Skalický: Z Třemošnice až do malajského Kuala Lumpur

Návštěva předního výrobce brzdových systémů v rámci ekonomické diplomacie

26. 7. 2016

Poslanec Jiří Skalický (TOP09) pokračuje ve svých cestách po Pardubickém kraji. Tentokrát navštívil předního výrobce brzdových systémů pro kolejová vozidla DAKO-CZ v Třemošnici. Cíl cesty byl jediný – seznámit se s provozem firmy a získat informace o potřebách velkých zaměstnavatelů v regionu. I to je totiž součást ekonomické diplomacie, které se Jiří Skalický dlouhodobě věnuje.

„V Pardubickém kraji už mnoho let mluvíme o nedostatku odborně vzdělaných lidí. Řada politiků to chápe jako chybějící kapacity dělnických profesí. V DAKO-CZ jsem se ale setkal s jiným faktorem – firma se potýká spíše s nedostatkem středoškoláků, dělnické pozice jsou víceméně pokryté,“ popisuje situaci poslanec Skalický s tím, že firma navázala úzkou spolupráci se Střední průmyslovou školou v Chrudimi a nebrání se ani kontaktům se školami dalšími. „A to včetně škol vysokých. DAKO-CZ je totiž unikátní i v tom, že má vlastní výzkum a vývoj. Dokonce část provozu je vyhrazena jen pro výrobu vlastních inovativních produktů, jde o prototypovou dílnu a zkušební laboratoř, dodává Jiří Skalický. Firma samozřejmě spolupracuje i se Středním oborným učilištěm strojním přímo v Třemošnici. Žáci této školy mohou ve firmě absolvovat praxi, přivydělat si na brigádách a po ukončení studia tu dokonce získat i práci. DAKO díky dotacím Evropské unie obnovilo a zmodernizovalo NC stroje a vyrábí na sedm tisíc různých komponentů.

„Již delší dobu se věnuji tzv. ekonomické diplomacii. Snažím se zprostředkovat kontakty mezi firmami a zahraničními obchodníky či velvyslanectvími, podpořit tak výrobu, export a ve svém důsledku i zaměstnanost. Návštěvy různých společností mi pomáhají získávat potřebné informace a jakousi zpětnou vazbu, říká poslanec Jiří Skalický. V rámci ekonomické diplomacie se mu už podařilo propojit několik firem v regionu s průmyslem v Turecku či v Izraeli.

DAKO-CZ má 200letou tradici. Dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, vozy metra i tramvaje. Sedmdesát procent obratu jsou zahraniční zakázky. Kolejová vozidla s brzdami DAKO jezdí nejen v Evropě, ale také v Alžíru, Malajsii, Indonésii nebo Číně. Firma má na 550 zaměstnanců, přesto s rostoucím obratem stále hledá kvalifikované zaměstnance.

 

 

Ondřej Müller, krajský manažer

Štítky
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme