10. 7. 2014

Tuto otázku jsem si položil naposledy při zahájení rekonstrukce třídy Míru, kdy se na mě obraceli živnostníci zde podnikající se svými problémy a starostmi. Tyto poznatky jsem tlumočil v radě města a výsledkem mých snah bylo mimo jiné snížení nájemného o 50% v době rekonstrukce. Připadá mi to však jako řešení pouze dočasné a koncepční rozhodně není. Komunikuje vůbec v současnosti vedení města s živnostníky, zná jejich problémy, potřeby a požadavky? Navzdory tomu, co si mnozí o živnostnících myslí, já jsem přesvědčen, že jsou významnou ekonomickou silou, která ovlivňuje prosperitu našeho města.

Zapátral jsem trochu v historii a zjistil, že v roce 1933 existoval v Pardubicích Hospodářsko-politický sbor, který se scházel jednou týdně a měl svého zástupce v radě města. Řešil tak problémy živnostníků a poskytoval zpětnou vazbu vedení města.

Napadlo mě tuto tradici obnovit formou Živnostenské komise. V takovéto komisi by byli zástupci jednotlivých živností jako obchodníci, hoteliéři, provozovatelé služeb atd. Komise by v souladu se statutem ostatních komisí byla poradním orgánem rady města a jejím členem by byl náměstek zodpovědný za podporu podnikání. Komise by mohla řešit problematiku územního plánování, dopravy, parkování, pronájmu nemovitostí, plánovaných rekonstrukcí a uzavírek a další problémy, které pardubické živnostníky trápí, případně oblasti kde mohou svými zkušenostmi městu pomoci. Tento návrh bych chtěl přednést na příští radě města a nechat koaliční partnery posoudit tento nápad.

Jan Němec, Radní města Pardubice
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme