Městská část Brno-Židenice

Hlavní obrázek, ke článku Petr Kunc: zrušení aktualizace územního plánu není důvod k radosti

Petr Kunc: zrušení aktualizace územního plánu není důvod k radosti

26.1.2015

Krajský soud v pátek zrušil aktualizaci brněnského územního plánu, kterou loni v červnu schválili zastupitelé. Podle odpůrců, umožňovala norma legalizaci černých staveb či výstavbu v plochách zeleně. Petr Kunc, místostarosta MČ Brno-Židenice, s rozhodnutím soudu nesouhlasí.

»»»
Hlavní obrázek, ke článku Rozbahněná hřiště, posilovací stroje u dálnice a lavička za 50 000 korun

Rozbahněná hřiště, posilovací stroje u dálnice a lavička za 50 000 korun

16.1.2015

Ptám se proč. Za poslední čtyři roky minulé vedení radnice sice prakticky nenechalo opravit žádná dětská hřiště, loni před volbami se naopak s plánovanými rekonstrukcemi hřišť roztrhl pytel.

»»»
Hlavní obrázek, ke článku Pracujeme

Pracujeme

24.11.2014

Petr Kunc - první týdny ve funkci místostarosty městské části Brno-Židenice. 

»»»
Hlavní obrázek, ke článku Promarněné roky

Promarněné roky

13.8.2014

Končí jedno volební období a je tedy čas bilancovat. I když od opozice se chvála nečeká, kdyby bylo co chválit, udělali bychom to. Stačí však letmý pohled a krátká procházka po Židenicích a každý má jasno. Přestože oproti jiným volebním obdobím kde stačili 2 místostarostové, jsme v tomto období měli místostarosty 3 a ještě placeného radního, na stavu naší obce to vidět rozhodně není. 

»»»
Hlavní obrázek, ke článku Radnice promarnila další šanci

Radnice promarnila další šanci

10.6.2014

Smogová situace kolem hlavního dopravního tahu Svatoplukova-Gajdošova je již dlouho dobu tristní. Radnice svoji nečinnost obhajuje komplikací ve výstavbě velkého městského okruhu. Bez ohledu na plánovaný harmonogram výstavby Vinohradských tunelů by však měla městská část dbát o zdravé životní prostředí pro své obyvatele. Jedna z velkých příležitostí, jak omezit prašnost je využití samosběrných a čistících (kropících) vozů. Nákup takového stroje není levnou záležitostí, lze však na něj čerpat dotace z operačního programu životní prostředí a to až do výše 90% pořizovací ceny vozu. 

»»»
Hlavní obrázek, ke článku Ztracené Židenice - skautská vyhlídka

Ztracené Židenice - skautská vyhlídka

13.3.2014

Každá obec má svá tajná, záhadná místa, taková svoje Stínadla a naše Židenice jich dokonce mají hned několik. Jednomu z nich se říká „Skautská vyhlídka“. Je k nevíře, že ona úzká klikatá cesta která vede z ulice Hrozňatova k židenickému hřbitovu, má své jméno, které je dokonce zaneseno v mapách města. Jmenuje se „Ve Vinohradech“ a prochází kolem zahrádek, bývalých vinohradů. 

»»»

Židenice snižují plochu zeleně

22.2.2013

Přes značný odpor opozice i občanů se radnice v Brně- Židenicích rozhodla vyjmout z významné zeleně 500m2 Tyršova parku a park na rohu ulic Zábrdovická a Kuldova. V případě parku Kuldova TOP 09-Židenice souhlasí s nutností tuto lokalitu řešit, avšak na rozdíl od radnice zásadně trvá na zachování stávajícího podílu zeleně. Původně předložený návrh, který uvedenou lokalitu měnil výhradně na parkoviště, tuto podmínku nesplňoval a současně také nerespektoval ochranná pásma technické infrastruktury. Je pro mě však zcela nepochopitelné, že se velká koalice spolu se Zelenou pro Židenice rozhodla zrušit část Tyršova parku, aby tím umožnila developerovi vybudovat sjezd na ulici Gajdošova.

»»»

Židenická radnice ruší parky, aby vyšla vstříc záměrům developera

22.2.2013

Z aktualizovaného harmonogramu výstavby VMO vyplývá posunutí termínu realizace Vinohradských tunelů až o 15 let. Tato skutečnost má zásadní vliv na životní prostředí v nyní nejexponovanější obydlené části  velkého městského okruhu (VMO), kterou je ulice Svatoplukova a Gajdošova. Počet vozidel, která tudy denně projedou, se blíží hranici 45 tis, hodnoty znečištění polétavým prachem a oxidy dusíku jsou jedny z nejvyšších v celém městě Brně. Naděje na brzké řešení tohoto problému se s ohledem na tristní finanční situaci limitně blíží nule. Jediná šance, jak hodnoty zdraví škodlivých produktů dopravy alespoň trochu zmírnit, je zachování a podpora zeleně kolem tohoto významného dopravního tahu. Proto se jako zcela nepochopitelný jeví záměr radnice v Brně- Židenicích snížit podíl významné zeleně v této městské části, dokonce přímo v lokalitě Gajdošova.

»»»

Proč musela zmizet tramvaj č.13?

18.2.2013

Oficiální důvod, že naše tramvaj 13 musela být obětována z důvodu úspor, se zdá mírně řečeno nepravděpodobný. Vždyť podnik dopravy města Brna hospodaří s rozpočtem v řádu miliard a ušetřit v něm 50 milionů lze jistě i mnoha jinými způsoby. Koneckonců v nejbližší době bude zřízen post generálního ředitele, přičemž stávající ředitel samozřejmě dále zůstane s celým svým aparátem, o kancelář auto a asi ani sekretářku se zřejmě dělit nebudou. Ne, kdepak, skutečný důvod zmizení tramvaje číslo 13 je potřeba hledat jinde. Při podrobném mapování souvislostí nelze nenarazit na až podivuhodnou souhru náhod. Anebo… že by to nebyly náhody?

»»»
Hlavní obrázek, ke článku Židenický zpravodaj bez názorů opozice

Židenický zpravodaj bez názorů opozice

19.11.2012

„S ohledem na památku 17. listopadu jako jednoho z největších svátků novodobé historie naší země, chtěla naše místní organizace připomenout občanům, že komunismus sebou přinášel a přináší ztrátu nejen majetku, ale hlavně svobody,“ sdělil Petr Kunc, zastupitel MČ Brno-Židenice za TOP 09. 

„Takový článek však židenická radnice otisknout odmítla,“ prohlásil Kunc. „Oficiálně uvedeným důvodem je nedostatek místa v obecním periodiku, kde my jako opozice nemáme žádný vymezený prostor a naše příspěvky, pokud jsou vůbec otištěny, smějí mít jen 1800 znaků oproti 12 stranám koalice,“ doplnil Kunc.

»»»






123  >Články 1 - 10 z 30
Copyright © 2009-2015  TOP 09  |  Všechna práva vyhrazena