodány a nový majitel s dalším provozem nádraží nepočítá.

15. 12. 2017

 

Hlavní autobusové nádraží v Pardubicích pravděpodobně již brzy skončí. Nádraží totiž stojí na soukromém pozemku, který nyní koupil investor pro svůj podnikatelský záměr a s dalším provozem veřejného nádraží již logicky nepočítá.

 

Pardubická TOP 09 si je dlouhodobě vědoma, že stávající autobusové nádraží je na soukromém pozemku a je vůči terminálu A (vlakové nádraží a zastávky MHD) položeno nevýhodně. Dlouhodobě proto podporujeme výstavbu nového autobusového terminálu, tzv. terminálu B, bezprostředně sousedícího s vlakovým nádražím.

 

Libor Slezák, předseda komise pro dopravu a pardubický radní za TOP 09 uvádí: “Vždy jsme podporovali realizaci Terminálu B navazujícího na Terminál A a vyústění budoucí lávky. Terminál B je výhodně položen k Terminálu A a přes budoucí lávku i s plánovaným Terminálem Jih, kde je plánován parkovací dům a obslužnost MHD. Terminál Jih je výhodně položen k sídlišti Dukla a k Terminálu Jana Kašpara na Letišti Pardubice.”

 

Je škoda, že opozice blokovala demolici nájemního domu v sousedství vlakového nádraží, který nyní stojí v cestě vybudování důstojného autobusového terminálu, a že do plánování se intenzivněji nezapojil ani kraj. Město nájemníkům navrhovalo změnu nájmu za výhodnější i s patřičnou kompenzací. Projekt nového terminálu je již hotový a to i ve variantním řešení pro případ, že by došlo k potížím s výkupem ostatních pozemků.

 

Tyto úpravy pravděpodobně povedou i ke změnám v dopravním chování. “V rámci Komise pro strategii dlouhodobě prosazuji přípravu podrobné dopravní simulace, která tyto a jiné eventuality v souvislosti s plánovanými stavbami v Pardubicích postihne a poskytne podklady pro další plánování dopravy”, doplňuje Michal Sláma, předseda komise pro strategii a místopředseda pardubické TOP 09.

 

Nebýt silného právního postavení nájemníků a masivní podpory pardubické opozice, již by došlo k demolici překážejícího objektu a Pardubice by byly na změnu autobusového nádraží připraveny.


Pardubice si nemohou dovolit zůstat bez autobusového nádraží a relokace nádraží směrem k centru by znamenala další obrovské dopravní komplikace pro celé město. Situaci tak je třeba dále řešit. "Kombinace tří terminálů (A, B a Jih) navázaných na vlakové nádraží a nového parkovacího domu na jižní straně nádraží je slibné řešení ve prospěch místních i dojíždějících občanů", předestírá možnosti řešení Libor Slezák.

Ondřej Müller, krajský manažer

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme