Proti nesmyslným řešením a za peníze daňových poplatníků je třeba se ozvat!

Tomáš Tesař k nové variantě děčínského přivaděče

28. 7. 2010

Chtělo by se tomu zasmát a odbýt to slovy "starého psa novým kouskům nenaučíš". Bohužel moc dobře víme, že ti staří psi a jejich staré kousky nás všechny stojí obrovské peníze a výsledkem jsou nefunkční a obludná řešení. A k tomu můžeme přidat plné kapsy stavebních firem, ze kterých se odsype i jinam. Do boudiček starých psů. Což je bohužel většinou ta hlavní motivace, proč taková řešení prosazovat.

Je to je opravdu "geniální" řešení svést provoz z dálnice do nejhezčího místa v Děčíně. Do Pastýřské stěny, do něčeho, co Děčín dělá Děčínem. Do místa, před kterým se zastaví turista z kteréhokoliv místa Evropy a zůstane stát s otevřenou pusou, což nám patriotům dělá tak dobře u srdce.

Když se podíváme do nedávné historie, něco podobného napadlo i bolševiky v Praze. Přímo před Národní muzeum přivést v podstatě dálnici. A taky se kvůli tomu bouralo, například nádherné nádraží Těšnov. Snad každý ví, že to dobré řešení nebylo. Ale lidská blbost je zřejmě nekonečná. Pevně věřím, že si Děčíňáci všimnou, který pan poslanec, co tak rád říká, jaký je děčínský patriot, to propaguje. To, že to sám navíc nazývá revoluční variantou, je už jenom jahůdka na dortu. Na hodně hnusným dortu! Na dortu, který tak hezky popisuje Karel Čapek v pohádce O pejskovi a kočičce. Akorát že pejsek s kočičkou pekli dort v dobré víře a zlým psem nebyli lidé z Děčína.

Děčín samozřejmě potřebuje normální napojení na dálnici, s vyústěním třeba někde před Dobkovicemi. Žádný čtyřproudý dálniční přivaděč, ale novou úplně normální silnici první třídy. Do údolí Jílováku zakázat vjezd náklaďákům mimo dopravní obsluhy. Vždyť je to jednoduché. Ale asi to evidentně není dostatečně lukrativní varianta pro SSŽ, Metrostav nebo Skansku. Prostě to nestojí 30 nebo 50 miliard.

Navíc tvrdím, že zničení "Kozí dráhy" je barbarství a neúcta k práci lidí, kteří tu žili před námi. Je to hloupé a navíc, s ohledem na budoucnost, neprozřetelné. Nikdo nevíme, jestli děti našich dětí, až dojde ropa, nebudou chtít využívat šetrné, již existující řešení a vrátit se k železnici.

Je úkolem a povinností komunálních politiků, starat se o zlepšování kvality života v regionu, který je zvolil. Děčín je krásné město a úžasné místo. Chceme být na něj pyšní a chceme, aby se tu oživil turistický ruch. Taková místa jako je Děčín z něho totiž, do velké míry, všude ve světě žijí. Turista raději přijede do místa, kam vede normální silnice a ne megalomanský dálniční přivaděč, který je podvědomě vnímán jako vstupní brána do nějaké průmyslové aglomerace. Chováme se tak na dovolené přece všichni.

Myslím, že je to poměrně dost argumentů, proč se nezabývat hloupostmi a hledat normální a účinné řešení. Jako to ostatně děláme každý, když si to platíme ze svého. To není o levicovém nebo pravicovém řešení, to je o zdravém rozumu, o místě kde chceme žít a chlubit se tím, že tu žijeme. A samozřejmě v neposlední ředě i o penězích z našich daní.

Všechny tyhle stavby jsou v kompetenci vlády. Komunální politici by měli megalomanské plány kritizovat a ne je vyhledávat. Alespoň že nová vláda přistupuje k řešením způsoby, které nepostrádají zdravý rozum. Přejme si, aby se totéž změnilo i v komunální politice.

Tomáš Tesař, krajský předseda TOP 09 Ústecký kraj
a regionální místopředseda TOP 09 Děčínsko

z vyjádření čerpá článek na decinsky.denik.cz foto: DENIK.CZ