Poslanec Jan Smutný jako porotce v soutěži Jak chutná Boleslavsko

20. 5. 2011

Nehledáme svíčkovou na sto způsobů a guláš s chlebem, ale tradiční mladoboleslavské speciality! To je jasný vzkaz organizátorů nového projektu Jak chutná Mladoboleslavsko, který je spojen se soutěží o zajímavé ceny.

„Cílem projektu je znovu objevit původní unikátní boleslavské speciality (hlavní jídla, polévky a deserty) a dostat je natrvalo do gastronomické nabídky Mladoboleslavska tak, aby oživily nabídku a zatraktivnily region pro návštěvníky,“ řekl Deníku Tomio Okamura, viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

V rámci této akce se tedy mohou lidé na Mladoboleslavsku pobavit, najít zajímavé recepty a ještě s nimi vyhrát atraktivní ceny. Další lidé zase díky tomu ochutnají (staro)nové regionální dobroty a třeba budou chtít do města automobilů zavítat častěji. Místní restaurace by totiž díky tomu mohly získat neotřelá nová lákadla v podobě znovuobjevených tradičních jídel.

„Na Mladoboleslavsku jsou například známé pokrmy jako vinná klobása, nebo v Dobrovici řepánky. A my právě hledáme další takto originální mladoboleslavská jídla,“ uvedl poslanec za Mladoboleslavsko Jan Smutný, který projekt podporuje. Dodal, že široká veřejnost může do konce srpna odevzdávat své recepty na vlastní soutěžní pokrmy.

Musí jít o skutečné čtenářské originály, autoři projektu nestojí o recepty opsané z kuchařek. Na to kromě kvality a chutě jídla dohlédne odborná porota a také historik Karel Herčík, který doplní důležité informace o původu jídel. Tato porota pak ochutná recepty uvařené špičkovými kuchaři v restauraci Rozvoj a následně je vyhodnotí.

Ctěná porota soutěže v rámci projektu Jak chutná Mladoboleslavsko (zleva) provozní Galatea Vít Brouček, šéf CK Monatour Roman Škrabánek, primátor Ml. Boleslavi Raduan Nwelati, poslanec Jan Smutný, viceprezident AČCKA Tomio Okamura, náměstek primátora Daniel Marek, šéf restuarace Rozvoj Kamil Šulc, provozní Koliby pí. Pešánová a obchodní ředitel Galatea Marek Kopecký.

Vybrané pokrmy na podzim u příležitosti masivně oblíbené akce Svatováclavská jízda bude moci ve stáncích ochutnat i veřejnost. Ta následně bude moci během několika dnů zvolit právě ta nejlepší jídla, která by mohla reprezentovat Mladoboleslavsko třeba v restauracích i na společenských akcích. Z receptů by rovněž mohla vzniknout i zajímavá publikace.

„Chceme tímto projektem rovněž zviditelnit a zatraktivnit české regiony nejen pro zahraniční turisty, ale i pro české turisty, kterých je přibližně stejně, a to 6 milionů. Problém je, že 65 procent zahraničních turistů jezdí jen do Prahy, některým regionům se však nedaří často nalákat ani české turisty,“ podotýká Tomio Okamura. Vyzdvihuje přitom i Středočeský kraj, který má velký potenciál vzhledem ke své blízkosti k Praze a přesto je ze 14 krajů stále na pozici kolem 8 místa v zájmu turistů. „Ten stav je skutečně neadekvátní a tento kraj má opravdu navíc,“ říká Okamura.

Podle viceprezidenta AČCKA je zajímavé zamyslet se nad tím, že nejúspěšnější destinace s ohledem na počet turistů (například Francie, Itálie, Španělsko) mají jako jeden z pilířů úspěchu gastronomii, která je zajímavá po celý rok. Právě tyto země daly silné propagace pizzám, špagetám, parmské šunce atd. Právě proto projekt cílí takzvaně odspoda a chce hledat recepty nejprve u místních lidí a najít tak opravdu dobrý originální pokrm. „Je opravdu důležité, aby nám lidé recepty poslali, aby se identifikovali s touto myšlenkou,“ podotkl Okamura.

Podle primátora Mladé Boleslavi Raduana Nwelatiho by větší nabídka tradičních boleslavských jídel v místních restauracích a podnicích umožnila lepší propagaci města. „Někdy za námi přijedou zahraniční návštěvy a ptají se, jaké je naše tradiční jídlo a kde jej ochutnat. Já jim o tom mohu jen vyprávět, ale nemohu je vzít někam, kde by to ochutnali,“ dodává ze zkušenosti primátor Nwelati. „Pizzu a hamburger si dáte všude, ale tradiční místní jídlo zatím nikde, to by se mělo změnit. Je to možnost dozvědět se o zajímavých jídlech z domácností našich občanů,“ řekl Nwelati. Slíbil rovněž, že město by mohlo spolupracovat na propagaci vybraných jídel a restaurací.

Akci vítají i mladoboleslavské restaurace Rozvoj, Galatea, Golf Mladá Boleslav a Koliba, které se staly i jejími partnery. „Myslím, že vaříme dobře, že se nemáme za co stydět, ale jistě nám všem chybí podobné akce, že nás to v dobrém smyslu slova nakopne a že budeme moci i nabídnout nějakou novou tradiční boleslavskou specialitu,“ uvedl například Kamil Šulc, šéf restaurace Rozvoj. „Velmi rádi jsme se do tohoto projektu zapojili a věřím, že se podaří i právě ve spolupráci s městem propagovat Mladou Boleslav jako destinaci,“ podotkl obchodní ředitel restuarace Galatea Kosmonosy Marek Kopecký. Právě Galatea věnuje do soutěže i další zajímavou cenu v podobě víkendového wellness pobytu pro dvě osoby.

Soutěž o nejlepší recept, jejíž vítěz by měl být znám na podzim, nabízí i další zajímavé ceny. „Autor vítězného receptu získá čtyřdenní poznávací zájezd do Paříže pro dvě osoby,“ prozradil Roman Škrabánek z cestovní kanceláře Monatour.

Zdroj: www.boleslavskydenik.cz

Galerie
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme