„Čtyřpruh u Parama zatím bez bomb,“ říká Jiří Skalický

15. 12. 2015

Letos na jaře byla po dlouhých letech příprav zahájena druhá etapa výstavby nového čtyřpruhu vytížené komunikace v sousedství rafinérie Paramo.
S průběhem stavebních prací u stavby s oficiálním názvem I/37 Pardubice – Trojice se osobně seznámil poslanec Jiří Skalický (TOP 09) společně se stranickým kolegou z pardubického městského zastupitelstva Liborem Slezákem.

Prozkoumali již 80 procent prostoru

O zařazení stavby do rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury usilovali poslanci z Pardubického kraje několik funkčních období.
První část spočívala v úpravě křižovatky u dostihového závodiště, druhá řeší dostavbu dvou jízdních pruhů a cyklostezky. „Komunikace vede přímo městem, tvoří hlavní část kapacitního průjezdu ve směru sever­jih. Bude rozšířena z již existující dvoupruhové silnice na čtyřpruhovou, dělenou středním dělícím pásem. K tomu musíme připočíst poměrně komplikované prostředí s extrémně vytíženým železničním koridorem, který bude přemostěn nově budovanými mosty, i stále existující riziko nevybuchlých leteckých pum. Zatím bylo prozkoumáno na 80 procent prostoru a zatím naštěstí bez nálezu,“ popisuje stavbu poslanec Jiří Skalický.

Boj o peníze trval celé roky

„Měli jsme s kolegou velký zájem si stavbu prohlédnout, seznámit se s jejím aktuálním stavem. A musím konstatovat, že zatím se vše daří podle plánu,“ dodal Jiří Skalický.
Příprava stavby trvala více než osm let, obtížné bylo i prosadit stavbu do státního rozpočtu. Územní rozhodnutí stavby I/37 Pardubice – Trojice nabylo právní moci už v prosinci roku 2006, o tři roky později bylo vydáno stavební povolení.
Předchozí první etapa v prostoru u dostihového závodiště, která se týkala úpravy křižovatky a lávky pro pěší, skončila před dvěma lety.
A teprve v roce 2015 byla zahájena etapa druhá. Stavba má být uvedena do provozu v září 2017, náklady na ni jsou vyčísleny kolem 400 milionů korun.

Pardubice si snad oddechnou

„Myslím, že si Pardubice po dokončení stavby oddechnou. Všichni víme, jak je dopravní situace v této lokalitě složitá, další nárůst dopravy se dá očekávat po dokončení dálnice D11 a rychlostní komunikace R35 a svedení dopravy právě sem. Získat peníze na realizaci této stavby bylo velmi složité. Už v minulém volebním období sněmovny se podařilo do státního rozpočtu dostat takzvaný řádek a v něm první desítky milionů na přípravu stavby, pak se ale situace několikrát zkomplikovala a tento řádek byl několikrát v ohrožení,“ připomíná složité vyjednávání o finančních prostředcích poslanec Jiří Skalický. Problematika dopravy, a to nejen v krajské metropoli, zajímá poslance Jiřího Skalického už řadu let.
Schází se se starosty měst a obcí i představiteli Ředitelství silnic a dálnic České republiky. Pečlivě sleduje nejen přípravu staveb, ale také problematiku výkupu pozemků.

Vysoké ceny a bez pravidel

„Dosavadní praxe byla opravdu nepřehledná. Současná legislativa umožňovala ministru dopravy vykupovat pozemky až za šestnáctinásobky ceny pozemků, ale bez jasných pravidel. Proto jsem rád, že se ve sněmovně podařilo nyní ve zrychleném čtení schválit novelu zákona o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury. Novela sjednocuje cenu na osminásobek ceny určené znalcem,“ dodává poslanec Jiří Skalický s tím, že novela bude účinná od 1. března 2016.

Pardubický deník

Galerie
Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme