Pospíšil: Německý zákon o minimální mzdě může likvidovat české autodopravce

25. 3. 2015

Evropský parlament má dnes večer na programu rozpravu k německému zákonu o minimální mzdě a k jeho souladu s evropským právem. V rámci rozpravy by mělo zaznít i stanovisko Evropské komise. Odpoledne se v Bruselu koná demonstrace dopravců ze střední Evropy, kteří odmítají, aby se německý zákon vztahoval i na zahraniční řidiče.

"Jsem ostrým kritikem německého zákona o minimální mzdě, protože je podle mého názoru v rozporu s principem volného pohybu služeb v EU. Požadavek vyplácení minimální mzdy, která je v Německu 4 krát vyšší než v Česku, spolu s požadavky ohlašování a registrace na úřadu v Německu představují nepřiměřené omezení a zátěž pro zahraniční autodopravce včetně těch z České republiky. Německá strana navíc o účincích zákona o minimální mzdě neinformovala ostatní členské státy a jejich dotčené subjekty, a vytvořila tak atmosféru právní nejistoty. Rizika v případě nesplnění povinností vyplývajících ze zákona o minimální mzdě přitom nejsou malá - pokuta se může vyšplhat až do výše 500 000 eur", uvádí k tomu europoslanec Jiří Pospíšil, člen výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele. 

Německou vládou vyhlášené moratorium na uplatňování zákona o minimální mzdě na tranzit přes německé území podle Pospíšila nic neřeší, protože moratorium se nevztahuje na klasickou mezinárodní přepravu mezi ČR a Německem a na kabotáž, tedy vytěžení kamionu při přejezdu přes německé území, který by jel jinak prázdný. 

"Míč je nyní na straně Komise, která má jako strážce evropského práva pravomoc autoritativně posoudit soulad německého zákona o minimální mzdě s principem volného pohybu služeb v EU a v případě zjištěného nesouladu požadovat po Německu úpravu zákona. Je třeba, aby Komise jednala rychle a důrazně a nepodléhala politickým tlakům, které ji mohou od rozhodného zásahu odrazovat. V sázce je zachování principu volného pohybu služeb jako jedné z výhod členství v EU i ekonomické přežití českých firem podnikajících v oblasti mezinárodní přepravy, pro které mohou být požadavky německého zákona o minimální mzdě likvidační", uzavírá europoslanec Pospíšil.  

Štítky
Osobnosti: Jiří Pospíšil
Témata: EU, Hospodářství
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme