Opery v loketském amfiteátru letos zřejmě i přes neshody nakonec budou

2. 4. 2014

Rada města následně ve snaze přivézt do Lokte po dvouleté pauze opět dva klasické "kusy" dala v pondělí šéfovi umělecké agentury Janu Ježkovi na vybranou.

Vážné neshody producenta operního festivalu Jana Ježka s vedením města Loket se zdají být zažehnány. Radní minulý týden odmítli Ježkův nečekaný nápad sehrát v červenci v amfiteátru pod hradem místo klasických oper "pouze" operetu Polská krev a rockovou operu Jesus Christ Superstar. 

Rada města následně ve snaze přivézt do Lokte po dvouleté pauze opět dva klasické "kusy" dala v pondělí šéfovi umělecké agentury Janu Ježkovi na vybranou.

Buď uspořádá pod širým nebem tradiční opery či operety, a pak může v přírodním divadle dál počítat s exkluzivitou a nulovým nájemným. Nebo ať si podle vlastních představ sehraje žánrově jiná představení, ale už za běžných podmínek jako ostatní organizátoři koncertů.

Čas na rozmyšlenou má Ježek do pátku. "Myslím, že přece jen dojde ke kompromisu," řekl v úterý uznávaný umělec a držitel Ceny Thálie poté, co ho radní v hádce na zasedání zastupitelstva minulý týden označili za špatného manažera a nespolehlivého partnera.

Podle informací MF DNES Ježek pozmění repertoár. Na 90 procent do něj tedy vrátí Dvořákovu Rusalku, kterou už chtěl nechat odpočívat, protože před dvěma lety naplnila hlediště ani ne ze tří čtvrtin. A k ní zařadí ještě Nedbalovu operetu Polská krev, která letos slaví 100. výročí uvedení na českých divadelních prknech.

"Pak by mohl dál počítat s naší podporou," reagoval v předstihu na změnu radní Lokte Petr Zahradníček.

Dřívější Ježkovu nabídku s Ježíšem a Rusalkou nepovažovali místní politici za klasiku. "To nebylo ono, co jsme chtěli, co se nám líbí a na čem pan Ježek staví svou popularitu. Cílem jsou od začátku klasické opery. Přivézt do Lokte na klíč rockovou operu, to umí každý," míní Zahradníček.

Na nájemném ušetří 70 tisíc

Zamýšlí se už v předstihu nad tím, co se stane v příští sezoně, když producent ohlásil svůj festival jako bienále (kvůli krizi a odchodu sponzorů se v letech 2009, 2011 a 2013 nekonal).

"Možná by bylo dobré zařídit se podle toho a uvědomit si, že bienále není fér vůči Lokti a návštěvníkům, kteří opery vyžadují," dodal Zahradníček.

Janu Ježkovi se letos podařilo na festival od sponzorů získat 1,2 milionu korun. Původně uvažoval, že nasazením Ježíše by něco málo ušetřil a v plné parádě by ukázal Polskou krev nebo Rusalku.

Nakonec se zřejmě podřídí, i když kolem toho bylo hodně vášní. Argumentoval tím, že mu radní nemají do repertoáru co mluvit. A že si je předem jist úspěchem a vysokou návštěvností rockové opery Jesus Christ Superstar v podání Městského divadla v Brně.

Když Lokti vyhoví, ušetří prý na nulovém nájemném za amfiteátr zhruba 70 tisíc korun. "Zaplatit takové nájemné by za normálních okolností pro mě nebyl problém, letos ale možná trochu ano," poznamenal šéf umělecké agentury Jan Production. Definitivní slovo řekne v pátek.

Štítky
Osobnosti: Petr Zahradníček