Co je „skutečně česká firma“?, ptá se poslanec Skalický

10. 8. 2017

Své produkty ale dodávají nejen do celé České republiky, ale i do zahraničí. Jednou z těchto firem je SOMA v Lanškrouně, která se už od 90. let minulého století zabývá vývojem a výrobou speciálních jednoúčelových zařízení a strojů na zpracování a potisk materiálu, řezaček, montážních stolic, laminátorů atd. Je to společnost, která se neustále rozvíjí. Klíčem úspěch jsou inovace i účast na všech důležitých veletrzích a silná síť obchodních zástupců po celém světě. Ovšem i takto úspěšná firma naráží na určité těžkosti a byrokratické překážky,“ komentoval návštěvu firmy poslanec Skalický. Netradiční bylo setkání s majitelem společnosti Ladislavem Vernerem a diskuze o stavu a perspektivách českého průmyslu, například o otázkách, co je skutečně přidaná hodnota nebo zda vůbec někdo dokáže správně definovat „české národní zájmy“ apod. „Velkým tématem byla otázka významu českých firem,“ přidává další téma Jiří Skalický. Jedná se o takové firmy, které dokážou svůj produkt vymyslet, vyvinout, vyrobit a prodat, tedy firem, které nejsou pouhými subdodavateli nebo dokonce jenom tzv. montovnami. Vytvářejí tak výrobky s vysokou přidanou hodnotou, se kterými se umí prosadit na světových trzích, a skvěle tak prezentují jméno České republiky. Zároveň zaměstnávají kvalifikovanou pracovní sílu a po školách požadují vzdělané absolventy. Přesně taková SOMA je. A položme si otázkou, kolik podobných skutečně českých firem u nás máme,“ uzavírá poslanec Jiří Skalický.

 

Kateřina Nohavová

Štítky