Kraj musí na opravy silnic hledat jiného oslíka

9. 3. 2011

Kraji na opravu poničených komunikací letos chybí 700 milionů korun. Ministerstvo dopravy, respektive Státní fond dopravní infrastruktury, je ve své pokladně pro Vysočinu také nemá. Klasické zdroje vyschly a tak je zapotřebí podle krajského předsedy TOP 09 Jiřího Blažka nesedět s rukama v klíně, hledat nové zdroje a odstranit netransparentnost a předraženost veřejných zakázek v této oblasti.

„Kraj dostatečně nevyužívá dalších možností, které se mu nabízí. Kromě dotací ze strukturálních fondů, jsou další možnosti půjčky od Evropské investiční banky, díky nimž by silnice II. a III. třídy mohly být zrekonstruovány kvalitně, a nikoli v provizoriu,“ vysvětluje krajský předseda TOP 09 Jiří Blažek a dodává, že dalším důležitým úkolem kraje musí být hledání úspory uvnitř systému údržby komunikací. Například částečnou privatizací činností se dá výrazně ušetřit.

Dává tak impuls krajskému odboru dopravy a silničního hospodaření, který se návrhem na financování dopravních komunikací bude zabývat v příštím týdnu na jednání Rady kraje Vysočina. „Jako alarmující shledávám netransparentnost ve veřejných zakázkách. Oproti jiným zemím máme zbytečně předražené práce na dopravních stavbách,“ argumentuje Blažek.

Opravy šité horkou jehlou

Silnice dostávají rok od roku zabrat od narůstající automobilové dopravy. Teplotní výkyvy a nevyzpytatelné vysočinské zimy se na stavu silnic neblaze podepisují. Provizorní opravy jsou krátkodobé a návrhy efektivního řešení v nedohlednu.

„Opravy po zimě nereflektují nárůst intenzity dopravy, chybí diagnostika silnic a tak se opravy řeší nejlevnějším způsobem s nekvalitními materiály, který se ale v průběhu let několikrát prodraží,“ dodává Blažek. Závady se často vrací a způsobují spirálovitý efekt růstu nákladů na údržbu komunikací.

Ing. Jiří Blažek, předseda krajské organizace TOP 09 na Vysočině
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme