Kunc: Úschovnu kol má i Bohumín, Brno ne

7. 9. 2015

Žádné připojení k internetu, špinavé jídelní vozy, špinavé toalety nebo polévka za 200 Kč. I tak může vypadat cesta z Brna do Prahy. Úroveň vlakového spojení včetně navazujících služeb jsou totiž v Brně jedny z nejhorších v celé České republice.

Z jiných měst jako je Ostrava nebo Olomouc jezdí nové moderní vlaky i vlaky soukromých dopravců, samozřejmostí je wifi připojení a občerstvení nebo dokonce kino pro děti. Nemluvě o tom, že lístek z Ostravy do Prahy stojí 190,- Kč oproti 210 Kč, které cestující zaplatí na trase Brno-Praha. A při tom, je to z Brna do Prahy o 100 km blíž než z Ostravy,“ uvedl rozhořčeně Petr Kunc.

Kdysi poměrně kvalitní spoj D1 express České dráhy zcela zrušily, všechna Pendolina nasadily proti spojům soukromých dopravců a Brno zcela opomněly. Příměstské vlaky u Prahy a u Brna se diametrálně liší kvalitou a typem nasazených vlaků. Cesta s dítětem v kočárku znamená nastupovat přes poštovní vůz a i tak je k dispozici jen jedno kupé.

Brno jako studentské město zažívá každý víkend nápor přijíždějících či odjíždějících studentů, avšak ani za 15 let, kdy tyto spoje např. do Ostravy aktivně využívám, nebyly ČD schopny reflektovat obrovské množství dojíždějících studentů. Vlaky jsou stále přeplněné a v naprosto nevyhovující kvalitě,“ dodává Kunc. Přitom stačí například doplnit soupravy o více vagónů, zavést wifi, nebo vyměnit prastaré soupravy za modernější.

Na brněnském nádraží to není o moc lepší

Ani služby na nádraží v Brně neodpovídají důležitosti tohoto vlakového uzlu. Nejenže zde nelze zaparkovat auto, před vstupem jsou jen dvě místa, ale ani kolo. Brno, kudy denně přijíždí tisíce lidí, nemá totiž ani úschovnu kol. Přitom ji mají i podstatně menší města, například Bohumín.

Pokud není státní firma schopna reagovat na vývoj ve vlakové dopravě či aktuální poptávku, a nenabídne důstojný spoj ani mezi dvěma největšími městy, nabízí se otázka, zda má taková firma vůbec dále existovat. Zda není lepší ji dát někomu, kdo se bude umět postarat o své klienty. Ze všech krajů máme nejhorší příměstské spoje, nejhorší vlaky a nejhorší služby. A tím je jednoznačně vinen JMK,“ uzavřel Kunc.

Klára Pěknicová, krajská manažerka TOP 09

Brno, 7.9.2015

ŠTÍTKY

Volby:
2014 zastupitelstva obcí - Brno-Židenice - 1. Petr Kunc

Copyright © 2009-2018  TOP 09  |  Všechna práva vyhrazena

Nastavení cookies |  Osobní údaje |  Informace o webu |  Mapa stránek

nEUhneme
Jiří Pospíšil:Stát nelze řídit jako firmu, protože občané nejsou zaměstnanci.
Děkujeme