Zefektivnění dopravy a její pozitivní vliv na život v Jablonci nad Nisou

6. 8. 2019

V tomto období probíhá příprava jednak prodloužení tramvajové tratě, ale také územní příprava na obchvat Jablonce nad Nisou. Obě tyto investice TOP 09 v Jablonci podporuje a hned Vám řeknu proč. Je mnoho důvodů, proč zkvalitní život v Jablonci. 

Tramvaje jsou součástí Jablonce už od roku 1900 a dnes přepravují nejvíce lidí mezi Jabloncem a Libercem. Nevýhodou stávajícího řešení je neexistence jednoho přestupního místa. To má vyřešit stavba nového terminálu, vedle vlakové zastávky Jablonec nad Nisou centrum, pro MHD, PAD a tramvaje, kde ale nebude chybět ani kapacitní podzemní parkoviště pro auta a plánuje se zde i tzv. cyklověž pro uskladnění kol. Tím pádem vznikne jedno přestupní místo a občané tak mohou pohodlně přestupovat a nemusí se trmácet do jiné části města. Toto řešení samozřejmě s sebou nese protažení tramvajové tratě až k novému terminálu. 

Připravované řešení tak naprosto přesně kopíruje dobré zkušenosti s řešením dopravy z celého světa. Podíváme-li se na nejčistší město v Německu - Freiburg, tak zjistíme, že je to právě především díky tramvajím a síti cyklostezek. Pro tichý a klidný průjezd městem se zde, stejně jako v historickém jádru rakouského městečka Gmuden, plánují použít antivibrační rohože, které spolu s rozchodem 1435 mm zajistí tišší chod a výrazně menší vibrace než tomu bylo doposud. Častý argument: „Však to ti lidé dojdou,“ Vám nikdy neřeknou lidé se sníženou pohyblivostí a zkušeností ze světa to nefunguje ani v případě mnoha zdravých jedinců. Pro řidiče osobních automobilů bude mít prodloužení navíc další výhodu. Bude možné po dlouhých letech opět odbočit od lázní ke gymnáziu a vyhnout se tak přecpanému Zelenému stromu. Průjezd mezi parky bude ale samozřejmě náležitě zpomalený pro maximální bezpečnost návštěvníků obou parků.

Každý řidič Vám řekne, že: „jedu-li na čtyřku nebo pětku, auto žere méně než na jedničku, dvojku.” Větší zátěží pro životní prostředí je, pokud se auto musí neustále rozjíždět a brzdit, než když jede plynule. Zkoušeli jste si někdy spočítat, kolikrát zařadíte jedničku v autě, když chcete vyjet ze Mšena do Prahy. Minimálně 2x na semaforech u býv. Jablonexu, u Centrálu při odbočení vlevo k hotelu Zlatý lev, u Hotelu Merkur, několikrát na kruhovém objezdu U zeleného stromu a pak několikrát od Gymnázia u Balvanu až k bývalé porodnici. A to nemluvím o čase. Pokud ovšem pojedeme kolem OBI a přes kruhový objezd (který chceme ještě lépe zprůjezdnit pomocí tzv. by-passů) vyjedeme na obchvat, výjezd z Jablonce bude nejen rychlejší ale také ekologičtější. Dovolím si přiložit odkaz na mapu německého Zwieselu na Šumavě, kde podobný obchvat mají se třemi sjezdy do města nebo chcete-li výjezdy z města. Zde je Zwiesel - obchvat.

Ondřej Bašus, předseda RO TOP 09 Jablonec nad Nisou

ŠTÍTKY

Osobnosti:
Ondřej Bašus

Copyright © 2009-2019  TOP 09  |  Všechna práva vyhrazena

Nastavení cookies |  Osobní údaje |  Informace o webu |  Mapa stránek

Jiří Pospíšil:Spolupráce středopravicových stran musí začít hned.
Děkujeme