Město chce regulovat reklamu v památkové zóně a v jejím okolí

30. 1. 2020

Příručka připomínkovaná městským architektem, úřadem památkové péče i komisí pro urbanismus by měla být vodítkem pro vlastníky a uživatele nemovitostí při využívání a instalaci reklamních prvků a označování provozoven v Městské památkové zóně Písek a v jejím těsném sousedství. Město zajistí distribuci čtyřicetistránkového obrázkového manuálu v nákladu 200 kusů majitelům objektů a podnikatelům, jejichž provozoven se materiál týká. Ostatní si jej budou moci stáhnout z webových stránek. 

„Zpracováním zásad město zahajuje proces očištění historického centra od nepovolené, nevkusné či jinak nevhodné reklamy,“ říká místostarostka a architektka Petra Trambová, která se na přípravě příručky rovněž podílela. „Reklamu na svém území regulují i jiná města a dle zkušeností se tak dá docílit přívětivějšího vzhledu a celkového zkvalitnění veřejných prostor. Dokument by měl být jakýmsi manuálem, jak přistupovat k instalaci reklamních a informačních poutačů v píseckých ulicích a na fasádách domů.“ 

Pravidla vstoupí v platnost v dubnu letošního roku. Pro většinu majitelů nebo provozovatelů objektů v centru města, jejichž reklama respektuje ráz budov a jejich okolí, se prakticky nic nezmění. Pokud majitel či provozovatel ustoupí od nevkusných křiklavých prvků a zvolí doporučovaný design, poplynou mu z toho i určité výhody. 

„Chceme samozřejmě k dodržování zásad motivovat, a proto každý, kdo svou provozovnu, respektive reklamní a informační prvky na ní a kolem ní, upraví dle manuálu, bude mít například nárok na zábor veřejného prostranství před provozovnou zdarma,“ dodává Petra Trambová. 

Irena Malotová

Zdroj: Zpravodaj města Písku, 30. 1. 2020

Štítky
Osobnosti: Petra Trambová