23. 8. 2016

Zlínský kraj je s dopravou dlouhodobě na štíru. Jak vypadají některé krajské silnice, to víte sami. Jiné raději nevypadají nijak, prostě nejsou. Třeba jako nedostavěná R 55 na ose Otrokovice – Napajedla – Staré Město. Když už silnice přece jen stojí, není na nich zrovna dvakrát bezpečno. Zlínský kraj má nelichotivé předposlední místo ve statistikách nehodovosti. To současné vedení kraje „řeší" jednoduše. Nechalo si vypracovat studii, podle které by v roce 2020 mělo na silnicích zemřít 17 osob. Pokud bude na silnicích zmařeno 17 lidských životů, tak je to podle vládnoucí koalice úspěch. Jen aby jim řidiči ty statistiky dodržovali.

Důležitá je prevence a kvalitní infastruktura, ne statistika dělaná od stolu. Proto se musíme soustředit na dopravní uzly a podporovat důležité a efektivní projekty. Takovým projektem rozhodně není prezidentem prosazovaný kanál Dunaj-Odra-Labe. Kraj se musí soustředit na něco smysluplného. Třeba na sladění dopravní obslužnosti v kraji. Ucpaným silnicím může pomoci rozvoj hromadné dopravy. Musí však dojít ke sladění kolejových dopravců – i těch nových, kteří do kraje nyní zajíždějí – s autobusovou dopravou. V kraji dlouhodobě chybí integrovaný dopravní systém, i když jee slibován již dlouhá léta. I přesto, nebo možná právě proto, je stále v nedohlednu.

V neposlední řadě se musíme zaměřit na budování cyklostezek a na propojování jednotlivých měst. Cyklodopravou neděláme něco jen pro sebe, ale také pro životní prostředí a budoucí generace. Právě cyklodoprava a hromadná doprava mohou přispět k tomu, abychom si i v budoucnu mohli užívat krásnou přírodu našeho kraje. Stačí jen použít sílu rozumu.

Vlastislav Navrátil, lídr TOP 09 ve Zlínském kraji

zdroj: Magazín Zlín, 23. 8. 2016

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme