Dvořák: Projekt integrovaného dopravního systému, který se nepovedl

10. 9. 2020

Co bude s Veřejnou dopravou Vysočiny? I to řešili kandidáti na hejtmana

Desítka kandidátů na hejtmana se sešla v první záříjové pondělí v Jihlavě. Nejzajímavější z probíraných oblastí byla doprava, respektive systém Veřejná doprava Vysočiny (VDV).  

Současný hejtman Jiří Běhounek (ČSSD) úvodem připomněl, že se systém integrované dopravy připravoval dvanáct let. Kraj Vysočina byl prý nejprve kritizován za to, že integraci nemá a poté za to, že jí spustil. Celý systém přitom bude nabíhat dva roky. „Nejsme Praha, Brno ani Plzeň, abychom to dokázali integrovat do jednoho místa,“ uvedl hejtman.

Největším kamenem úrazu však je sedmdesát korun na osobu, které kraj požadoval od obcí jako příspěvek na dopravní obslužnost. Řada obcí a měst včetně některých okresních smlouvu nepodepsala. „Osm procent obcí odpovědělo ano, deset procent ne a čtyři pětiny obcí vůbec nereagovaly,“ hřímal Běhounek.

Lídr za uskupení Pro TOP Vysočinu a starosta Dolní Cerekve Zdeněk Dvořák byl v roli úředníka jihlavského magistrátu a místostarosty městyse u vzniku celého systému. „Bohužel se to vůbec nepodařilo a je úplně jedno, kdo situaci nezvládl,“ prohlásil. Podle něj se pořád jen diskutovalo nad různými návrhy a pak přišel požadavek na zaplacení sedmdesáti korun. „Většina starostů nemá problém se sedmdesáti korunami, jen se musíme domluvit,“ konstatoval Dvořák

Vyjádření Zdeňka Dvořáka (Pro TOP Vysočinu):

Veřejná doprava na Vysočině – projekt integrovaného dopravního systému, který se vůbec nepovedl. Projekt je málo připravený a málo prodiskutovaný. Diskuze se starosty proběhla naposledy před více než dvěma roky, tedy v minulém volebním období s tím, že jde jen o předběžný návrh. Pak už ale nic! Všemu nasadil korunu dopis starostům z letošního května, kterým Kraj Vysočina žádá o příspěvek na systém v hodnotě 70 korun na občana a vyzývá obce k odpovědnému přístupu. Nejde o 70 Kč, jde o to, že obce neví, co za tento příspěvek dostanou. Systém se má zavádět postupně, ale příspěvek se má začít platit hned. Nepodařilo se integrovat MHD, velkým problémem je i návaznost mezi regiony a ostatními kraji. Na to, že mělo jít o vlajkovou loď Kraje Vysočina v končícím volebním období, jde spíše o děravou bárku, kterou se kraj pokouší spustit na vodu.

Zdroj: Deník.cz

Michael Kubík, krajský manažer TOP 09 Vysočina

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme